PEJ 2011, závod Valašské Meziříčí – ONLINE

Igor Vlahovič


Jako redaktor si volím, na jakou závodní akci pojedu. Navíc, když je na výběr. A díky klukům z klubu RC Elišky Junkové jsem mohl vyrazit na Valašsko…

Ano je to tak. Po 8. hodině jsem podle map Google objevil v areálu RC klubu Valašského Meziříčí. Menší potíže s parkováním před sportovním areálem, který byl však brzy vyřešen. Někteří byli docela překvapení, že jsem přijel „až z Brna“ a nejele na avizovaný Xray Nosram Challenge do Slavkova u Brna. Ale důvod byl prostý a vysvětlím vám ho.

Do kategorie Formule 1se do Slavkova nidko kromě mě a Jiřího Grocha nepřihlásil. A sám tam jezdit nebudu. Navíc jsem potřeboval vyloženě formulovou skupinu o hodně jezdcích. Věděl jsem, že se koná závod ve Valašském Meziříčí a po shlédnutí přihlášek mi bylo jasno, kam v sobotu pojedu. Přihlášku jsem vyplnil ještě narychlo v pátek dopoledne, dohodl účast s Antonínem Hráčkem. Ještě zařídit Určice Cup, který tak nějak zastřešuji, ale již nejezdím. Kromě toho bych měl být dříve doma kvůli rodinným povinnostem. Díky Petru Nesládkovi a Karlu Martincovi, kteří se již minule postarali v mé nepřítomnosti o časomíru a průběh závodu jsem mohl přijet právě sem a reportem podpořit snahy zdejšího RC klubu. A již víte vše podstatné.

Přátelské přivítání se mi dostalo. To hned po příchodu na hřiště nad asfaltovou dráhou. A jak přicházeli další jezdci (například Karel Novosád), opět se podivovali nad mým příjezdem.

Já se ale v klidu usadil pod stanem jednoho z jezdců a vybalil si své náčiní – jak závodní, tak redaktorské. To závodní obsahovalo pouze monopost, nabíječku :-). Redaktorské je klasika – laptop, fotoaparát, kameru…

Ihned jsem byl seznámen s možností občerstvení, toalet a celkového zázemí. Hudnba z rádia hraje hned nyní a to se mi líbí. WC k dispozici, občerstvení v podobě automatů a kolem 100m Albert.

Dráha postavená na saflatovém povrchu, který budu teprve testovat. Nechybí rovinka a technické pasáže. Smyčka AMB se nachází nad tratí. Hend vedle je stan s časomírou. Dnes by se měl jet kromě poháru PEJ F1 také závod klubový. K tomu se ještě dostaneme.

Je na čase jít otestovat můj monopost a jak mi to bude držet na zdejší dráze.

Takže vážení – asfalt je zde poměrně hladký. A i po pocukrování trochu klouže. Ale zadní náhon s motorem 17.5 je prostě jiné kafe. Takže se někteří divili, že mi to s mechy nyní takto sedí. Někteří totiž jedou bezdušové pneu. Já jej nemám, ale taky to budu později testovat.

Dráha je opravdu náročná a rovinka tu nerozhoduje. Nebo nebude rozhodovat. Jezdil jsem cca 10 minut a naučil se stopu. Závod pak ukáže. Ale motorově rozhodně ztrácet nebudu. Zvolil jsem to myslím si přesně.

Formulí bude na startu dost. Ještě musíme počkat na příhlášení, ale bude jich kolem 15 kousků. Což je na zdejší závod hodně.

Radio Evropa hraje, láká nás na Marešovo Ferrari Modena 360, které je možné vyhrát, když odpovíte na otázku “ Jaký znak má Ferrari ve znaku ? Koně nebo papouška :-)“. Já již nabíjím LiPo a věnuji se reportu. sérii fotek z areálu.

Nyní jdu nafotit sérii fotek z areálu. Nebude chybět ani video z jízd a areálu. To bude k dispozici navečer.

Já zaplatil startovné a začínají se tvořit skupiny. Na dráze nyní prohání stroj Kuba Šimurda, samozřejmě 4WD model Xray T3. Jeho otec se stará o trať společně s Leošem Zádrapou a kolegy. Vládne tu pohodička. Žádný stres, počasí super. To vypadá na hodně zajímavě strávený den. Závodní den.

