Johnson typ J vs Robitronic 21,5 – test Globus

Igor Vlahovič


Krátká chvíle na dráze Globus postačila na další testík. Osobně jsem nestačil vyměnit střídavý systém za stejnosměrný. Ale to vůbec nevadilo. Kolegové Pavel Bartoněk a Petr Baxant již ve svém modelu Tamiya TT-01E měli instalován předepsaný motor na Speed Passion seriál a oba tam měli převodový poměr 55/25. Já měl na motor Robitronic 21,5 převod 55/28. Všichni jeli LiPo baterie a závodní kola.

Na záznamu uvidíte reálnou rychlost modelů. Jel jsem společně s Pavlem Bartoňkem a bylo to velmi vyrovnané. Ve venkovním prostředí Johnson typ J bez problémlů obstál a těžký převod vydržel. Navíc rychlost je velmi přijatelná a neměla by být handicapem i pro prvně startující. Kobercový povrch motor tento převod možná také zvládne. Pokud budou problémy, půjde se na 58/24 a mělo by to být určitě v pohodě.

Na dráze kroužili i další jezdci (uvidíte v galerii) a v podzimním dnu tu bylo živo. Petr Baxant si liboval, jak se jeho zdravotní stav lepší každou minutou jízdy. A že to byly těsné souboje Petře, ne ? V té rychlosti, kterou modely jedou se dá dělat spousta věcí.

Podle prvních náznaků by mohla být kategorie Hobby v rámci Speed Passion Challenge velmi zajímavá. Osobně jsem zvědav na účast a především jaké podvozky se v závodě objeví. Je tam celkem velká benevolence šasi a tak například i majitelé podvozku Xray FK05 mají zřejmě zelenou. A tam vidím jistou výhodu oproti TT-01. Ale vše se otestuje a uvidí se, co dále.

Osobní poznání zase říká, že 21,5ka střídavý motorek je velmi dobrý ekvivalent motoru Johnson (i typu J). A tak někdy v budoucnu by to mohlo býti povoleno.

Uvidíme se na první závodě SPCH v Hrotovicích dne 9.10.2010…