Open elektry Brno Bosonohy 27.8.2011 – online

Igor Vlahovič


Bylo více možností závodění onroad. Ale moje volba byla v tomto případě jasná – Brno Bosonohy. Nový asfalt, zajímavá pravidla, bufet…

Nový asfaltový povrch v Brně Bosonohy je již nějakou dobu položen. Ovšem ostré jízdy, těch ještě moc nebylo. První závod se tu jel se spalováky. Dnes se jede volný závod elekter 1/10, a to hned v několika kategoriích – Všestock, Hobby, F1 a GT.

Pravidla jsou volnější, ale jedno je jasné. Finále se pojedou na 15 minut. A to si žádá dobrou volbu motoru. Protože s 3.5kou třídou asi tuto dobu nevydržíte kroužit.

Počet přihlášených byl velmi slušný. Nyní je otázka, kolik jich nakonec skutečně přijelo a potvrdí účast.

Já přijel na dráhu lehce po 8. hodině ranní a první cesta vedla přirozeně na tribunu. Po včerejší noční expedici jsem si opět musel zvykat na super rychlou Tamiya TT-01E a Miloš Pokorný mě musel nahazovat. Ale po chvíli už jsem si užíval pohodové jízdy na super hladkém asfaltovém povrchu.

Klukům z RC klubu Brno se záměr povedl na 100%. A to nejen asfalt jako takový. Tvar dráhy zůstal zachovalý, ale jsou zde po novu dvě varianty dráhy. Dnes jedeme tu delší variantu. Obrubníky udělány velmi dobře a jsou čitelné. Ale samozřejmě nelze na ně najíždět na plný plyn. To jsem osobně vyzkoušel.

Když přičtu bufet s bohatou nabídkou, krytá depa, komresor a další drobnosti, přiřadil jsem automaticky tuto dráhu k hodně zajímavým a měl by o ni být v budoucnu zájem. Směle může „konkurovat“ ostatním tratím v naší zemi.

No nic. Já musím ještě testovat moje TTčko a jsem osobně zvědav na finálové jízdy. Jestli opravdu budou ve slibované délce, jedná se opravdu o revoluční krok.

Tak nakonec je zde ve skutečnosti méně lidí, jak bylo elektronicky přihlášeno. Ale to nevadí. Zajezdíme si a budeme i dříve doma.

Dnes fouká vítr a není zatím až takové vedro. A počasí by nám snad mělo přát až do odpoledne.

Rozprava proběhla v 9:15. Zde se ujasnila pravidla jak pro PEJ 2011 (šampionát F1), tak i pro ostatní kategorie. Předal se pohár Drahoši Hejtmánkovi za 10 místo F1 od Antonína Hráčka a máme pár minut do startu. Časem Vám ještě přinesu startující ve skupinách. V galerii jsou fotky z rozpravy.

 

Kvalifikace číslo 1

Hobby – 4 jezdci na startu. Igor Vlahovič, Olda Groch, Miloš Pokorný, Zdeněk Svoboda. Ihned od začátku se do vedení dostal Igor. Ovšem Miloš nejel vůbec špatně a Igora se držel. Olda Groch také držel krok. Pouze Zdeněk lehce ztrácel. Modely TT-01 s motorem Johnson 540-J jedou poměrně vyrovnanou partii. Igor se pokoušel zlepšovat BEST LAP. A dařilo se mu to. Asfalt dovolil jet opravdu čistou stopu. První tři jezdci v jednom kole.

Všestock – Tomáš Erdélyi, Drahoš Hejtmánek, Olda Groch, Tomáš Frantal, Tomáš Marek. Zde měl lehce navrch Tomáš Erdéyi, který držel i BEST LAP. Krásná jízda v podání jak Drahoše, tak i Oldy. Tomáš Frantal do jízdy nenastoupil. Jsem osobně zvědav, jak kluci pojedou finále na 15 minut. Zde vydrží.

