Tak tuto situaci zná asi každý. Já osobně jsem ji zažil snad tisícekrát… A to jsem vyhotovil spoustu karoserií. Fakt je ten, že za tu dobu jsem si zvykl na první křest nové boudičky a otupil mé smysly. Navíc, když jsem člověk, co nemá rád odřenou karoserii a pak je kupujete mnohem častěji, že…
Ale proč nevyřešit tento problém ? Neříkám, že jsem našel všelék na nezničitelnost karoserie, ale určitě tím zamezím mnohým nepříjemnostem. Přišel jsem na jednu z možností a podělím se s vámi o ní.
Tento nápad jsem měl již dříve, ale nebyl dotažen do konce. Přitom se stačilo více zamyslet, nasimulovat nehodu a zjistit, kde jsou nejvíc exponovaná místa.
K vyřešení problému mi stačilo zakoupit chromovou lištu o šířce cca 4 mm. Dá se koupit v autodoplňcích buď na metry nebo hotové balení. Cena za metr je ca 80 Kč. Na výběr máte z několika šířek typů. Výhodou této lišty je velmi dobrá přilnavost díky oboustranné pásce a její případné tvarování.
Jak vidíte na foto a také na praktické ukázce funkčnosti, lišta nezasahuje do designu vozu. Je v podstatě jeho součástí.
Každá karoserie má jiný tvar a tak je na vás, aby jste dali auto na střechu a na přední kapotu a našli místa, která jsou nejvíce „na ráně“. A pak již stačí na míru udělat z lišty protekci.
Všichni ví, že po karambolu končí auto z 90% na střeše a než se zastaví, klouže po střeše a přední kapotě. A tato místa jsou nejvíce odřená. To pak stačí jeden delší výlet po asfaltu a máte pryč obtisky a pak i podřenou karoserii. Touto úpravou za pár korun tomu můžete v podstatě zabránit a prodloužit tak životnost a hlavně krásu karoserie.
Když se zniční lišta, odlepíte ji, odmastíte povrch a nalepíte novou.
Samozřejmě odřete zadní přítlačné křídlo, popřípadě zmáčknete přední „lízátko“. Ale nejvíce opravdu trpí střecha a přední kapota.
Aby jste to měli ještě dokonalejší a funkční, je potřeba mít na míru upraven urethanový nárazník – přesně dle tvaru předku karoserie. A také doporučuji podlepit novou karoserii skelnou páskou po obvodu a vylepit blatníky. To všechno se pozitivně projeví v ochraně vaší nové vysněné karoserie.
Teď mi nezbývá, než to otestovat v praxi. Kolik to skutečně pojme a vydrží. Nebude se jednat o chtěný testík, ale nebojím se, že k němu nedojde :-). Závod se blíží…