Piloti již ladí své stroje a F1čky opravdu převažují. A už nyní konzultuji svůj model s kolegy, Fanán Stodola tak přidal zkušenosti. Když nebudu něco vědět, mám tady hodně zdrojů k dispozici. A to je prostě potřeba. Informovanost mezi piloty. Někteří jedou bezsenzorové střídavé systémy, jiní Johnson (učí se), jiní zase senzorové systémy. Já jedu mechy a jiní jedou bezdušové pneu. Také jej chci zakoupit a otrestovat. Dnes na výběr zatím nemám.

Na startu budou LMka, 4WD Stocky. Takže kategorie jsou na výběr. Já se stále více těším na první kvalifikaci a na systém jízd. Tem je v F1 jiný jak jsem zvyklí z kategorie Stock.

I zde mají zelenou junioři. Klub pamatuje i na tuto skupinu závodníků. Na startu uvidíme Ondru Macháčka, Karla Novosáda, Antonína Hráčka, Davida Hirta, Jiřího Kunze a další. Pole bude rozmanité.

Natočil jsem krátké video – intro – z dráhy a zázemí. Aby jste pak mohli vidět naživo, jak to tu chodí.

Takže tu máme skupiny:

STOCK, Hobby, LMS40 (2WD), PEJ C1 a Formule. Na foto uvidíte jezdce.Za malou chvíli se startují kvalifikace. U F1 mají jezdci 3 x 6 minut na najetí nejlepšího kola a 6 postupuje hned do hlavního finále. Zbytek jede semifinále a další postupují a doplňují Ačko. A to v počtu 4 jezdců. Zajímavý systém.

První kolo kvalifikací:

Formule 1 – zatím dva jezdci se dostali pod 15 sekund na kolo. Luděk Maléř a Jakub Šimurda. Zbytek pole jezdí prozatím kola kolem 16. sekund. Igor Vlahovič jel partii s Jakubem Šimurdou, ale špatná poloha čipu způsobila neměření času na kolo. Ale vypadalo to, že i Igor by mohl atakovat čas na kolo pod 15 sekund. Jezdí se opatrně, jezdci se snaží pouštět a kolizé je minimum. Jízdní styl se liší od pilota. Jakub Šimurda jede 4WD styl a jde do smyku. Stejně jede Luděk Maléř. Igor Vlahovič naopak jede klidnou stoupu bez driftu. Tonda Hráček jede Ferrari F40 a jeho styl je někde mezi. Každopádně monoposty vypadají na dráze velmi dobře.  když jedou po bílé čáře, vypadá to ještě lépe.

Stock – Jakub Šimurda, Tomáš Juřica, Leoš Zádrapa a tři Španělové. Jakub Šimurda proháněl model zkušeně a je vidět, že je domácí jezdec. Stejně na tom byl i Tomáš Juřica. Leoš Zádrapa jede dnes novou karoserii a bude se snažit ji příliš nopoškodit. AMB časomíra hlásí průběžné pořadí v jízdě. Jakub zatím nejlepší.

Hobby – samí junioři na tribuně. Jindřich Španěl ve vedení. Mroslav Šujanský také na startu. Petr Macháček taktéž. Kluci krouží a otcové jen občas klejí nad chybou v jízdě. Ale tato kategorie je pro juniory jako stvořená.

LMS40 – Petr a Ondra Macháčkovi, Petr Jeremejko, Fanán Stodola a další příznivci zadokolkové kategorie. Nechybí ani Roman Štalmach, který dnes vzdal start v kategorii F1. Asi se zalekl konkurence :-). I tato kategorie je o citu na plynu. Jen s rozdílem, že karoserie GT kryjí kola a není to tak otevřené jako ve formuli. Ondra Macháček konzultoval před jízdou s Igorem Vlahovičem RC soupravu Spektrum DX3C. Uvažuje o ní. A není samotný. Petr Jeremejko ve vedení  této skupině.

PEJ C1 – Rudolf Ševčík, Luděk Maléř, David Hirt, Tomáš Frantal. Pouze 4 jezdci v kategorii. Kategorie C1 je motorově omezena, C2 pak bez omezení. Jedou se podvozky 4WD. Zajímavá kategorie. Davida Hirta jsem zde potkal po dlouhé době. Stále jezdí závody, ale ty menšího rozsahu.