GT – Jiří Groch, Miloš Pokorný, Petr Rovný a Jarda Sattler. Mělo být víc jezdců, ale někteří nedorazili na tento závod.Petr Rovný vítězí před Jardou Sattlerem, který byl druhý nejlepší v této jízdě. Miloš Pokorný kroužil na mechových kolech, které mu dal Petr Rovný.

F1 – 15 jezdců je velmi slušná účast. Dvě skupiny monopostů. Tonda Hráček dohlížel na čistotu jízdy. Pokud on sám neřídil. V této kategorii zatím nejlepší výsledek drží Jiří Groch a za ním Jiří Rampula.

V galerii máte foto ( i jednotlivých skupin). Drahoš Hejtmánek si toho dnes naložil dost. Pořádá, jede dvě kategorie, hlásí pořadí. Všechna čest…

 

Kvalifikace číslo 2

Hobby – Igor Vlahovič si o 4 sekundy vylepšil nájezd. Ovšem stále je v jednom kole s Oldou Grochem. Miloš Pokorný absolvoval dva lety a ten druhý se mu stal osudným. Musel skončit a jít hledat poloosy. Zdeněk Svoboda zajel svůj obvyklý průměr. Igor pojede v hlavním finále baterii Zippy 4000 mAh a asi trochu bude šetřit energii lehkým plynem. Za 5 minut ostré jízdy (kvalifikace) spotřebuje cca 800 mAh (baterie o vyšší kapacitě se nachází v expedičních modelech 🙂 ).

Všestock – v této jízdě zabodoval Drahoš Hejtmánek, který najel jako jediný 16 kol. Nyní mu Tomáš Erdélyi nestačil. Olda Groch udržel opět třetí pozici. Oba Tomášové nyní jízdu dokončili.

GT – Petr Rovný zahajoval jízdu. A opět ji vyhrál. Ovšem řeší teplotu regulace, která dosahuje 80°. A to má ztaženy všechny výkonné parametry. Jarda Sattler druhý Miloš Pokorný třetí.

F1 – Jiří Rampula vítězí v první skupině. Ve druhé pak Jiří Groch. Ten je na domácí dráze jako ryba ve vodě. 14 okruhů najeli i Tonda Pospíchal a Jarda Sattler.

Malá přestávka do 11:30 a jdeme na poslední kolo kvalifikací. A pak… již začne to hlavní a nejnapínavější.

 

Kvalifikace číslo 3

Hobby – Igor jel nyní EKO jízdu. Tedy ne všude plný plyn. Aby se naučil šetřit energii na finále. Podařilo se mu dostat na hranici 700 mAh. MIloš Pokorný nějak laboroval s obutím a více než závodil, klouzal a pískal. Proto to s ním měl jednoduché i Olda Groch. A dokonce i Zdeněk Svoboda ho se svým Audi A4 předjel. A několikráte.

Všestock – krásný souboj mezi Drahošem Hejtmánkem a Tomášem Erdélyim. Mezi těmito jezdci to bude ve finále nejvíce napínavé. Olda Groch v klidu třetí. A kluci ladí převodové poměry. Aby vydrželi po celou dobu finálové jízdy.

GT – Petr Rovný má již TQ na finále jisté.I poslední jízdu vyhrál. Jarda Sattler se zařadí na startu za něj.

F1 – Jiří Groch se kvalifikoval přimo do finále A. Také Drahoš Hejtmánek. A myslím si, že i Jarda Sattler a Jirka Rampula.

Nyní následuje cca 30 minut přestávka a pak to vypukne. Teď je čas na oběd a odpočinek.

 

Finálové jízdy

Kolo 1

Semifinále F1 – Milan Cendelín a Tomáš Frantal najeli 30 kol a postupují do hlavního finále. Karel Novosád přišel o zadní křídlo a i tak dokončil závod na třetím místě. Já jsem měl tu čest odmávat start i cíl tohoto závodu.

