TECH: nové disky pro modely XRAY M18 PRO

Luděk Aschenbrenner


<p>
Dalo by se říci, že na populárním pročku už není co vylepšovat, ale v otevřených kategoriích,
které se s osmnáctinama převážně jezdí se dá vždy najít něco, co posune <!– separe –>jízdní možnosti ještě
dále. Výsledky závodů posledních sezón naznačily, že se na koberci dostávají do znatelné výhody
široké modely 2WD, které disponují lepším gripem a hlavně díky větší šířce náprav jsou
stabilnější. Jediná cesta jak rozšířit nápravy u modelu Xray M18Pro byla rozšířit disky a
to nyní ALSracing přináší. Po pravdě řečeno byla otázka jak to udělat. Jelikož je jasné, že
disky musí být co do systému upevnění kompatibilní s použitým šestihranem byla nakonec zvolena
cesta CNC frézování z bloku plného materiálu. Jako materiál byl zvolen jeden z nejlepších
dostupných plastů kterým je delrin. Tento materiál se skvěle obrábí, je pevný a pružný
zároveň a není nijak zvlášť těžký.
</p>
<p>
Výsledek celého snažení, disky šířky cca 22mm, dnes úspěšně otestoval Hájkovic tovární
<a href=“http://alsracing.net/?p=786#more-786″ target=“_blank“>Team ALS</a> na závodech v Pozděchově.
</p>
<p>
Disky se budou vyrábět zakázkově a je možno objednat provedení v šířce od 14mm do 24mm.
Pochopitelně čím užší disky, tím užší náprava. Pro šířku 118mm vychází tedy vlastní
šíře disků 22-23mm. Mimo možnost používat širší provedení přináší tyto disky ještě jednu
nezanedbatelnou výhodu a tou je o téměř 1/3 nižší hmotnost oproti originálním diskům Xray
při stejné šířce. Vnější průměr disku je 28mm.
</p>
<p>
Existence těchto disků je jistě zajímavá i pro jezdce kteří chtějí zkusit 2WD styl s
modelem Xray (odpojení náhonu přední nápravy) a přitom pociťují nedostatek gripu na zadní
nápravě.
</p>