Hodonín 21.2.2009 – jiným pohledem

Martin Láska


Dne 21.2. se konal pátý závod seriálu Březí- Brno- Hodonín v kategorii 1:18. Po příjezdu k areálu školy kde se závod koná jsem si všiml, že účastníci tohoto klání ještě posedávají v autech, a to mi bylo nějaké divnéJ. Tak jsem zjistil že se čeká na klíčníka, který asi zaspal a má to z pořádajícího klubu asi nejdál (hned za rohem J). Ale během chvilky dorazil a mohlo se začít trénovat.

Já jak je to u mě už celkem obvyklé jsem ranní trénink vynechal protože jsem fotil a pak ještě chystal oba moje modely, ano i na tomto závodě jsem startoval v obou kategoriích. Při pohledu na trať se mi zdálo že je nějaká úzká než bývá obvykle a to taky byla pravda ale všichni jsme se pak na trať vlezli bez větších kolizí.

Rozprava byla krátká a jasná (ale během závodu to tak nevypadalo). Styl závodu je na tomto seriálu zavedený a stálý, takže 4 kvalifikační rozjížďky a 3 finálové jízdy.

Rozjížďky 180 – v první skupině jsem startoval já (Martin Láska), Drahoš Hejtmánek, Bob Gorčík a Vašek Fišer.Hned od první rozjížďky probíhaly souboje mezi Martinem a Drahošem z kterých vyšel líp Drahoš a tím si zajistil Pole Positron ve Finále A, Martin si vybojoval druhé místo na startu v A finále. V poslední rozjížďce Drahoše však zradila technika a bylo o zábavu postaráno. Vašek sváděl souboje s Bobem ale oba se do A finále nedostali a skončili v B-čku.

V druhé skupině startovali Tomáš Hejtmánek, Petr Fišer, Libor Novotný, Karel Fogt (jezdec Ping Pong) a Testmann. Zde probíhali souboje mezi Tomášem a Petrem a když se dařilo tak i LiboremJ. Kája se snažil hlavně vyhýbat mantinelům což se mu ale sem tam nepodařilo ale i tak se stále zlepšuje.

Rozjížďky OPEN – v této kategorii se sešli tito piloti Marek Schiller, Adam Čechovský, Víťa Krejčí, Čeněk Čechovský, Martin Láska, Petr Čechovský a Broňa Fogt, který zajišťoval časomíru. Hned v první rozjížďce nám Marek ukázal jak se má jezdit. Nájezdem 29 kol si hned v první rozjížďce zajistil Pole Positron v A finále. Za ním probíhali souboje mezi Víťou a Adamem kteří se taky dostali do A finále. Mě se auto v rozjížďkách stále převracelo a nebo jinak zlobilo, takže na finále A jsem mohl zapomenout, ale aspoň jsem startoval první v B-čku.

Ve druhé skupině se utkali ostřílení borci z domácího klubu a Čeněk Čechovský postoupil z těchto soubojů do A finále, Petr Čehovský a Broňa Fogt se museli spokojit s tím, že zůstanou se mnou v B-čku a doufali že se mi nepodaří model nastavit tak abych je porážel.

Finále A 180 – zde jsem očekával souboj s Drahošem ale ten nedokázal opětovně zprovoznit svůj model a to zkusil skoro všechno. Nejdříve vyměnil motor, pak jsem mu zapůjčil svůj náhradní regulátor ani to nepomohlo tak začal zkoušet ložiska, diferenciály a mnoho dalšího, ale znáte to když se technika rozhodne stávkovat tak nic nezmůžete. Takže jelikož Drahoš nejel tak mi vítězství spadlo k nohám a já ho chytil a nepustil a modlil se aby mi můj model vydržel. Ale co se dělo za souboje o druhé místo? První jízdu byl druhý Tomáš a druhou jízdu Petr, takže o celkově druhé pozici se rozhodovalo ve třetí jízdě. Zde již Tomáš neponechal nic náhodě a jel velmi dobře – přesně a rychle. Takže celkové pořadí Já, Tomáš , Petr a Drahoš.

Finále B 180 – kdyby Vašek Fišer tolik neboural a nebo když by si to nabourání nechal až potom co projede cílem ne metr před cílem tak by B finále vyhrál, ale díky jeho chybám se na první místo dostal vyrovnaně jedoucí Libor Novotný. Kdo byl na dalším místě? No to by jste neuhádli Jezdec Ping Pong dokázal porazit Boba Gorčíka. Jak je to možné to nikdo neví, ale je jasné že se Karel začíná zlepšovat.

Finále A OPEN – zde si nenechal ujít první místo Marek Schiller, když ve všech jízdách zvítězil a nenechal na prvenství nikoho jiného ani pomyslet. O druhé místo svedli souboje Adam Čechovský a Víťa Krejčí. Víťa sice jel vic vyrovnaně a v klidu si chodil sám nahodit svoje auto, protože nahazovači jaksi zaspali tak skončil až třetí po velmi agresivně jedoucím Adamovi který hodně chyboval ale jinak byl opravdu rychlý. Bramborová medaile zůstala Čeňkovi Čechovskému.

Finále B OPEN – proč se mi v této kategorii daří nastavit auto až na finálové jízdy to by mě opravdu zajímalo. Ano bylo tomu tak, při rozjížďkách se mi neustále model otáčel na střechu (kolama vzhůru asi se chtěl podívat do Austrálie a tak nacvičoval pobyt u protinožců) a ve finále seděl jak přibytý. První dvě jízdy jsem vyhrál stylem Start – Cíl. A v poslední jízdě jsem se trochu naháněl s Petrem Čechovským který mi po finále řekl, že jsem dobrý vodič. Za mnou skončil Petr Čechovský a poslední Broňa Fogt.

Jinak během závodu byla pohodová atmosféra i když Broňa Fogt v roli časoměřiče a rozhodčího chvílemi říkal proč musí pracovat s brontosaury kteří nic nechápou J. Ceny pro první tři jezdce byli kšiltovka klubu RCM Hodonín, diplom a energetický nápoj. Po předání cen vítězům, byl ještě udělen diplom nejmladšímu účastníkovi závodu. Výsledky jednotlivých jízd můžete nalézt na adrese: http://www.rcmhodonin.eu/