RC autoklub Blansko a KOPECKÝ RC pořádájí za mediální podpory MASTERS a RCmagazine závod:
„JZD CUP 2011 – jezdíme zběsile dokola….“
Organizace závodů
závod se skládá ze seriálu dvou závodů v kategoriích :
– E 1:10 TC Race
– E 1:10 TC Hoby
– GT
– Formule 1
Jednotlivé závody jsou pořádány jako jednodenní. Každý závod bude vyhlašován samostatně. V kategorii Modified a Hoby budou zvláště hodnoceni junioři, jedná se o jezdce narozené v roce 1996 a mladší.
Termíny závodů
sobota 2.7.2011
sobota 1.10.2011
Společná pravidla platná pro všechny kategorie
Systém jízd
Každý závodník absolvuje jeden (nebo dva podle počtu účastníků) měřený 6 minutový trénink na tři nejrychlejší kola. Dle dosažených časů jezdci budou rozděleni do finálových jízd. Jede se 5 finálových jízd na 6 minut a všechny jízdy se sčítají (počet kol a dosažený dojezdový čas). V případě stejného výsledku rozhoduje postupová pozice z tréninku.
Technická kontrola a nasazování
Každý závodník je povinen ihned po rozjížďce nebo finálové jízdě nechat auto na předepsaném místě pro provedení technické kontroly a zúčastnit se nasazování další jízdy. Pokud závodník nepředá ihned po ukončení jízdy vozidlo na označené místo, škrtá se mu do té doby nejlepší čas. V případě opakování tohoto prohřešku proti pravidlům může být diskvalifikován ze závodu. Pořadatel podle trati rozmístí čísla pro nasazovače, která jsou shodná s číslem jezdce v rozjížďce nebo finále. Pořadatel zajistí pro nasazovače rozlišovací vesty. Pokud se závodník z jakéhokoli důvodu nezúčastní rozjížďky/finále, je přesto povinen jít nasazovat. Nasazovač za sebe může v odůvodněných případech poslat kvalifikovanou náhradu, ale je povinen si předem vyžádat povolení od rozhodčího/ředitele závodu. V případě, že se nedostaví k nasazování nebo za sebe nevyšle včas náhradu, škrtá se mu do té doby nejlepší výsledek. V případě, že tribuna pro jezdce nemá vyznačené posty, ve finálových jízdách má právo výběru místa na tribuně nejlepší jezdec a dále podle pořadí.
Prezentace závodníků a časový rozvrh závodů
V den závodu je povolen volný trénink od 7,00 hod. do 9,15 hod. Pořadatel provede takové opatření, které zajistí, že při volném tréninku bude na dráze max. 10 jezdců.
V den závodu jezdec v rozmezí 8,00 hod do 8,45 hod potvrdí svoji účast a zaplatí startovné.
Startovné
V případě že jezdec včas přihlásí k závodu (RC Timing – sekce registrace) do pátku do 18,00 hod. – je stanoveno startovné na 200,-Kč. V případě, že se jezdec přihlásí až v den závodu zaplatí startovné 300,-Kč.
Stavební pravidla pro kategorii E 1:10 TC Race
- Všechny podvozky TOURING CAR šíře 190mm s karoserií cestovního vozu o max. šíři 190mm
- Brushless motory 9,5 a více závitu od jakéhokoliv výrobce
- Pneumatiky CORALLY STCC (možno koupit na závodě)
- Baterie max. 7,4V NiCd, NiMh nebo LiPo v pevném pouzdře
- · Ostatní bez omezení
Stavební pravidla pro kategorii E 1:10 TC Hoby
- Všechny podvozky TOURING CAR šíře 190mm s karoserií cestovního vozu o max. šíři 190mm
- Brushless motory 21,5 a více závitu od jakéhokoliv výrobce nebo „plechovka 540“
- Baterie max. 7,4V NiCd, NiMh nebo LiPo v pevném pouzdře
- Ostatní bez omezení
Stavební pravidla pro kategorii GT
- bez omezení
Stavební pravidla pro kategorii Formule 1
- bez omezení
Sankce a protesty
V případě startu s prohřešky proti pravidlům, bude závodníkovi škrtnuta poslední jízda.Pokud se závodník dopustí opětovného závažnějšího porušení pravidel, může být diskvalifikován ze závodů.
Nebezpečná jízda, nesportovní chování na tribuně, neuvolnění tratě pro závodníka kterým jste předjížděn o celé kolo – ústní varování – při opakování tohoto přestupku – STOP AND GO tj. zastavení v boxech na min.5 vteřin.
Naražení závodníka ze zadu se získáním výhody, zkrácení tratě a ponechání si výhody s tím související – STOP AND GO na min 5 sec.
V případě, že se tento přestupek stane například v posledním kole, bude závodníkovi přičteno 10 vteřin.
V případě předčasného startu ve finálové části – přičtení 5 vteřin k výsledku.
Porušení povinnosti závodníka – bude posuzováno individuálně.
Protest je možné podat do 20 minut od vyvěšení výsledků u ředitele závodu spolu s kaucí 500,-Kč která se v případě jeho neuznání nevrací. Proti trestu STOP AND GO nelze podat protest. Proti kvalitě nasazování nelze podat protest.
Další info na stránkách RC klubu Blanska.