Peníze mezi modeláři musí kolovat. A jak v ekonomice po recesi přijde expanze, v mém případě to bylo obdobné. Proto jsem si zpět pořídil model Formule 1.
Ptáte se proč znova Tamiya F103 ve verzi RM ? A ne třeba F109, Tamiya F104 ? Prostě mi F103ka nějak přirostla k srdci. Jednoduchá, už vím jak ji nastavovat, vydržela 12 hodin Blansko a jsou zde i další důvody.
Proto jsem pořídil F103 RM. Chtěl jsem pořídit novou stavebnici. Ale naskytla se mi příležitost zakoupit zánovní podvozek včetně karoserie, obutí, motoru a serva. A když jsem si uvědomil, že je to z dobrého zdroje a o model bylo pečováno na 190%, nebyl důvod do tohoto obchodu nejít.
Když jsem pak doma v klidu prohlížel podvozek samotný, opravdu na něm bylo hodně zapracováno. Není nutné zveřejňovat jméno majitele, ale mnozí z vás uvidí foto modelu a… Ano, ten samý kolega zde zveřenil první fotky tohoto krasavce právě zde.
Ale od té doby jej lehce vylepšil a já obdržel dle mého názoru „THE BEST OF Tamiya F103“ ve verzi RM:
– spodní plata zánovní, jen po pár jízdách. Ihned jsem je podlepil páskou
– nádherná karoserie Jaguar v realistickém designu a detaily jezdce. I přítlačná křídla jsou perfektní. Navíc jsou lakovaná do barvy vozu
– hlavní kolo má 63 zubů (hrubý modul). Na něj jsem dal pastorek 19 zubů a mám nyní koncový převod 3.3
– motor Johnson 540-J vypadá, že na tento převod nebude příliš pozadu
– pneu RIDE jsou osvědčená kvalita. Mechová kola Tamiya jsou zárukou dobrých jízdních vlastností na koberci
– servo HITEC typu MG je plně dostačující
– speciální kryt převodů zajistí minimální chycení nečistoty, kamínku
– na podvozek lze použít i kola z modelu Tamiya F104 (ještě budu studovat, jak to dotyčný provedl 🙂 )
– kuličková ložiska jsou samozřejmostí
– LiPo Zippy 4000 mAh 25C lze umístit do držáku baterie bez nutnosti upravovat tento držák
– kabely od regulace mi tvořil Radek Skopal a jsou přesně na míru a dobře vedené (díky za pomoc pane)
– model jsem osadil regulací TEKIN FX-R . Není nejvýkonější, ale má velmi jemnou regulaci plynu a ta je zde nejvíce potřeba. Navíc jde o velmi malý regulátor, který se dá plně programovat. O něm se zmíním později v samostatném článku
– koncepce podvozku vychází z F103 základu. Ale všiml jsem si úprav na džáku baterek a dalších drobností (viz foto)
První jízda ukázala potenciál tohoto stroje. Shrnu to v odrážkách a ukážu i na videu:
– mírně nedotáčivý model na pneu RIDE (zadek A, předek B)
– motor Johnson 540-J zpřevodovaný na převod 3.3 je přesně moje rychlost, kterou si užívám na 100%
– doba jízdy hodně dlouhá
– teplota motoru v normálu
– opravdu velmi jemná regulace s TEKIN FX-R
– na řízení expo 30%, na plynu 50% (prozatím)
– reálný vzhled modelu při jízdě
– nastavení modelu bylo od původního majitele. Pouze jsem povolil lehce diferenciál
Model je připraven na závod. Bude následovat test mechových kol. Ale to až v dalším testu.