Tak a je to tady. Náš tým dorazil po 8. hodině na dráhu Blansko. A co začalo první, byla příprava depa. Zatím jsme tu já a Josef Sperát. Ten nyní krouží na dráze a učí se stopu a hlavně – uhýbat rychlejším. Ale asi jej budu potřebovat.
Na cestě je druhý Josef, který veze stan, stůl, židle atd. A také palety na posez. budu řídit model z tribuny z vyvýšení.
Místo máme hned vedle časomíry na kachličkách. Máme to ted blízko na tribunu a na komunikaci.
Důležitou výbavou pro mne je MP3 přehrávač s velkým množsvím hudby. Dnešní endurance se ponese na vlnách trance music…
Report bude po strartu probíhat zkratkovitě: objeví se údaje v odrážkách a době jízdy, kdo řídí a jak dlouhá přestávka byla. Průběžné pořadí pak najdete na My RCM online. Výsledky pak ZDE.
Já jdu nyní za kolegou na poradu a ještě si vyzkoušet model. Nyní jedeme na přední nápravě RIDE A. A zatím je adheze ok. Ale později se bude muset přezout na B typ. Zatím je dráhy ve stínu.
Samozřejmě jsou tu ostatní týmy. I ty mají svá depa hotová. Pár fotek na úvod již máte.
9:26
– Pepa číslo dvě přijel na dráhu a už nám stojí stan. A kompletní zázemí
– mám již posez přímo na tribuně a paráááda
– auto jede super
– máme vodu na pití a polívání
– vládne tu pohoda
– za chvíli pošlem foto našeho týmu a zázemí
10:17
– rozprava je za námi
– všechny týmy vyfoceny
– za 15 minut měřený trénink
10:59
– kvalifikace za námi
– kolo kolem 15. sekund
– jsme pomalejší ale auto jede krásně
– v týmu vládne pohoda
– pouštění bude bez problémů
– u jízdy jsem nyní seděl a RC soupravu jsem měl položenou na stehně
– myslím, že to půjde přátelé 🙂
11:08
– Pepa Sprát nyní krouží a trénuje
– jezdí o cca 2 sekundy horší kolo jak já. Ale jede čistě a kráně pouští
– jsme připraveni
11:50
– 10 minut do startu
– bude natočeno video ze startu
– nyní jsem odpočíval
12:40
– první výměna baterií
– auto jede ok
– počasí nám krásně přeje
12:56
– závod přerušen pro výpadek počítače
– čekáme na restart
13:22
– stále se závadu nepodařilo odstranit
– foto máte v galerii
13:31
– závada odstraněna
– závod bude pokračovat
13:40
– závod za 10 minut pokračuje
– výsledky z minula se přičtou k současným
– vy uvidíte nyní nové počty kol
– výsledek nebude již přenášet online, pouze zde na dráze !!!
14:00
– bylo odstartováno a závod zase pokračuje
– teď se bude pořizovat nové fotografie
– prostě pohodička
14:17
– další výměna baterií
– vedeme před Kika Liberec
– auto v pohodě
– pilot ok. Jen trochu ramena s posezu
– hudba hraje super
– bez nehody
14:40
– mechanici stale pozorují týmový vuz jak dlouho krouží
– pilot zatím dobrý
15:00
– výměna baterie
– kola ok
– začal hrát trance
– držíme se na 7. – 8. pozici
– pohoda
– lehce únava na levém rameni, nezhoršuje se to
– lehce jen povolen sloupek po malem dotahnuti ok
– jinak pořadí teamu Masters je 7. místo a najetých kol je 382
15:47
– za chvilinku bude výměna baterie
– již proběhla u jednoho týmu výměna pneumatik
15:58
– 50 minut jízdy na 5900 mAh
– auto ok
– mechanici super
– únava přešla
– jsme na 8. místě
– poprvé jsem použil SHELL Power
– kolem 17. budu střídat a jdu na večeři
16:54
– oprava v depu. Výměna pohonného kola. Chytli jsme větvičku a zuby jsou pryč
– výměna cca 5 minut
– nyní je na tribuně Josef Sperát
– jinak pravé kolo totálně sjeté. Dané na druhou stranu a JEDE SE DÁL. Jízdní vastnosti stejné 🙂
– pořadí po cca 5. hodinách je
1. RC Blansko
2. Team Airspeed
3. MavAll
4. Quattro Praha
5. RCA Kladno
6. RCA Trutnov
7. KLSHOP CZ
8. Masters
9. Kika Liberec
17:15
– hlavní pilot se posilnil a opět vyrazil na trať
– šetří se přední ojeté pneumatiky typu A , výměna pneu za tip B
17:47
– tak nakonec vyměna pneu za tip B se neosvědčila auto špatně zatáčelo
– provedena výměna : levé přední typ A a pravé přední typ B
– pilot musí lehce používat brzdu
18:10
– výměna baterie
– pilot zatím dobrý
18:40
– další výměna baterie
– pilot dodržel pitný režim. Byl mu podán energeťák slámkou
– technický stav auta dobrý
