Za zimní sezónu 2010/2011 jsem toho zvládl otestovat opravdu hodně. Podařilo se navíc opět nastartovat Tamiya Cup a tak letní sezóna 2011 může v klidu začít. Spíše již úspěšně začala.
Tamiya Cup
V zimě se jezdil v rámci seriálu SPPCH, ale pravidla byla pro mnohé nevyhovující. Jezdit společně Hobby a Tamiya Cup a pouze vyhodnotit zvláště až na konci nebylo zrovna ideální. Nyní v létě došlo ke změně a hned je situace lepší. Účast cca 8 – 10 jezdců v této dovolím si říci „prestižní“ kategorii není vůbec špatná. A když si vzpomenu, kolik lidí kolem mě vlastní podvozek Tamiya TT-01, startovní pole může být časem mnohem širší.
Jak jsem zjistil osobně, provozní náklady pro tuto kategorii jsou minimální. Jedna sada pneu na zimu a pak na léto, jedna karoserie. Nejvyšší položkou tak zůstává pořízení dobré LiPo baterie s velkou kapacitou a velkým proudovým zatížením. Regulátor je cenově v pohodě a to i ten nejlepší typ.
Zdá se mi, že v letním seriálu jsou lidé spokojení s průběhem závodů a osobně se snažím tuto kategorii také podporovat určitým způsobem. Protože to vše má budoucnost. A pokud budou k dispozici motory Johnson 540-J stále a za stejnou cenu, není důvod ke změně. I když si časem dokážu představit v této kategorii jednotné střídavé senzorové kombo a starat se o model ještě méně.
Již tuto sobotu se jede další závod Tamiya Cupu ve Svitavách a já očekávám na startu alespoň ty jedzce, kteří TC již pravidělně jezdí.
Stock
I zde jsem zjistil, že provoz nemusí být finančně náročný. Ovšem člověk k tomu musí přistupovat s rozumem. Za půl roku jsem měl možnost otestovat cca 3 střídavé systémy v podvozcích Tamiya TT-01E a Hot Bodies Cycone TC. Ano, jednalo se z mé strany o investice, ale díky prodeji či výměně jsem za novinky tolik neutratil. Pokud se situace ustálí na jednom výběru, pak již opět provoz může být v pohodě. Zatím jsem dospěl k používání komba NOSRAM s motorem 9.5T. Je to skvěle fungující kombo, které je možné použít univerzálně skoro všude na závodech, ale…
Když se řekně Stock kategorie, rychlost modelů by tom měla odpovídat. Já tuto kategorii preferuji, protože je hodně blízká Tamiya Cupu. Začal jsem na motoru 17.5T a starším typem regulace LRP SXXTC Spec. Stock Standard se mi velice v zimě velice líbil. Rychlost skvělá a pocit z jízdy vynikající. Navíc teploty komponent a spotřeba byly také velmi dobré.
Dále jsem upgradoval na lepší regulaci LRP SXX Stock Spec verze 1 s motorem 17.5T. Už jsem nemohl startovat ve Standardu, ale v klasickém Stocku. Rychlost se pochopitelně zvedla, ale i v otevřeném stavu regulace byla stále v normě. Stále jsem to považoval za Stock rychlost. Konkurence oproti ZERO BOOST s motorem 9.5T však nebyla možná. To jsem poznal na závodě Xray Nosram Challenge v Trenčíně.
Poslední variantou střídavého pohonu bylo tedy kombo Nosram (motor 9.5T). Pokud jsem napřevodoval celý podvozek do lehkého převodu (cca 5.8 koncový), dala se rychlost považovat ještě za Stockovou. Ale akcelerace podvozku byla ohromná a zátah motoru také.
Jakmile jsem na ZERO nastavení dal převod pod 5.00, s dobrou LiPo baterií model doslova letěl a tato rychlost se již moc nelišila od kategorie Nosram Modified. Nicmémě regulace samotná je plynulá a když máte cit v rukou, svezení je nádherné.
Osobně jsem za zimu a začínající léto použil jednu sadu pneu Corally STCC. Stačily mně i starší LiPo články. Až nyní jsem pořídil jednu novou baterii společnou pro obě mé zvolené kategorie – Tamiya Cup a Stock. A čeká mě investice do nové sady pneu Corally po cca 5 závodech. To se dá snést, ne ?
Jel jsem pouze 2x závod Speed Passion Challenge s kombem Cirtix Club Stock Race (motor SP 13.5T) a to byl ten pravý Stock. A v podstatě to je i dnes v seriálu Mibosport. Jen jsou kromě Cirtixu regulace povoleny i jiné typy, ale musíte mít nastaven ZERO BOOST. Myslím, že pořídím motor SP 13.5T, dám jej na ZERO BOOST na regulaci NOSRAM Pearl V2 a provedu srovnání s kolegy, co mají Cirtix Stock regulaci. Jde o zjištění, zda nebude rozdíl mezi regulacemi samotnými.
Hobby
Abych nezapomněl na tuto kategorii, která se jezdí například v seriálu HIT Zlín. I tam je hezké svezení za opravdu málo peněz. Pravidla jsou napsána dobře a pokud se to tak podaří udržet, o jezdce ani tam nebude nouze. V zimě jsem tam jezdil rád a užíval si to.
Podle mého poznání a názoru jsou Tamiya Cup a Hobby dobře nastaveny. Jen Stock by se měl udržet „pomalejší“ a 17.5ka motor se mi zdál jako nejlepší volba. Při volbě 9.5ky by neškodilo uzamčít převodový poměr například. Aby i s tímto motorem to jelo co nejvíce „Stockově“.
V letní sezóně budu dále pokračovat v testech a budu vás o tom informovat.