Prvně bych chtěl poděkovat Martinovi Skorupskému, který mi u akce asistoval, zapůjčil svůj Peugeot a díky němu se celá generální zkouška mohla uskutečnit. Tak a nyní k akci samotné, na které jsme se dozvěděli mnoho důležitých informací a já získal to, co jsem opravdu potřeboval.
I tato zkouška byla dopředu dohodnuta s vedením Masarykova okruhu Brno. Bylo jasné, že ostrou akci není možné provést bez předešlé zkoušky. Potřeboval jsem především zjistit tyto informace:
– spotřeba z akumulátoru za jeden okruh
– zda nastavená rychlost modelu cca 50 km/h bude řiditelná
– jak se bude model řídit z jedoucího vozu z pozice spolujezdce
– jak se vůbec bude model chovat bez přítlačného křídla a právě s karoserií Gallardo
– jak bude řidič schopen korigovat rychlost auta a sledovat model
Hodně parametrů ke zjišťování. A všechno jsme zjistili. Ale postupně. Nešlo o jen tak nějakou generální zkoušku. Tak jako ostrý One Lap, i zde byl předem tvořen plán postupu.
Strašně záleželo na počasí. Dále pak na přístupnosti tratě, protože na dráze prováděla údržba a nebyla čistá. Navíc i toho 1.3.2012 byla stále v jedné části v rekonstrukci. Nakonec jsem zavolal na okruh den předem, jak to tam vypadá. Po sdělení, že ji mohu s opatrností projet jsem okamžitě volal Martinovi a dohodl s ním právě 1.3.2012.
V den generální zkoušky jsem dojel k Martinovi domů a od tam jsme jeli jeho Peugeotem na okruh, kde nás již očekávali. Sebou jsem měl připravené auto včetně karoserie, jednu Mini DV80 kamerku, klasickou kameru a fotoaparát. Dále pak Holux GPSport 245 pro změření rychlosti a délky. Toť vše. Ale málo toho rozhodně nebylo.
Masarykův okruh byl ten den suchý a bylo bezvětří. Dále bylo pod mrakem. Ihned jsme byli upozorněni správcem tratě, že v jedné části se stále pracuje a že můžeme narazit na stavební techniku. A také, že trať je hodně znečištěná. O tom všem jsme se ostatně přesvědčili.
Než jsme však vyrazili na jízdu, musel jsem vše připravit. Výborné bylo, že jsem v areálu potkali kamaráda Martina, který, když se dozvěděl, co jdeme provádět, ihned se přidal. Narozdíl od Gallarda se do Peugeota vejde třetí člověk a tal jsem měli kameramana par excellent. A že natočil co měl, o tom žádná :-).
Prvně jsme přistavili Peugeot na cílovku a začali připravovat model Xray T2R včetně zatím nové a nepolepené karoserie Gallarda. Přitom se pořídilo pár fotek a hlavně se natáčel vstup.
Zapnula se GPS, kamerka, která směřovala před model. Já si připevnil svoj oblíbenou čelovku a hurá do kokpitu Peugeotu. Kameraman na zadní sedadlo, řidič za volant, pilot vedle něj. A pak se jel jeden okruh. Ke konci se zastavilo, aby jsem mohl přehodit kamerku směrem na nás.
Jak jízda probíhala se můžete podívat níže na záznam. Nebyla to legrace, ale po pár metrech jsem zjistil, že Martin má vše pod kontrolou, hlásí mi aktuální rychlost a když došlo k přetočení modelu či rušení, pak ihned bezpečně stačil zabrzdit. A točil jsem se několikrát. Měl i dvakrát rušení. Model poskakoval na kamenech (ano ne na kamínkách) a na cestě jsme potkali tatrovky, dodávku a další zajímavosti.
Všemu jsme se vyhnuli, jeli i vedle sebe a model zůstal vcelku. Tak hurá na záznam…
Tak pokud jste se podívali, jak to vypadalo v kokpitu auta a na dráze, přistupme ke zjištění faktů:
– zvolená rychlost 60 km/h se zdála být sice pomalá, ale 100% bezpečná
– spotřeba z aku činila za jedno kolo 1550 mAh
– urazili jsme více jak 5,5 km. To proto, že jsme ještě projeli cílovou rovinku a na jejím konci pak ztratili kamerku v jedné ze zatáček právě v 60ti km/h. A stále jede :-). Pak jsme testování ukončili
– model i přes hodně znečištěnou trať dojel do konce a nebýt dvou rušení, pouze se přetočil na velké nerovnosti. A že jich bylo
– přítačné křídlo nebude potřeba jsme se shodli a podvozek se choval překvapivě klidně a stabilně
– když jsme projeli kolo za takových podmínek, za čistých podmínek to pak bude super
– karoserie vykazuje dobré jízdní vlastnosti
– shodli jsem se na tom, že by se dal uřídit i rychlejěí model, ale už by to nebylo tak bezpečné
Osobně jsem si hned řekl, že kdyby se jel ostrý One Lap s Martinem a jeho autem, neměl bych už žádné obavy.
Generální zkouška se úspěšně dokončila. Jen při návratu z dráhy si Martin spletl výjezd a směřoval do paddocku. Od tam nebylo možné přes uzavřené garáže vyjet ven a musel by dát další lap. A tak se couvalo a trefovalo, kam mělo :-). Jestli nás braly bezpečnostní kamery, někteří se museli pobavit.
Na závěr jsem poděkoval okruhu za poskynutý prostor a my se vydali domů. Spokojeni a se spoustou potřebných informací.
Jak to pak vypadalo na ostrém ONE LAPu 28.3.2012, jste mohli pak sledovat ZDE.