19:10
– mechanici se zlepšují ve výměně baterií v boxové uličce
– pilot je značně nadopován a jede na plno
– díky technickým potížím jsme se propadly na 9. místo
– pilot je odhodlán dojet bez střídání až do konce
19:25
– zastávka v boxech. Draha není již tak teplá pro lepší jízdní vlastnosti obuty dopředu opět obě Ačka
– při zastávce v mezičase vyměněna baterie
– jezdec doplněn čokoladovou tyčinkou a povzbuzen enery drinkem – opět podán brčkem
– mechanici sledují trať
20:00
– proběhla rychlá výměna baterie v boxové uliččce
– mechanik donesl zprávu, že pilotovi nic nechybí
– už se nám začalo lehce ochlazovat
– mechanici jdou na rychlou sváču
20:40
– výměna baterie
– kontrola stavu pneu snad – vydrží
– bojujem o poslední pozici
– pro pilota objednáno občerstvení a bude se během jízdy krmit ( krmení divé zvěře )
20:45
– hromadná havárie náš pilot zvládl uhýbací manévr a vyhnul se
– zjištěny škody jiného vozidla ( vůz bez kola )
20:56
– probíhá krmení pilota párky
– stále držíme krok a poslední bychom býti nemuseli, ale do cíle daleko. Jedem nyní na 8. místě
– kola typ A zatím drží a už se tak nesjíždí. Neprojíždějí se kraje
– začíná se nám sešeřovat a projevuje se zdatnost jednotlivých jezdců
– první tým se blížík nájezdu 2000. kol
21:07
– team Masters je na 8.pozici s menším náskokem před Kika racing
– soupeř Kika racing asi neustál tlak a při nehodě doslova ulomil zadní kolo i s kusem nápravy a hnacím kolem. Pravděpodobně dojde k odstoupení tohoto týmu
21:15
– blesková výměna baterie
– již se rožlo umělé osvětlení a začíná se stmívat. Nyní je přechodně ani světlo ani tma osvětlení zatím nevýrazné – ještě trochu světla – asi nejhorší pro piloty
– Igor Vlahovič neohroženě stále krouží
21:55
– výměna baterie ve vozidle i ve vysílačce
– Kika Liberec opět v závodě se ztrátou cca 100 kol na team Masters
– na závodní plochu padla už tma
22:20
– pilotu bylo dopraveno pití a žuvačky
– byla provedena mala zajížďka do boxové uličky, kde proběhla mechaniky kontrola pneu
– čas se nám pomalu krátí a pilot je v pohodě
22:35
– výměna baterie
– prohození kol na přední nápravě
– zjištění ztráty segrovky na přední nápravě na pružení
– pilot řídí vůz bez segrovky a zatími tak dobrý
– únava zatím není tak znatelná
22:44
– po rozhovoru s pilotem neseme tyhle informace níže
– pilot se cítí velice dobře, do téhle chvíle vůbec nedoufal, že se dostane až sem. A co ho nejvíce drží v naději? No přeci myšlenka na manželku a jeho děti
– mechanici stále sledují umístění, vůz na trati a sem tam udělají nějaké to foto, video
23:15
– výměna baterky
– pilotu podán energeťák
– kola po prohlídce v pořádku
– na trati se objevuje více karambolů
24:00
– konec závodu
– náš tým dojel
– nakoroužili jsme 2135 kol (nejlepší nájezd vítězného RC Blanska 2660 kol)
Až doposud psali report mechanici Masters. Mají můj velký obdiv a dík. Já vám nyní sdělím výsledné pořadí a nájezdy. Zítra pak bude dodatek k tomuto reportu, video atd.
Pořadí:
- RC Blansko 2660 kol
- Team Airspeed 2635 kol
- Quattro Praha 2574 kol
- MavAll Racing Team 2540 kol
- RCA Kladno 2509 kol
- KLShop CZ 2450 kol
- RC Magazine 2320 kol
- Masters 2135 kol
- Kika Liberec 1710 kol
Na závěr tohoto večera chci poděkovat osobně:
Josefovi Sperátovi a Josefovi Botíkovi za perfektní servis, starost o mne a model. Bez nich bych toto nedokázal. Dále pak děkuji sponzorům za pomoc jak finanční, tak materiální. Jsou jimi.
Mate-J, MR (Monkey Racing – Michal Oppitz) a Radek Skopal
A toho všeho bych nedosáhl bez podpory rodiny, která mi fandila a jen pomyšlení na ni jsem vždy v útlumu věděl, že to dokážu.
A samozřejmě všem, kdo mi fandili zde na dráze nebo prostě jinde.
Díky všem.
Dodatek zítra kolme poledne. Foto bude ještě aktualizováno.
P.S. taky byl ohňostroj a stříkalo se šampusem 🙂
Díky Josefovi Sperátovi máte následující sestřih z celého závodu:
Část 1.
Část 2.
Jinak ta hudba na pozadí – tento set od DUMONDE DJ mi tam taky hrál 🙂