GT karoserie Tamiya – pro vaši inspiraci

Igor Vlahovič


Už nyní je vidět na dráze vždy pestrý výběr originálních karoserií Tamiya. Na posledním závodě Tamiya Cup na startovním roštu finále stály značky Arta, Mercedes Benz, Lamborghini, Chevrollet, Audi, Honda. Co kus, to originál. Ve většině případů 100% repliky skutečných závodních vozů.

Protože jsem milovníkem závodů Super Japan GT, které se konají v Japonsku, dokážu si představit Tamiya Cup v hávu právě této závodní série. Představte si na startu takové GT vozy jako Arta Garaiya, Honda HSV, Rayibrig NSX, Takata NSX, Nismo GTR, Axio Corolla. Příznivci evropských znašek nemusí truchlit, protože ve třídě GT 300 jezdí vozy Lamborghini Gallardo LP 540, Ferari 430 nebo také Aston Martin DB9. Ale převažují japonské značky vozů.

Ve většině případů jde o překapotované sériové vozy, ale také o prototypy.

Problémem některých karoserií Tamiya je fakt, že jsou určeny pro podvozky Tamiya TA05, TB03 IFS. Ty se vyznačují speciálním uchycením předních tlumičů. které umožní položit karoserii hodně nízko. Na podvozek s klasickými parohy na uchycení tlumičů sice boudičku dáte, ale bude posazena hodně vysoko a nebude to vypadat dobře.

Ale stačí pořídit krátké tlumiče, popřípadě Tamiya TT-01 osadit možností nastavit downstopy a ihned je situace jiná. Karoserie jsou jinak o šíři 190mm a rozvoru 267mm. V tomto tedy nevzniká žádný problém.

Ostatně já mám na podvozku TT-01 posazenou Artu Garaiyu a naprosto bez potíží.

Já osobně preferuji prototypy. Už jsem měl na TRF 416X EBBRO 350R (tam právě byl problém s posazením karoserie), dále pak Hondu NSX Raybrig 2005 (na 10 hodin TT-01) a nakonec nyní speciál Arta Garaiya.

Pro ilustraci jsem si dal práci a přináším vám galerii dostupných typů. Samozřejmě například Team Raybrig najdete v provedení jednotlivých let: 2003 – 2008. Ale představte si na startu závodu Tamyia Cup samá GTčka. Mají prostě něco do sebe.

 

 

Zdroj foto: Tamiya USA