Hobby – nádhera. Opravdu jíná dimenze finále. 15 minut zábavy. Igor Vlahovič vítězí s náskokem jednoho okruhu před Milošem Pokorným. Igor dokonce stál jednou v boxech „na výměnu pneu“ a na konci jízdy ještě jednou pro parádu. Olda Groch ml pomalý model. Prý mu něco dělal bratr s vysílačkou. Igor do 4000 mAh dostal 1766 mAh :-). Příště finále na 30 minut…

Všestock a GT – dvě skupiny zároveň. Ale o zábavu postaráno. Ve Stock to bylo velmi vyrovnané mezi Drahošem Hejtmánkem a Tomášem Erdélyim. Nakonec Drahoš začal zpomalovat a regulátor mu vypl minutu před koncem. Tomáš tedy vítězem prvního finále. V GT dojel první Petr Rovný.  Jarda Sattler druhý v GT. Druhý ve Stock pak Drahoš Hejtmánek.

 

Kolo 2

F1 A finále 1 – Jiří Groch, Jarda Sattler, Mira Meloun, Jiří Rampula, Tonda Pospíchal a další jezdci v TOP finále. TQ Jirka Groch. Jirka se ujal vedení. V budce seděl Karel Novosád a komentoval jízdu. Souboj mezi Jardou a Jirkou. Nakonec se z vítězství radoval Jiří Groch.

Hobby – od začátku do konce těsný souboj Igora a Miloše. Čekali na sebe a proto bylo finále i veli zajímavé. Na závěr jízdy Igor hrubě chyboval a Miloš se radoval. Oldovi Grochovi se povolil pastorek a musel se zdržet v depu. Po jízdě chtěl okamžitě model prodat. Zdeněk si jel svoje. Na pohodu. Ale opravdu 15 minut je 15 minut.

GT a Všestock – svým vítězstvím číslo 2 zvítězil celkově ve Stocku Tomáš Erdélyi. Drahoš na jízdu nenastoupil. Nezprovoznil model. I Petr Rovný z jízdy odstoupil. Nechtělo se mu dohánět 4 kolovou ztrátu.  V GT zajel dobře Jirka Groch.

Oldřich Groch navštívil areál a nafotil speciální kolekci fotek. A také jedno video. Bude mít sólo příspěvek. Děkuji mu za spolupráci.

 

Kolo 3

F1 A finále 2 – jízdu komentoval celou dobu Tonda Hráček. Jarda Sattler, Jirka Rampula, Tomáš Frantal, Tonda Pospíchal – všichni v těsných soubojích. Jelo se na 30 kol. Kdo první protne smyčku, ten vítězí a ukončuje závod. Jirka Rampula vítězí.

Hobby – tato jízda byla zajímavá. Zdeněk na jízdu nenastoupil. Olda odjel 10 kol a skončil. Miloš se držel a po nárazu jel pouze na zadní náhon. Igor tak kroužil osamocen celý čas. Miloš pak skončil o něco dříve, aby posbíral náhradní díly.

Všestock a GT – opět bez Drahoše Hejtmánka. Tomáš Erdélyi v čele Stock a Petr Rovný v GT. Modely kroužily po dráze a nebe ukazuje, že bude brzy pršet. A hodně se ochladilo.

Ještě se pojede B finále F1 a jedno A finále číslo 3. Dnes jsem z těch F1 nějak zmaten. Na vítěze si počkejte na foto vítězů.

 

V galerii máte foto vítězů jednotlivých kategorií. Závod se dle mého názoru vydařil. Osobně se mi líbil systém jízd a především pak finále na 15 minut. A to 3x. Zajezdil jsem si až nad hlavu a myslím si, že i ostatní.

Počasí nám nakonec vydrželo, až na to šílené ochlazení. Další závod tohoto typu se zde jede již za týden 4.9.2011 v neděli po závodě spalováků.

Video bude ještě doplněno. Vyčkejte prosím.