Určice Cup 10.9.2011 závěrečný závod ONLINE

Igor Vlahovič


 

Než přistoupím k vlastnímu reportu z tohoto závodu, který je dnes závěrečným, nastíním vám situaci v této sezóně.

Na prvním závodě jsem zde byl přítomen a byl připraven závod řídit se vším všudy. Ale počasí se vůbec nepovedlo a tak byl závod přesunut na neděli. Zde jsem však měl jiné povinnosti a tak závod odřídili kluci z RC klubu Elišky Junkové. A závod se prostě povedl na jedničku.

A pak to přišlo. Já jako redaktor portálu Mastrers jsem měl o víkendech mnoho akcí a nevěděl, na kterou vlastně jet. A termíny tohoto seriálu se kryly s důležitými akcemi. A tak přišlo rozhodnutí z mé strany: předat postupně tento seriál RC klubu Elišky Junkové. Konkrétně osobám Petra Nesládka a Karla Martince. Jak běžel čas, blížily se i termíny závodů a pánové každý další závod odřídili bez problémů a všem se to líbilo. Na závodech panovala vždy rodinná atmosféra a menší počet účastníků nebyl na škodu. Ba naopak.

Věděl jsem jedno a to do budoucna – s mým redaktorováním tohoto portálu není možné na 100% tento seriál řídit po celou dobu sezóny. Proto se na závěr tohoto závodu bude oficiálně řešit předání tohto seriálu klubu RC Elišky Junkové. Portál Masters.cz (moje osoba) budou zastřešovat tento seriál mediálně a finančně. Jak to jen bude možné.

Osobně již nevlastním model 1/18. Ale to nic nemění na situaci, že toto měřítko budu nadále podporovat a třeba se k němu někdy vrátím koupí modelu. Když bude Mistrovství modelů micro v Polné – opět přijedu akci podpořit. Tak a nyní k samotné akci:

Po 8. hodině jsem přijel na soukromý pozemek pana Matějky a byl jsem očekáván. Vřele přivítán organizátory akce i samotným majitelem. Pak již stačilo rozložit své redaktorské depo a začít dokumentovat průběh závodu. Ten bude mít určitě vyšší úroveň jak za mojí asistence v minulé době.

Probíhá registrace závodníků. To, že jsou přihlášky na tento závod již v elektronické podobě, není nutné asi sdělovat. Takže dnes se čeká pouze na potvrzení účasti.

Dnešní účast 17. jezdců je skoro srovnatelná s některými seriály v této republice. A to je jen dobře. Když přemýšlím o příchozích jezdcích, kteří se postupně prezentují, jsem rád, že vidím stejné tváře, které tento seriál mají prostě rádi. A to nejen kvůli trati samotné, ale hlavně kvůli atmosféře, lidem kolem.

Při prezentaci Karel Martinec zjišťuje, s jakým modelem jezdec pojede, jakým motor použije. Povolen je jednak stejnosměrný motor 280 a také střídavá alternativa AMMO. Ten našel Vladimír Vomlel a všichni jsou s nimi spokojeni.

Poháry jsou postaveny na stupně vítězů a budou celý den čekat na konečné vítěze. Tombola je připravena a všichni dnešní účastníci budou moci na konci tohoto závodního dne losovat o drobné, ale zajímavé ceny. Bez ohledu na účast v sezóně.

Ranní rozpravu provedl Karel Martinec. Seznámil účastníky s dráhou, rozdělením do skupin dle výkonnosti a na nástěnku šel pověsit rozpis skupin. Všichni dnes jedou STOCK a účast potvrdilo všech 17 přihlášených.

Pan Matějka zajišťuje občerstvení, aby jezdům nic nechybělo – káva, čaj, teplé uzeniny atd.

Zde máte seznam dnešních účastníků. Nechybí jezdci velkých formátů, hodně je juniorů a nejmladšímu jezdci je 5 let.