Tak a druhé kolo kvalifikací je před námi. Igor Vlahovič má polohu čipu v pořádku a bude usilovat o nájezd nejlepšího kola. Aby postoupil přímo do finále A. V galerii najdete nové foto.

Druhé kolo kvalifikací:

Formule 1 – Igor Vlahovič zajel na počet kol nejlépe. Čas držel ve skupině jako druhý. Jeho jízda je na pohled dost klidná a sice nezajel nej kolo, ale klidnou jízdou soupeře potrápil. Kuba Šimurda zajel opět kolo pod 15. sekund. Karel Novosád i ostatní si vylepšili nájezd. Luděk Maléř v druhé skupině opět nejlepší. Ovšem jeho jízdní styl je divoký. Jede spíše ve smyku. V A finále to vypadá na přímý postup Jakuba Šimurdy, Igora Vlahoviče, Luďka Maléře a potom to bude hodně těsné. Všichni jedou průměr 16 – 17 sekund kolo.Za 6 minut jízdy Igor Vlahovič spotřeboval ze své LiPo 5900 mAh cca 550 mAh. Motor vlažný, neví že jede.

Stock – musel jsem si odskočit do marketu pro jízdlo a pití. Poněvadž hladový a žíznivý redaktor není redaktorem. A tak ve zkratce jen výsledek. Tomáš Juřica nyní nechal za sebou Jakuba Šimurdy. Jízda mu zajisté sedla. Třetí zatím krouží Jan Španěl.

Hobby – junioři v akci. Viděl jsem je po návratu z obchodu. Miroslav Šujanský si vylepšil nájezd. Jindra Španěl za ním. Finále bude vyrovnané, protože 4 jezdci najíždí 21 okruhů.

LMS40 – pohodovka na pohled. Zadní náprava dělá své. Souboj Petra Jeremejka a Romana Štalmacha. Roman vítězí. Petr Macháček nyní třetí. Při jízdě navzájem piloti zkoumali, kdo co tam má za regulaci.

PEJ C1 – i zde si zlepšili výsledek někteří piloti. Všichni budou ve finále a tak není zde stress.

Igor Vlahovič poladil na poslední kolo kvalifikace. A to tak, že na regulaci Nosram Pearl 2 nastavil časování motoru na stupeň 4. Mohlo by to pomoci k nájezdu lepšího BEST LAPU. Pokud se to neosvědčí a model bude hůře řiditelný, pak se navrátí k nastavení ZERO BOOST. Jdeme na rundu třetí. Pořadatel nyní zkracuje časy mezi jízdami. Není nutné čekat. A zavčas skončíme závod.

Jinak finále Formule 1 bude jak skutenčnost. Kdo najede první 50 kol, vítězí. Ostatní pak projedou cílem a započte se jim výsledek. Není to dostatečně adrenalinové ? Mně se zdá, že ano a hlavně, je to pro mne osbně změna ve stylu jízdy. Budu muset jet přesně každé kolo, nechybovat, nemít zbytečné kontakty a jako první projet cílem.

Třetí kolo kvalifikací:

Formule 1 – Igor Vlahovič v jízdě chytil papírovou pásku do předmní nápravy a s tím se řídit nedá. Ale i tak ztrátu dohnal a vítězí v jízdě na počet kol. Časování mu k lepšímu kolu nepomohlo a z baterie vyjel 558 mAh. Krásný souboj proběhl mezi Kubou Šimurdou a Petrem Jeremejkem. Karel Novosád tvrdě havaroval. V druhé skupině opět jezdil první Luděk Maléř, ale pak dříve skončil. Uzívali si to spolu Tonda Hráček a Tomáš Frantal.

Zde se jede jiný způsob kvalifikací. Formule 1 jedou 3 kvalifikace, pak se jede semifinále a hlavní finále na 50 kol. Stock, Hobby a další dvě jedou pouze 2 kvalifikace a potom 4 finálové jízdy. Jiný způsob, zajímav změna pro mne. Nyní se vytvoří sort na finále. 15 minut pauza.

Pokud vás zajímá pořadí ve Formuli 1 po třech kolech dle BEST LAP, zde jej máte přímo.

