Podvozek jsem zakoupil jako mírně použitý, ale ve velmi slušném stavu. Jeho provoz začal zhruba v únoru roku 2011 a do té doby je pravidelně v provozu na závodech, testovacích jízdách. Tedy doba použití je delší jak dva měsíce, jak tomu bylo u podvozku Tamiya TRF 416X, který jsem také vlastnil.
Za tuto dobu jsem na podvozku vyměnil pouze přední kardany za univerzální a to po doporučení kolegy, který jezdí také tuto značku. Jednalo se o výměnu plánovanou, nikterak pro závadu.
Teprve nyní mi po nárazu pravého předního kola do mantinelu praskl servo saver. Konkrétně hliníková část, která je tvořena třemi díly – mističkou, pružinou a tělem servo saveru – viz přiložený obrázek níže.
Tento díl se dá pořídit zvláště a jeho cena nepřeshuje 180 Kč. Což pro mne bylo příjemným zjištěním. Dokonce i termín dodání není příliš dlouhý. Při přístupu k materiálu a nástrojům by nebyl pro někoho tento díl vyrobit, ale při ceně originálu jsem nad tím přestal uvažovat.
Z důvodu nedostupnosti dílů na tento typ podvozku na závodech jsem pro jistotu pořídil základní díly, které se mohou zničit nebo jinak poškodit. Ceny základních náhradních dílů nejsou nikterak vysoké, pominu-li nekteré hliníkové díly a karbonové díly.
Když už jsem kontroloval poškození servo saveru po kolizi, podíval jsem a zdokumentoval pro ostatní stav nejvíce namáhaných částí podvozku. Tedy kardany, unašeče, řemínky a řemeničky.
Podařilo se mi chytnout kamínek do zadního kuličkového diferenciálu, který si lehce pohrál se zadní řemenicí a potom i trochu s řemínkem. Tyto díly budou pro jistotu vyměněny.
Ostatní díly jsem nafotil detailně a podle mé zkušenosti je opotřebení menší, jak bylo po 2. měsících provozu u podvozku Tamiya TRF 416X. Nejsou vidět příliš vymačkané unašeče pevné osy, případně opotřebované řemeničky na středu. Viditelné je vymáčknutí unašečů diferenciálu.
Spojovačky jsou na všech místech bez náznaku vůle.
Celkově na mě působí tento, byť starší podvozek, slušným zpracováním a také na dobu vzniku nadčasovou konstrukcí, možnostmi nastavení.