Když se blížil víkend a s ním datum 17.9.2011, opět bylo na výběr. Jednak HIT Zlín, který se jede dnes v Otrokovicích na novém povrchu a také PEJ 2011 v Prostějově.
Já chtěl 100% jet s modelem F1, konkrétně vyzkoušet Tamiya F103RM a její nastavení. Na obou závodech se kategorie F1 jede.
A já měl velké dilema. Kam mám jet ? Poznat novou dráhu a napsat report z větší akce nebo se podívat po letech do Prostějova a užít si rodinný závod v několika nadšencích ?
Vše se vyřešilo již v pátek večer. Když jsem byl se synem na expedici v lese, zvoní mi telefon a Jirka Kmoníček z RC klubu Prostějov sháněl část časomíry. Kterou si zapůjčili na jiném závodě a nevrátili. Situaci pomohl vyřešit Drahoslav Hejtmánek z RC klubu Brno, který ji zapůjčil a tím pádem se závod mohl uskutečnit.
Já jsem byl z Brna a slíbil jsem vše vyzvednout a přivézt. A tím pádem jsem v tuto chvíli na dráze v Prostějově a pojedu tento závod.
Účast byla dle přihlášek nízká. 8 lidí bylo elektronicky přihlášeno. A dokonce jeden s modelem 4WD v kategorii C2 tuším.
Na dráze se nakonec sešel stejný počet lidí v F1. Navíc se v areálu objevili i další nadšenci. A tak dnes půjde o pohodovou akci, která i brzy skončí a já budu moci vyrazit se synem na další expedici. Navíc mohu vyzkoušet a otestovat můj model, který je osazen motorem Johnson 540-J. A chci zajet dobrý výsledek.
Na modelu jsem jel nejprve mechy Tamiya, ale nakonec jsem dal RIDE A na obě nápravy. A to je adrenalin. Auto hodně točí, ale dá se to uřídit.
Rozprava je za malou chvíli.
Na rozpravě se sdělily základní informace. Nakonec je ve Formuli 1 10 jezdců a 4 v další kategorii 4WD. Takže účast i vyšší než bylo psáno.
Pojede se finále na 40 minut (rozděleno na čtyři části) a dvě kvalifikace po 5. minutách. Takže si všichni zajedou 50 minut čisté jízdy. A to se mi líbí. To si užiju na 100%.
Jediná slabina jsou nasazovači. Ale 2 lidé z druhé kategorie budou muset stačit. A co… Ve skutečném závodě vás taky nikdo nenasazuje. Prostě musíte jet, aby nebyla potřeba pomoc potřeba :-).
Tak prezentace hotová a my jsme připraveni začít. Formuli 1 zdar !!! V galerii jsou detailní fotky účastníků. Přibudou fotky modelů a další záběry. A možná i to video by mohlo být.
Kvalifikace 1
Formule 1 – jízda se bude opakovat. Měření údajně neproběhlo korektně (špatně nastavený čas na kolo). Ale to třeba mně vůbec nevadí. Protože se ohřál asfalt a kombinace RIDE A na přední nápravě prostě nejde řídit. A tak na poslední mintutu jsem dal dopředu mechy Tamiya MEDIUM a vzadu ponechal RIDE A. A krása… Do vedení se dostal na chvíli domácí Jirka Kmoníček. Tomáš Frantal, Tonda Pospíchal, Jarda Sattler jeli v podstatě trénink.
Open 4WD – David Hirt, Tomáš Marek, Jirka Kmoníček, Tomáš Frantal. 4 modely na trati. Nezbytné foto jezdců a modelů na trati. Vítězem jízdy Jirka Kmoníček před Davidem Hirtem a Tomášem Markem.
Takže nyní oživíme baterie a jdeme na opakovanou jízdu F1. Já již mám na modelu pouze mechy Tamiya MEDIUM vpředu. A diferenciál mám povolen.
Pohodová atmosféra. Nikdo nikam nespěchá. Počasí ok.
