Po půl roce používání tohoto podvozku mám náznak vymačkávání hliníkových unašečů na zadním kuličkovém diferenciálu. Jedině v tomto místě je vůle. Ve vlastním kardanu (spoji) a šestihranu vše v pořádku. Na přední pevné ose je určitá vůle, ale není velká a nic není vymačkáno.
Rozhodl jsem se odstranit vůli alespoň u zadního diferenciálu. Přišel jsem na následující možnost, která určitě bude fungovat spolehlivě a né jak moje oprava servo saveru (btw. již mám nový a vše je na 100% funkční. K repasu jsem použil následující materiál:
– plastový konec spojovačky pro model Xray M18 Pro (viz foto)
– ochrannou bužírku (poměrně s pevným stahem) z koncovky krokodýlků na připojení nabíječe k autobaterii
Původní plastová vymezovací podkovička byla na jedené straně prasklá, na druhé pak hodně opotřebována. Průměr otvoru v podkovičce se shodoval s průměrem plastového konce spojovačky. Spíše byl konec spojovačky průměrem o setinky mm menší. Což se mi velmi hodilo.
Uřízl jsem přesně dlouhé kousky ze spojovačky (podle míry osky unašeče na konci kardanu HPI) a potom silou nasadil plastový váleček na osku. Šlo to tam poměrně těžko, ale to je jen dobře. Vnější průměr přesně pasoval do unašeče diferenciálu.
Potom jsem si z ochrané bužírky krokodýlků odstřihl těsnění, které jsem po nasazení upravného kardanu přetáhl přes unašeč. Tím jsem pojistil možné vypadnutí plastové náhražky za podkovičku odstředivou silou při jízdě. Samotná bužírka tam bude držet spolehlivě. I tak šla navléknout poměrně ztuha. A to opět jen dobře.
Po koncové montáži jsem vyzkoušel funkčnost a jeví se jako velmi dobrá a vůle na zadní nápravě není žádná. Nyní to otestuji v ostrém provozu v zátěži, ale domnívám se, že to bude držet.
Tento nápad by mohl inspirovat i ostatní uživatele podvozků s tímto problémem.
Provedl jsem test výdrže…