 

Lukáš Diblík

Tátoš Hájek

Svatopluk Hájek

Adam Halász

Tomáš Halász

Antonín Hráček

Radim Kupský

Pavel Martinec

Martin Myšička

Petr Nesládek

Mikuláš Nesládek

Petr Novák

David Novák

Martin Pokorný

Marek Pokorný

Vladimír Vomlel

Ondra Vomlel

 

Vidíte určitě sami mnoho známých jmen. Někteří jsou vyznavači 2WD a jsou i jejich konstruktéry, jiní holdují klasice 4WD. V každém případě si zde zajezdí dnes společně.

Měření se nezměnilo – měří se infra čipy. Ovšem Petr Nesládek o něco vylepšil program na měření. A počítání výsledků je také zcela jiné. Jako by šla úroveň i v tomto směru zde nahoru. Pletu se ? Asi ne.

Poslední minuty před ostrým startem závodu využívají najednou všichni jezdci. Tribuna na prasknutní, dráha plná modelů.

Start závodu bude přesně v 10:00 hodin. 4. skupiny jezdců. Vypadá to, že hlavní slovo v závodě bude mít Karel Martinec. Kdo nebude mít baterii nabitou v 10 hodin, má smůlu :-).

Hudba hraje, jezdci si přáli něco rychlejšího k tréninku. A tak hraje 2 UNILMITED – „No Limit“. Pak přichází na řadu SNAP a jeho „Rhythm is a Dancer“. A jedeme dále… Dnešní závod musí zanechat v účastnících takový dojem, aby příští sezóna byla opět v plném počtu.

Při jízdě v kvalifikaci bude hrát hudba jen na pozadí, aby bylo slyšet komentáře. Nakonec je možná bude dělat Karel Martinec a já budu pouze VIP host, který bude mít na starosti online report, vyhlášení a zakončení sezóny. A to se plánuje i NIGHT RACE in Určice !!!

Kvalifikace kolo 1

Skupinu 4 tvoří tito jezdci:

Hráček Antonín
Novák David
Halász Adam
Pokorný Marek

Nakonec se na tribuně postavili Tonda Hráček, Adam Halász a David Novák. Marek Pokorný dokázal rozbít model ještě před startem závodu. Tak to je smůla. Dva junioři a ihned dostávají instrukce od svým mechaniků – otců. A tak to má být. Tonda Hráček najel nejlepší výsledek. S malou ztrátou jako druhý David Novák. Adam Halász nyní s menšími problémy.

Skupinu 3 tvoří tito jezdci:

Myšička Martin
Halász Tomáš
Kupský Jan
Novák Petr
Pokorný Martin

Počkání na Martina Myšičku (oprava čipu) a mohlo se startovat. Nasazovači v pohotovosti. Martin Myšička nakonec v jízdě přece jen ještě ladil čip a tak na empir byli pouze 4 piloti. Petr Novák má rád také hobby závody a kde je pohoda. A právě proto je i zde se svým synem. Nejlepší v této skupině je Tomáš Halász. Jel čistě a s maximálním soustředěním. Mladý Myšička byl trochu rozladěn neúspěchem. Tomáš najel 32 kol a o dvě kola méně junior Jan Kupský. Velmi dobrý výsledek. Petr Novák koružil třetí. Martin Pokorný na jízdu neastoupil.

Skupinu 2 tvoří tito jezdci:

Vomlel Ondřej
Hájek Svatopluk Tatoš
Vomlel Vladimír
Nesládek Mikuláš

Vladimír Vomlel před startem malé problémy, kontrola čipů. Takže malé zdržení. Ale zde se jak vidím, na stres a spěch nehraje. Pohoda. A tak to má být. V přestávce opět hraje hudba. O tu se zde starám osobně :-). A už to jede…  Jen jsem si klekl ma dráhu, abych vyfotil auta na startu a přilepil jsem se. Už se nedivím, že si jezdci pochvalují grip, kterého je na rozdávání !!!.  Karel Martinec komentuje jízdy a já se mohu plně věnovat sledování závodu, focení, natáčení. Navíc kromě komentáře Karla Martince hlásí pořadí po minutě i počítač. Vše je jasně slyšet a to po celém areálu.

