Team MASTERS 1 a příprava na 10ti hodinovku

Igor Vlahovič


Tak jako jsme vám přinesli informace, jak se připravuje team MASTERS na 12ti hodinovku Blansko, kde pilot Igor Vlahovič dojel úspěšně do cíle, nyní tak činí i před dalším vytrvalostním závodem – 10 hodin Tamiya TT-01. Jen s tím rozdílem, že se budou střídat za volantem všichni členové týmu. Pravdou je, že lídr Igor Vlahovič by dokázal opět řídit 10 hodin NONSTOP a mohl tak ovlivnit vývoj závodu. Ale právě o to v tomto případě nejde !!!

Na této akci se sejdou většinou amatérské týmy, které budou složeny jak s aktivně jezdících pilotů, tak i amatérů. A za předpokladu, že se budou v týmu jednotliví piloti střídat, může být závod velmi zajímavý a napínavý. Co dobrý jezdec nažene, to slabší ztratí. Proto budu kontrolovat a dohlížet, aby se ve všech týmech pravidelně střídalo a neprotěžovali se jen „dobří“ piloti. A nyní k našim přípravám:

 

Tým tvoří

Igor Vlahovič, Josef Sperát, Josef Botík

 

Střídání jezdců

Takže první bod naší strategie bude – po každé baterii až dvou se budou piloti střídat. Budou odpočatí a nebudou tolik chybovat. Zatímco jeden bude řídit jako o život, dva se budou starat o vůz, baterie atp. Já navíc budu dělat online report, fotit, natáčet. Abych pak mohl zpracovat pro zájemce DVD a fotogalerii. Přirozeně mi s tím budou pomáhat moji kluci, když nebudou řídit náš speciál.

 

Převodový poměr a délka jízdy

Zvolili jsme převodový poměr 55/25. Motor se nehřeje tak, jak při 55/28. Rychlost je sice menší, ale zato výměna LiPo baterií bude po delší době. Na kapacitu 4000 mAh budeme kroužit bezpečně cca 30 minut, na 5900 mAh přirozeně více. Takže každý pilot bude za volantem max  cca hodinku a pak se střídá. Ještě uvažujeme o pasivním chlazení, ale to jen v případě velkého horka. Jinak ne.

 

Baterie

Máme k dispozici 4 sady LiPo 4000 mAh 25C, potom 1 x 5000 mAh 30C, 1 x 4600 mAh 40C a 1x 5900 mAh 50C. Možná až moc akumulátorů na tento závod.

 

Nabíječe

Tři nabíječe bohatě postačí k nabití všech baterií.

 

Regulátor otáček

LRP Quantum Competition 3, který je již nainstalován v mém modelu, se kterým se zároveň i jede. Nastavení agresivity plynu je na STOCK.

 

RC souprava

Budeme řídit RC soupravou Spektrum DX3R. Baterie pohodlně vydrží celou dobu závodu. Jedná se o LRP 2200 mAh. Expo na řízení 30%.

 

Servo

V modelu je obyčejné servo HITEC HS 311.

 

Karoserie

Jak jinak, originální Tamiya karoserie ARTA NSX. V barvách, jaké má i LMP Mulsanne GT. Nechybí opět sponzoři našeho týmu.

 

Pneu

Jedeme obutí Corally STCC. Zánovní a jistě vydrží celý závod. Kdyby náhodou, máme sadu Solaris Hard. Oboje nalepeno na krásných ráfcích.

 

Náhradní díly

Máme od Josefa Botíka celé TT-01 k dispozici. Včetně elektroniky.

 

Tuning podvozku

Olejové tlumiče, ALU kardan, přední spojovačky řízení, kuličkový diferenciál vpředu. Nic více, nic méně.

 

Sponzoři

Stejní jak na 12ti hodinovce. Tedy:

MATE-J, Radek Skopal, Monkey Racing (Michal Oppitz)

 

Poslední ladění proběhne ve čtvrtek 21.7.2011 na dráze Slavkov. I vy ostatní můžete využít toto odpoledne k tréninku.

 

Tak. A nyní víte asi vše podstatné. Těšíme se na naše soupeře a v neděli naviděnou :-).