Na závěrečném závodu Xray Nosram Challenge v Trenčíně (HUDY Racing Arena) jsem jel střídavý systém LRP. Regulátor jsem měl LRP SXX STOCK Spec a motor LRP X12 17.5T. Toto kombo jsem jel v kategorii Stock. Tam jsem poměřil síly s předepsanou variantou střídavého komba z produkce NOSRAM. Konkrétně se jedná o regulaci NOSRAM Pearl Verze 2 a motor Pure Evolution Modified 9.5T.
Výsledkem poznání na závodu byl fakt, že jsem musel hodně přetěžovat můj systém LRP, abych stačil kolegům s výše jmenovaným kombem Nosram. Především výjezdy ze zatáček byly naprosto jiné a mně se nepodařilo akceleraci nasimulovat.
Já měl motor horký, ostatní s Nosram variantou pak i bez chlazení naprosto v normě. Bylo tedy velmi těžké konkurovat. Přitom můj jízdní styl nebyl špatný a mít tak tento systém v modelu…
A od tohoto poznání byl jen krůček k další změně. Objednal jsem si od distributora značky NOSRAM fy RCXauta tento set a osobně jsem si jej pak vyzvedl. Dostal jsem základní instrukce ohledně nastavení a zvolení převodového poměru, což mi usnadnilo bádání, který převodový poměr zvolit napoprvé.
Protože pojedu s tímto kombem kategorii Stock, časování regulace bude na pozici ZERO BOOST. Motor budu mít načasován na +5°. Koncový převod budu mít 5.78. Pro začátek. Dále pak budu mít v podvozku Hot Bodies Cyclone TC LiPo baterii NOSRAM 5900 mAh 50C.
Balení obou komponent je kartonová krabička v červeném potisku. Obsahem pak jsou návody (i český), nastavovací pomůcky, senzorový kabel, samolepky, stahovací pásky atd.
Nyní si přiblížíme technické specifikace obou jednotek:
Motor NOSRAM Pure Evolution Modified 9.5
Pracovní napětí – 4,8 – 7,4V
RPM – 28 080
Otáčky na volt – 3900
Účinnost – 93%
Magnety – sintered 12,5 mm
Senzor – ano
Regulace NOSRAM Pearl Version2
Jízda – vpřed, brzda
Rozměry – 30,5 x 33 x 16 mm
Pracovní napětí – 3,7 – 7,4V
Motor limit – 4.5T a více
Konektory a kabely – regulace se dodává s kabeláží, ale bez konektorů. Senzorový kabel je také součástí
BEC obvod – 6V/3A
Programování – k dispozici, včetně ZERO BOOST
Ochrana – tři fáze ochrany
Možnost upgrade softwaru – ANO, přes USB
Instalace do modelu byla jednoduchá a kabeláž jsem opět upravil na míru. Kondenzátor jsem umístil vedle regulace a kabely k motoru jsem přímo napájel. K baterii jsem použil konektory 4mm. Chlazení na motoru ani regulaci nemám.
Kalibrace s RC soupravou byla stejná jako u LRP. Tedy stačily pouze 4 kroky: 4x zmáčknout tlačítko SET a byl vše nastaveno. Tedy jednoduše:
1. zapneme regulaci
2. na cca 3 sekundy zmáčkneme tlačítko SET a jsme v kalibraci
3. necháme neutrál pozici a jednou zmáčkneme SET
4. dáme plný plyn a opět zmáčkneme SET
5. dáme plnou brzu a opět potvrdíme SET
HOTOVO. Vše je doprovázeno blikáním diod.
Pak můžeme nastavovat další parametry regulátoru. Zde se do setupu dostaneme tlačítkem MODE (držíme opět cca 3 sekundy) a pak:
1. stiskem MODE volíme daný parametr
2. stiskem SET měníme hodnotu parametru
K dispozici máme 4 módy.
– vypnutí na zvolené napětí
– 10 možností nastavení parametru FEEL (zrychlení)
– 10 možností nastavení parametru BOOST (výkon). Zde budu mít parametr 0 – ZERO BOOST
– automatická brzda dle úvahy
Na závodě Xray Nosram Challenge ve Slavkově u Brna porovnám síly s tímto novým systémem s kolegy. Navíc již ve čtvrtek 12.5.2011, kdy je volný den jízd, bude provedeno ladění celého systému – hlídání teploty regulace, motoru, TOP SPEED a další parametry. O tom bude článek.
Již první názor je, že s tímto systémem můžete jednak jezdit dvě kategorie v rámci šampionátu Xray Nosram Challenge (STOCK a MODIFIED) a potom klidně OPEN kategorie na jiných závodech. Otevřený regulátor s motorem 9.5T není rozhodně pomalou variantou.
Ve fotogalerii máte obchodní balení obou komponent a pak instalovanou elektroniku v podvozku.