Skupinu 1 tvoří tito jezdci:

Nesládek Petr
Martinec Pavel
Diblík Lukáš
Hájek Svatopluk ml

Lukáš Diblík nyní jel výborně a snad se mu podaří pokořit Petra Nesládka. Ten vede v seriálu a těžko ho porazit. Je to souboj 2WD a 4WD. Neuvěřitelná podívaná. Modely na mostě občas skočí a jedo dál. A máme tu vítěze ve skupině – je jím Lukáš Diblík. Ve stejném kole ještě Petr Nesládek. Třetí Sváťa Hájek ml. Má však kolo ztrátu. Pavel Martinec čtvrtý.

První kolo je za námi. Závod má spád, atmosféru, hudební podmaz. Následuje přestávka.

 

Kvalifikace kolo 2

Skupina 4 – na tribunu se vrátil Marek Pokorný. Auto opraveno. Tatínek pomohl a Marek může okusit ostrou první jízdu. Tak teď je na tribuně převaha juniorů – nadějných jezdců. Pochvala mladému Davidovi Novákovi za jízdu bez nehod, maximální soustředění Adama Halásze. Marek Pokorný nyní všem ukázal doslova záda. Najel krásných 24 kol.

Skupina 3 – plná tribuna včeteně Martina Pokorného. Společně s Markem jedou jeden model. Tři dospělí v převaze nad dvěma juniory. Já fotím zajímavé situace, natáčím krátké sekvence na večerní video přehledy. Nenudím se a závod se mi prostě líbí. Má úroveň. Mladičká slečna Pokorná nejezdí, ale má roli nasazovače. A že jí to jde. Je vidět, že i tuto úlohu si může člověk užívat. Vítězí Martin Myšička a k tomu mu hraje právě DAFT PUNK „One ore Time“. Tomáš Halász druhý. Honza Kupský třetí. Malá korekce výsledku u Petra Nováka. A už se chystá další skupina.

Skupina 2 – přišel za mnou pan Matějka a dal mi do ruky svůj model. Prý se mám zapojit do závodu. Ale já tu jsem pro jiný účel. Ale nakonec jsem neodolal a jednu jízdu si vyzkouším. Abych ukázal, že model 1/18 umím stále řídit :-). Neunikl jsem tomu. Ale jedná se jen o jednu jízdu, ne ? Ondra Vomlel sedí sám v depu. Asi aby nebyl ovlivňován otcem Vláďou. A vítězí s nájezdem 33. kol. Ve stejném kole otec Vláďa. Mikuláš Nesládek také dobře, ale o kolo méně.  I tato skupina velmi vyrovnaná.

Skupina 1 – tato čtveřice borců jede hodně dobře. Právem jim patří nejlpší kvalifikační skupina. Těsné rozestupy. Ve vedení byl střídavě Pavel Martinec, Petr Nesládek. Lukáš Diblík nyní třetí. Vítězí Pavel před Petrem a Lukášem. Krásná podívaná.

V galerii máte nové fotky. Průběžně se natáčí.

Kvalifikace kolo 3

Skupina 4 – zde tedy na startu i moje maličkost s vypůjčeným modelem od pana Matějky. Mechová kola vlastní výroby se zajímavým gripem. Ještě před startem jsem si model „osvojil“. Jinde to není možné, ale tady vás přihodí jako VIP osobnost do skupiny a jedete. Tak nějak jsem zvítězil. S krásným nájezdem 30. kol. A už jsem nucen, ano nucen 🙂 odjet i finálové jízdy. Každopádně stát na tribuně s juniory je zážitek a slyšet, jak to prožívají. A o tom to všechno je. A zrovna hrálo Depeche mode „Enjoy The Silence“. Jak trefné… Tonda Hráček dojel druhý. Kluci za náma. Ale bojovali.

Skupina 3 – opět plná tribuna. Honza Kupský vítězí po maximálním výkonu a soustředění. Petr Novák po jízdě zkontroloval své průjezdy. A vše v pořádku. Infra čip může občas nezapočíst, ale dá se to opravit. Je to o domluvě. Může se to prostě stát. Já po své exhibiční jízdě zpracoval videa ze začátku závodu a kvalifikace. A nyní mám klobásek. Po jízdě mi nějak vyhládlo nebo co.

