Karoserie Arta Garaiya vzbudila zájem nejen u mě. Ale její dostupnost nyní je špatná. A tak jsem začal prohlížet aktuální nabídku karoserií Tamiya a požadavek byl jasný: 190mm šíře a co nejnižší. A musí to být pravé GTčko. Už na základě předešlé upoutávky na tento typ karoserií jsem nakonec narazil na karoserii, která již v nabídce není. Ale kolega mi ji prodá ze stavebnice.
Proto na dalším závodě Tamiya Cup již pravděpodobně nepojedu s karoserií Arta Garaiya, ale již s Hondou NSX. Konkrétně s úpravou z roku 2005. Jezdí několik týmů právě s tímto speciálem, což není nic jiného než závodně kapotovaná civilní Honda NSX. Rozdíly mezi vozy jsou minimální. Liší se tedy týmovým zbarvením a drobnými rozdíly na karosérii.
Na úvodním foto vidíte originální zbarvení vozu, které patří týmu AUTOBACS. Ten nejezdil jen s vozem Honda NSX, ale také právě se současně jezdícím prototypem GARAIYA. Arta NSX patřil týmu Aguri a první pilot, který jej řídil byl bývalý pilot F1 Aguri Suzuki. V roce 2005 se stal Team Aguri oficiálním týmem společnosti Honda.
Tento vůz pravidelně startoval v japonském šampionátu JGTC (Super Japan GT) ve třídě GT 500. Tedy v té silnější. V tuto dobu vůz řídilo duo Daisuke Ito a Ralf Firman. V roce 2005 pak drželi celkové druhé místo v celkovém pořadí.
Já tuto karoserii nebudu nyní dělat přesně podle reálu. Obtisky umožní jiné nalakování. Zvolil jsem si zelenou tmavou metalízu (charakteristická pro TAKATA Team NSX), v kombinaci se svítivou (reflex) žlutou. Ještě musím vymyslet rozložení barev a design. Vše bude podstříknuto bílou barvou.
Již v sobotu by měla být tato karoserie hotová a zde bude představena. V neděli pak proběhne první presentační jízda.
Toto bylo tedy prvotní seznámení s touto karoserií – dle skutečnosti a s krátkou historií.
P.S. Honda NSX by měla být v naší republice k dispozici.
Zdroj foto: Tamiya USA