Souhrn je ze sezóny zima 2011/2012.
POZOR !!! Předem upozorňuji, že se jedná o můj vlastní názor a zkušenosti pramenící z jednotlivých seriálů. Ostatní se mnou nemusí souhlasit a ti, kteří pravidelně jezdí sami ví, kde se jim líbí nejvíce.
Dále také POZOR !!! Moje osobní seřazení závodních seriálů nepoukazuje na celkovou úroveň.
U každého seriálu tedy v odrážkách sděluji moje hlavní postřehy a s čím lze na tom místě počítat.
Jedná se v současné době o tyto závody onroad 1/10 ET – Mibosport Cup, Xray Nosram Challenge Holešov, Open Tour Trutnov, Open Challenge Brandýs nad Labem, Ostrava Cup.
Open Tour Trutnov
– opravdu pohodová atmosféra po celý den
– žádné prodlevy
– decentní hudba při jízdě
– komentování jízdy a to každé skupiny a to nejen pro jezdce, ale i diváky
– držení jezdců „na uzdě“. Pak není na tribuně slyšet dohadování a je tam i minimum emocí
– na vyhlášení velmi slušná účast
– je to pro mne však poněkud daleko a největší položkou je tedy PHM. A cesta trvá také delší dobu (chybí tam dálnice :-))
– výsledky nejsou prozatím online
– kategorie Formule 1, GT, TC Open a Hobby
– možnost platit kartou za náhradní díly přímo na závodě
– občerstvení
Open Challenge Brandýs nad Labem
– zde bych to postavil na úroveň Open Tour Trutnov, protože tento závod řídili naposledy stejní lidé
– v podstatě je to kopie výše uvedeného závodu a jsou si tedy i hodně podobné. Proto popis je shodný s tím výše uvedeným
– je to opět daleko pro jezdce z Moravy, ale aspoň je tam možné dojet „pohodlně“ po dálnici D1 🙂
– kategorie Formule 1, GT, TC Open a Hobby
– online výsledky prozatím nejsou
– ubytování přímo u dráhy
– slušná účast při vyhlášení
– prosklená hala s dobrými světelnými podmínkami
– prodej náhradních dílů zajištěn
Xray Nosram Challenge Holešov (Prahu jsem ještě nejel a chystám se na to)
– žádné prodlevy a časomíra má úroveň
– online výsledky
– kategorie Formule 1, GT, Hobby, TC Stock, TC Open / Modified
– občas jsou slyšet emoce na tribuně
– Hobby kategorie zastoupena, ale diskuse ukázala, že pravidla asi nejsou příliš šťastná
– vyhlášení někdy s poměrně malou účastí
– dobré světelné podmínky (hala je částečně prosklená)
– snaha o dozor nad stylem jízdy
– pro mne příjemná vzálenost
– občerstvení
– prodej náhradních dílů zajištěn
Mibosport Cup
– hudební vložky mezi jízdami
– hlídání stylu jízdy pořadatelem
– občas jsou slyšet emoce na tribuně
– možnost buggy a onroad kategorie v jeden den
– kategorie buggy 2WD, buggy 4WD, Formule 1, Tamiya Cup, TC Open
– delší doba trvání závodu i bez prodlev a to díky vysoké účasti
– Tamiya Cup je obdobou Hobby s jasně danými pravidly
– pro mne příjemná vzálenost
– ubytování přímo u dráhy
– online výsledky
– občerstvení
– menší účast při vyhlášení
– prodej náhradních dílů zajištěn
Ostrava Cup
– zaměření na hlavně na 2WD. TC Open a Hobby také k dispozici
– dlouhé finálové jízdy v součtech ve všech kategoriích mimo TC a Hobby
– ubytování přímo u dráhy
– online výsledky
– kategorie 2WD (LMP 1, LMP2, LMS 40), Hobby, TC Open, Formule 1
– občerstvení
– hudební doprovod
– hlídání stylu jízdy
– slušná účast na vyhlášení
– prodej náhradních dílů zajištěn
Tak to byly osobní postřehy z jednotlivých akcí. Kdo na daných závodech byl, sám si udělal svůj názor. Je však těžké jakýkoliv závod uspořádat, vést ho a všem se zavděčit. To je hodně fakrorů najednou.
Každý závod si užívám a své si tam najdu. Někdy je to více, někdy méně. Také je potřeba si uvědomit, že úroveň závodu nedělá jen pořadatel, ale máme na to vliv i my – jezdci.