Skupina 2 – zatímco jede tato skupina, vybírá se na mě mezi jezdci na startovné… A musím prý jet i finálové jízdy. Co na to dodat. Vzpírám se, ale asi mi to nebude nic platné. Okamžitě požaduji lepší obutí. Originál Xray. Mám ho mít, jen na každé nápravě je jiný průměr. To bude fičák. Ale potřebuji více gripu :-). Také Lukáš Diblík potřebuje opravit grip na trati. První magické účinky lehce pominuly. Mikuláš Nesládek najíždí o kolo více jak soupeři. Matadora Vládi Vomlela nechal za sebou. I Ondu Vomlela.

Skupina 1 – extended version „The Power“ od SNAP doprovází další jízdu dne. Lukáš Diblík jede ještě na neobnoveném povrchu. A jak si vedl ten konstruktér 2WD na vysoké úrovni ? Vedl v jízdě. Před Petrem Nesládkem a soupeři. Jak Lukáš, tak i Petr velmi těsně u sebe.

Nyní následuje přestávka a jdeme na finále. A to bude teprve zábava. Poslední možnost, jak poladit auto. Aby jelo skvěle.

Před vlastním finále pan Matějka vyluksoval dráhu a opravil „grip“. Vše bylo připraveno. Zde máte pořadí před finálovými jízdami:

Pavel Martinec, Lukáš Diblík, Petr Nesládek, Sváťa Hájek ml., Mikuláš Nesládek, Vláďa Vomlel, Ondra Vomlel, Tomáš Halász, Martin Myšička, Petr Novák, Jan Kupský, Tátoš Hájek, Igor Vlahovič, Martin Pokorný, Tonda Hráček, Marek Pokorný, David Novák, Adam Halász.

Foto skupin najdete v galerii.

 

Finálové kolo 1

Skupina 4 – tak zde se postavili Tonda Hráček, David Novák, Marek Pokorný, Adam Halász. Matador Tonda vítězí s nájezdem 27. kol. Druhý v této skupině David Novák, který jel velmi pěkně. Třetí pak Marek Pokorný.

Skupina 3 – zde startoval VIP jezdec Igor Vlahovič s modelem pana Matějky. Po nasazení kol Xray Medium bylo gripu až příliš. Ale i tak ostrý podvozek Igor zkrotil a najel 34 kol a vítězí před Tátošem Hájkem, Petrem Novákem a ostatními ve skupině. Igor dal kolo pod 10. sekund. Igorovi to s 1/18 stále jde :-).

Skupina 2 – výkonostně lepší skupina jak předešlá. Alespoň dle kvalifikací. Miluláš Nesládek nechává za sebou soupeře ve skupině. 34 kol nájezd není vůbec špatný. A nechat za sebou oba kluky Vomlelovi… No teda to je výkon.

Skupina 1 – 4 nejrychlejší borci z kvalifikací. Pavel Martinec, Petr Nesládek, Lukáš Diblík  Sváťa Hájek ml. Sváťa lehce ztrácel, ale první tři v těsném vláčku. Část jízdy byla natočena. Na pohled velmi pěkné. Pak se vedoucí Pavel a druhý Petr od Lukáše vzdálili. Pořadí po napínavé jízdě: Martinec, Nesládek, Diblík, Hájek ml.

Nejlepší jezdci najeli 38 kol. Průměr těch 34, kde patřím i já :-). Závod je vyrovnaný a pohodový.

 

Finálové kolo 2

Skupina 4 – obrovská radost Adama z druhéo místa v jízdě. Ale i David Novák měl velkou radost. Mladí pořádně potrápili oldstar Tondu Hráčka.

Skupina 3 – a zase já na scéně. Sakra 34 kol jsem najel a není to tak špatné. Vyhrát skupinu není problém, ale urvat pořadí v celkovém pořadí, to už je jiná. Tuto skupinu jsem opět vyhrál, ale… Na nejlepší mi ještě hodně schází. Ale pojěždění pohodové. Petr Novák druhý. Ten bojoval s Tátošem Hájkem. Petr byl při jízdě lehce nervózní z vosy a pak i ze soupeřů.

