Už jste se setkali s touto informací ve vaší DJI FLY aplikaci při pokusu o let s jiným dronem nebo ovladačem? Brýlemi FPV? Já již několikrát. Ale to jsem si myslel, že se to týká pouze dronů s DJI Care nebo DJI FLYAWAY Coverage. Teď jsem svoje úvahy přehodnotil.
Uvedu to na mém příkladu. Koupil jsem DJI FPP Combo + FLY MORE KIT. Vše normálně funguje, protože z výroby je dron spárován a vše patří k sobě. A i když jsem třetí majitel, ničemu to nevadí a mohu létat.
Mám však DJI Avata, kterou létám na mé brýle DJI FPV Goggles V2 a chtěl jsem ji letět na tomto RC FPV ovladači a brýlích nyní zakoupených. Ale po ručním spárování se v brýlích objevila informace „USING NOT BOUND DEVICE“ (používáte nepřihlášené zařízení). Po připojení telefonu s DJI FLY k brýlím se objeví toto:
A máte tyto možnosti: změnit spárované zařízení a nebo odpárovat toto zařízení. Myšleno ty nové brýle k Avata. Vybral jsem si tedy například změnu zařízení. Níže vidíte že chci změnit k DJI Avata brýle nové s daným SN.
Ale po připojení k DJI účtu to hlásí toto:
A to znamená, že dron je přihlášen k jinému účtu ze kterého se musí nejprve odhlásit.
Níže vidíte jak to je u mě v mém účtu. Vidím tam DJI FPV, ale nemohu s ním nic dělat. Ani přidat a ani jej nemohu odhlásit / odpárovat. Jen ho používám, protože všechny komponenty a v případě DJI FPV (brýle a dron k sobě patří od výroby.
Také přikládám můj profil s DJI Avata. Zde vidíte, že ji mám sice aktivovanou na mém účtu, ale v současné době je bindována na jiný účet. Nelze s ní nic provést.
Aby jsem mohl moji Avatu napárovat na nové brýle a střídat to s DJI FPV, musím prvně kontaktovat servis, zda nezůstala moje Avata napárovaná kvůli zásahu u nich. Jinak uživatel (většinou první kupující), který dron aktivoval, jej ze svého účtu vždy musí odhlásit. Pokud tak neučiní, nelze jej přihlásit na jiný účet a dron létat.
Pokud bude dron prodán několikrát a nedojde vždy k odhlášení a přihlášení… a vy nebudete mít kontakt na toho, kdo to má na účtu… neletíte.
Je to jako když najdete drona v lese, seženete si ovladač, brýle popřípadě. Pak to spárujete a budete chtít létat. Tak tomu je konec. Dříve se to vztahovalo na DJI Care pojištění, dnes DJI udělal protiútok proti zneužití dronů. Můžete pak letět maximálně 5x a konec.
Já mám to štěstí, že znám prodejce, který komunikuje a ten na účtu DJI FPV má, ale taktéž jej nemůže odhlásit. To musí udělat první majitel, který mu kombo prodal jako první. Ten má DJI FPV na svém účtu stále aktivní.
Musí se přihlásit na svůj účet, kde DJI FPV má, samozřejmě musí být dron připojen k brýlím a musí provést UNBIND DEVICE. A pak už to budu moci přihlásit ke svému účtu já.
Pro vás to znamená si dávat pozor na to, v jakém stavu je dron při koupi či prodeji.
Pokud nenajdete člověka co to má neodhlášené, jediná možnost je kontaktovat podporu DJI, popsat problém, doložit fakturu… a snad vám pomohou a odblokují drona z účtu. Ale s tím nemám zatím zkušenost.
Možná pak jedině hodně dobrý Hacker, který má zkušenosti a dostane se do systému. Ale…
Video níže názorně ukazuje to, co jsem zde popsal textem. Dávejte si všichni pozor od koho kupujete a ověřujte si historii a nejlépe na místě ihned zkuste párovat jiný dron, kontrolovat, aby prodejce odhlásil zařízení ze svého účtu. Ale to se již opakuji….
Poslední postřeh. Hledal jsem řešení na internetu (DJI Fóra) a potom YT. A nejsem sám, co tento problém řeší.
Příklady kde se tento problém řeší (musíte znát anglicky a nebo dát do překladače):
https://forum.dji.com/thread-262373-1-1.html
https://www.ifixit.com/Answers/View/704011/Aircraft+bound+to+another+account%E2%80%A6.
O vyřešení mého případu vás budu samozřejmě informovat a názorně pak ukážu další postup při zprovoznění mých dronů.