Kvalifikace 2
Formule 1 – jízda byla úspěšně dokončena. Karel Novosád zajel 20 kol společně s Igorem Vlahovičem. Ten na něj ztrácel cca sekundu. Výborně Toník Pospíchal. Dojel třetí. Jarda Sattler pak čtvrtý. Celkové pořadí po jízdě máte v galerii včetně jmen jezdců a časů. Formule vypadají úžasně na dráze a 10 modelů to už je zábava. Já osobně z bezpečnostních důvodů na rovince uberu a podívám se rychle za zatáčku na cílové rovince. Abych do někoho nenarazil. Krásně vyrovnané startovní pole. A motor Johnson jede s převodem 2,9 výborně. Karel jede motor LRP X12 17.5, ale musí se v zatáčkách hodně krotit. Já jedu naopak plný plyn.
Open 4WD – v jízdě nyní výborně David Hirt. Jirka Kmoníček až za ním. Třetí skončil Tomáš Marek.
Počasí super. Slunce je na obloze a oteplilo se. Já nabíjím baterie na druhou kvalifikaci. Abych potrápil Karla Novosáda a kolegy. Auto jelo v této jízdě famózně.
Kvalifikace 3 – náhradní jízda F1
Formule 1 – Igor Vlahovič byl atakován soupeřem a i sám chyboval. Karel Novosád mu ujel o hodně sekund. Ale oba opět ve 20. kolech. Tonda Pospíchal opět třetí. Nájezd 19 kol. Pořadí na finále vám za chvíli zveřejním. Především první dva budou velmi zajímavým soubojem ve finále. Prostředek finále bude také zajímavý. Karel Novosád uvažuje ještě o těžším převodu. Igor Vlahovič má již naladěno a měnit se v jeho depu nic nebude.
Pořadí na finále F1:
Igor Vlahovič nezajel nejrychlejší kolo a tak pořadí na start finále je následující. Pro startovní pozici se bere BEST LAP. Takže:
- Karel Novosád
- Jiří Kunz
- Tonda Pospíchal
- Igor Vlahovič
- Tomáš Frantal
- Jarda Sattler
- Tonda Hráček
- Jarda Číp
- Jirka Kmoníček
- Pavel Valoušek
Pořadí v OPEN 4WD:
- Jirka Kmoníček
- David Hirt
- Tomáš Marek
- Tomáš Frantal
Vše je i v galerii.
Finálová jízda 1 Formule 1
Napínavé od začátku do konce. Karel Novosád TQ a první část finále dojíždí první. Igor Vlahovič se propracoval za Karla, ale 10 minut jízdy je děs :-). Navíc plná dráha modelů. Jedna kolize s vozem a pak výlety mimo dráhu Igora posunuly dozadu pole. A tak Tomáš Frantal kroužil na druhé pozici. Pak Tonda Pospíchal. Piloti poměrně ohleduplní k sobě. Někdy kontakt, ale nic vážného. Prostě F1 je o citu a ohleduplnosti. A tak Igor zajel nyní třetí pozici na další finále. Karel první, Tomáš druhý. Pořadí pak celkové máte na foto, ale přeci jen to zde i napíšu :-):
- Karel Novosád
- Tomáš Frantal
- Igor Vlahovič
- Tonda Hráček
- Tonda Pospíchal
- Jirka Kunz
- Jarda Sattler
- Jarda Číp
- Jirka Kmoníček
- Pavel Valoušek
Open 4WD – první dojel Jirka Kmoníček (23 kol) před Davidem Hirtem (23) a třetím Tomášem Frantalem. Nasazovači byli k dispozici z kategorie F1.