""

 

Postavení na finále je následující: bylo nafoceno

""

""

""

 

FINÁLOVÉ KOLO 1

Stock, C1 – tyto pojedou společně pro ušetření času a pak se vyhlásí zvláště. Časy na kolo jsou hodně podobné. TQ pro Stock Jakub Šimurda. Nedokázal ho prozatím využít. Dokázal ho porazit o prsa Tomáš Juřica. Z jízdy odstoupil ředitel závodu. Třetí dojel Jan Španěl. Finále bylo natočeno. Důležité pak budou celkové výsledky.

Hobby – junioři poprvé dnes na finále. Jízda hobyků na pohled pěkná a bez zbytečných chyb. 4 auta na trati = dost místa pro všechny. Z vítězství se radoval Petr Macháček. Před druhým Mirou Šujanským a třetím Jindra Španěl. Všcihni nájezd 21 kol.

LMS40 -Jeremejko, Štlamach, Stodola – takové bylo pořadí po jízdě na předu startovního pole. Petr Jeremejko dal druhému Romanovi kolo.

Kvalifikace číslo 4 pro Formle 1 – jede se ještě jedno kolo, kdy pilot může zajet nejlepší kolo. Igor Vlahovič nyní zvyšil výkon na regulátoru na 8čku. A jak to dopadlo po tomto nastavení ? Zajel sice lepší kolo, ale klidnou jízdou se pod 15 sekund nedostal. Ale nájezd si vylepšil. Tak jako Kuba Šimurda. Dobře zajel Karel Novosád. Ten se také přiblížil hranici 15 sekund na kolo. Z baterie vyjel 576 mAh. Nicméně Igor ponechá otot nastavení na finále. Podařilo se mu nakroužit 20 kol. A to znamená, že 40 kol by Igor mohl najet za zhruba 12 minut jízdy. V druhé skupině Luděk Maléř jel bez čipu a jen testoval. Tonda Hráček tím pádem vítězí.

FINÁLOVÉ KOLO 2

Stock, C1 – Tomáš Juřica opět poráží kolegu Jakuba Šimurdy. Má zatím blíže k celkovému vítězství. Třetí nyní Jan Španěl.

Hobby – natočil jsem cca 3 minuty jízdy. Nyní se povedlo zvítězit Mirovi Šujanskému. Pořadí se zcela změnilo. Druhý dojel Jindra Španěl a zlepšila se i slečna Kateřina Španělová. Třetí místo jest úspěch. Sice jede pomalu, ale jistě. A sanží se i pouštět rychlejší.

LMS40 – poslední přípravy před startem v podání Fanána Stodoly. Od něj jsem dostal upozornění, že jsem neposlal vzkaz do Vizovic. Takže ahoj Vizovice, zdravíme všechny z Valašského Meziřící :-). Pozdrav nepomohl Fanánovi k lepšímu místu jak ke třetímu. Ale i tak dobrý výsledek. Roman Štalmach dostal STOP and GO za zkrácení tratě. Ale i pak dokázal soupeřit s Petrem Jeremejkem. Oba soupeřili po celou dobu jízdy. Nakonec Petr Jeremejko vítězí.

Semifinále Formule 1 – 6 pilotů postoupilo přímo do finále hlavního. Zbytek se nyní utkal o postup dalších 4 vyvolených. Níže máte pořadí po 4. kvalifikacích.

""

Takže Antonín Hráček zahajoval z první pozice semifinále. Start a potom konec byl natočen. Vše je vylepšeno praporčíkem, který domávl start a potom i vítěze jízdy. Divadýlko, které se mi osobně velmi líbí a k F1 prostě patří. A kdo postoupil do finále, které bude zlatý hřeb tohoto závodního dne ? Suveréně dojel do cíle první Rudolf Ševčík. Dále pak postoupili Tonda Hráček, Jarda Čip a Jirka Kunz. Ostatní nepostupují.

FINÁLOVÉ KOLO 3

Stock, C1 – Tomáš Juřica, Luděk Maléř, Jan Španěl. Tomáš si již pojistil vítězství celkové. Na dalších pozicích je situace otevřená. Kuba Šimurda nedokončil jízdu. Ale má zatím dvě vítězství.

Hobby – Šujanský, Španěl, Macháček – takové bylo pořadí po jízdě. Kaeřina nyní dojela čtvrtá.

LMS40 – finále natočeno. Roman Štalmach vítězí jasně před Petrem Jeremejkem. Fanán bez problémů uhájil třetí místo.