Skupina 2 – Mikuláš Nesládek vítězí. I zde je považován on za favorita. Minulou jízdu najel 35 kol, nyní 36. Zlepšil se. Vláďa Vomlel druhý a velmi dobře nyní Tomáš Halász.

Skupina 1 – Pavel Martinec podruhé vítězem. Sváťa Hájek ml. druhý. Potrápil Lukáše Diblíka. Petr Nesládek měl „nehodu“ a dojel poslední. Po jízdě pochvala za výkony jezdců a proslov Karla Martince.

Ještě je před námi poslední kolo finálovek. Poslední možnost dobře zajet. Pak se vyhlásí pořadí tohoto závodu, budeme znát vítěze a pak i ty celkové.

 

Finálové kolo 3

Skupina 4 – čekalo se na Marka Pokorného, který měnil servo. Toto bylo jeho cca třetí za závod. Veterán Tonda Hráček vítězí před juniory. Ale jízda Davida, Adama a Marka bude časem stále lepší.

Skupina 3 – já tedy vítězím i potřetí v této skupině. Petr Novák opět lehce nesvůj na tribuně. Tátoš Hájek skončil dříve. Martin Pokorný to zkusil na chvíli, ale vzdal to. Model byl neřiditelný a musí na generálku. V jízdě na třetím místě dojel ještě Jan Kupský.

Skupina 2 – Mikuláši, Mikuláši, ty ale jedeš. Jako bůh jedeš. Jednou z tebe něco bude. Sice tě nyní potrápil Martin Myšička. Ale i tak výborný výkon. Mikuláš nakonec vyhrál. Dominantní osoba téo skupiny.

Skupina 1 – poslední jízda dne. To nejlepší nakonec. I na poslední jízdě vládla pohoda. Petr Nesládek potřeboval pomoc nasazovače. Sváťa Hájek ml. vítězí v poslední jízdě dne. Nádherný souboj s Lukášem Diblíkem.

Zde se jede na nájezd kol a čas a ne pouze na počet vítězství. A tak i jezdec ve skupině číslo 4 může být vítězem. Nyní se zpracují výsledky a budeme vyhlašovat. Nejprve vítěze tohoto závodu a pak celkové výsledky.

 

Zde máte pořadí po tomto závodě:

  1. Pavel Martinec
  2. Lukáš Diblík
  3. Petr Nesládek
  4. Sváťa Hájek ml.
  5. Mikuláš Nesládek
  6. Vláďa Vomlel
  7. Igor Vlahovič
  8. Petr Novák
  9. Ondra Vomlel
  10. Martin Myšička
  11. Tátoš Hájek
  12. Tomáš Halász
  13. Jan Kupský
  14. Tonda Hráček
  15. David Novák
  16. Adam Halász
  17. Marek Pokorný
  18. Martin Pokorný

Celkové výsledky 2011 najdete na webu RC Elišky Junkové. Zde je máte přepsány. Výsledky byly hotové cca do 10 minut od skončení závodu.

1 Petr Nesládek
2 Pavel Martinec
3 Lukáš Diblík
4 Ondřej Vomlel
5 Martin Myšička
6 Vladimír Vomlel
7 Halász Tomáš
8 Novák Petr
9 Halász Adam
10 Vitek Kutal
11 Mikuláš Nesládek
12 Svatopluk Hájek
13 Jan Kupský
14 Novák David
15 Svatopluk Hájek ml.
16 Jakub Černý
17 Vlahovič Igor
18 Milan Parák
19 Hráček Antonín
20 Pokorný Marek
21 Pokorný Martin

 

Vyhlášení výsledků proběhlo za účasti všech jezdců, kromě Tondy Hráčka, který musel odjet na jinou akci. Po výsledcích proběhla tombola, kde si každý závodník, který dnes přijel, něco vylosoval.

Co dodat na závěr ? Dobrá organizace, pohoda, atmosféra, velmi vyrovnané. Všeobecná spokojenost. I když už nebudu přímo řídit tento závod v budoucnu, nemám obavy o jeho úroveň. Závod ji má. Vyčkejte si na videa z této akce.