Finálová jízda 2 Formule 1
31° měl asfalt před druhou jízdou dne. Jezdci se důkladně připravovali a to včetně obutí. Teplota má vliv na jízdní vlastnosti modelů. Podmínky se opravdu změnily. Igor opět dvakrát v kolizi a pak drobné chybky. Jeho model se již občas přetáčí. Odolávat mnohem rychlejšímu Jardovi Sattlerovi či Jiřímu Kunzovi byl velký problém. Tonda Pospíchal po startu odstoupil, protože se mu nelíbil start závodu. Jízda na tak dlouhou dobu je adrenalinová. Chyba v podobě přetočení nebo dokonce havárie vás odsune dozadu. Pole je opravdu hodně vyrovnané. S motorem Johnson se s chybami těžko konkuruje. Ale na této trati jakš takš. Na koberci to bude chtít silnější pohon. Výsledek jízdy máte jak v galerii (přesné časy, počet kol) a taky přímo zde:
- Karel Novosád
- Tomáš Frantal
- Jarda Sattler
- Igor Vlahovič
- Jirka Kunz
- Jarda Číp
- Tonda Hráček
- Jirka Kmoníček
- Pavel Valoušek
- Tonda Pospíchal
Finálová jízda 3 Formule 1
Asfalt byl hodně teplý a Igor Vlahovič se propadl v poli dozadu. Přední mechová kola příliš vedou. Igor bude v poslední rundě bojovat s Jardou o třetí místo. Karel Novosád výborně a taktéž Tomáš Frantal. Fakt je, že se musí jet pořád na jistotu. Stačí, aby v poslední finálovce váš model zastavil příliš brzy a nemusíte zvítězit !!! Jede se na konečný nájez kol ze všech čtyřech jízd. Pořadí po jízdě číslo 3 máte níže a výsledky opět v galerii.
- Karel Novosád
- Tomáš Frantal
- Jarda Sattler
- Tonda Hráček
- Jirka Kunz
- Jarda Číp
- Igor Vlahovič
- Jirka Kmoníček
- Pavel Valoušek
- Tonda Pospíchal (OUT OF RACE)
Open 4WD – Hirt, Tomáš, Kmoníček – takové bylo pořadí ve třetí jízdě této kategorie. Vítěze známe . Je jím Jirka Kmoníček.
Finálová jízda 4 Formule 1
Igor Vlahovič vítězí na super směsi Jardy Čípa. Najel 40 kol jako Karel Novosád či Tomáš Frantal. Ale protože Jardovi Sattlerovi dal pouze jeden okruh, na třetí místo celkově to stačit nebude. Souboje uprostřed pole pokračovaly. Zde máte pořadí po jízdě:
- Igor Vlahovič
- Karel Novosád
- Tomáš Frantal
- Jarda Sattler
- Jirka Kunz
- Tonda Hráček
- Jarda Číp
- Jirka Kmoníček
- Pavel Valoušek
- 10. Tonda Pospíchal (OUT OF RACE)
Počkejme si na vyhlášení výsledků…
A je to tak. První tři jsou tito jezdci:
1. Karel Novosád
2. Tomáš Frantal
3. Jarda Sattler
Bramborová medaile zůstala pro Igora Vlahoviče. Ale příště… Už má pořádné obutí a to jak na studený asfalt, tak i na teplý.
Každopádně perfektní závodní akce plná napětí a zvratů ve vývoji. Musíte jet pořád naplno a přitom na jistotu. Nejlépe je kroužit, kroužit a kroužit a nejlépe bez nehody. Protože ta vás stojí cenné sekundy a navíc někdy i kola. A ty zde hrají prim.
Kdybych například já od začátku jel jak v poslední jízdě… Ale to se opakuji, že. Prostě se těším na další závod a snad mi to vyjde. Dnes jsem si to užil na 150%.
Pořadatelům mohu poděkovat za pohodový závod, který měl rodinou atmosféru a já si odpočal :-). A mnohé pochopil…
A protože se mi závod moooc líbil, tak jsem si dal práci a fotky dal do galerie !!! S hudbou od Gabriel Dresden mix !!! Pohodový závod, pohodová hudba, ne ? Kluci, pořádně se tam prohlédněte, jak jsem vás fotil v detailech 🙂
Část druhá