Takže nyní se pojede čtvrté kolo finálových jízd. A po skončení tohoto se pojede zlatý hřeb závodu – finále Formul 1. A to bude podívaná.

Finále F1 – TQ Luděk Maléř. Hned za ním Kuba Šimurda, Igor Vlahovič a Karel Novosád. Tito piloti mají největší šanci projet jako první cílem. Skutečnost byla následující, přičemž jízdu natáčel Tomáš Juřica (díky za pomoc).  Do cíle dojel suveréě první domácí Kuba Šimurda. CHvíli s ním držel krok Igor Vlahovič, ale pak jezdil se ztrátou půl kola na druhé pozici a držel si odstup od třetí Luďka Maléře. Těsně před koncem byla z nepochopitelných důvodů ve stopě plastová poklička, která zapříčinila nehodu druhého Igora. Kdyb nasazovač nasadil pohotově, druhé místo by se podařilo Igorovi udržet. Jenže nasazovač nejprve spravil pokličku, pak odcházel z místa a po upozornění se vrátil zpět a nasadil model. Tím vznikla poměrně velká ztráta. Luděk získal náskok a ten již udržel. Igor i Luděk najeli o okruh méně ja Kuba. A jak to bylo dále ?

  1. Jakub Šimurda
  2. Luděk Maléř
  3. Igor Vlahovič
  4. Karel Novosád
  5. Tomáš Frantal
  6. Petr Jeremeko
  7. Antonín Hráček
  8. Jaroslav Čip
  9. Rudolf Ševčík
  10. Jiří Kunz

Zde tedy vidíte konečné pořadí ve finále A. Pořadí se na dalších místech měnilo. Celkově finále bylo velmi napínavé a jedna chyba vás může stát hodně pozic. Piloti se snažili být ohleduplní, avšak ke kontaktům docházelo. Ale nic závažného. Musí se zde jezdit s rozumem. Od pořadatele to bylo i hlídané a komentované.

Za mě říkám, Formule 1 má něco do sebe a to jsem teprve na začátku „kariéry“. Navíc to jezdí normální lidé, kteří uvažují podobně jako já.

FINÁLOVÉ KOLO 4

Stock, C1 – pořadí po jízdě: Kuba Šimurda (konečně vítězství), Tomáš Juřica, Luděk Maléř. Vítěze uvidíte na foto. 

Hobby- Mira Šujanský, Jindra Španěl, Petr Macháček. Takové bylo pořadí po poslední jízdě této kategorie. MIroslav Šujanský si odveze vítězství. Gratulujeme.

LMS40 – závěrečná jízda dne zakončila tento závod. Po chybě Romana Štalmacha se ujal vedení Petr Jeremejko. Avšak ihned došlo ke změně. Roman se ujal vedení. Nechtěl pokazit tradici zdejěí tratě :-). Roman nakonec bude celkově tedy první.

Ještě počkám na vyhlášení výsledků, pošlu foto vítězů. Video je již připraveno a je pořízeno celkem 6 záznamů. To bude nahráno po příjezdu do Brna.

Nyní bych ještě ohodnotil tento závod ze svého pohledu formou plus a mínus. Tak, jako jsem to udělal dříve u jiných akcí. Podotýkám, že je to můj osobní názor.

 

PLUSY

– zajímavá dráha s poměrně hladkým asflatem a bezpečným značením, kompresor

– po ránu hudba z reproduktorů na uvolnění atmosféry

– WC, obchod nedaleko

– přátelská atmosféra po celý den (a to nebylo způsobeno menším počtem účastníků). Prostě je to v lidech samotných

– snaha o hlídání čistoty jízdy (především u F1)

– komentář k jízdě

MÍNUSY

– zbytečně velké mezery mezi jízdami ze začátku. Pak se to podařilo urychlit. Při tomto počtu lidí by mohl být konec i dříve

– občas vypadl mikrofon. Jak jste se vzdálili příliš od základny. Ale stačilo hovořit i bez něj

 

Osobně se mi tu líbilo a klidně se na toto místo vrátím. Je to přeci jen jiný závod, než jaký zatím znám. A ta kategorie Formule je opravdu napínavá, levná na provoz a navíc to velmi dobře vypadá na dráze. Počkejte si na foto vítězů a zatím díky za pozornost.