Ferrari 599XX – závodní speciál přichází

Igor Vlahovič


Již dlouhou dobu jsem nevytvářel karoserii. Nebo možná ano, ale jsou takové „boudičky“, které mne na první pohled zaujmou. A jednou z nich je právě Ferrari 599XX.

Tento model má můj syn tuším od fy Burago a hned na první pohled mne oslovilo. V tu dobu však ještě tato karoserie k mání nebyla. Až nyní přichází Tamiya s replikou tohoto závodního speciálu. Ano, je to tak. Tento model, který vychází z Ferrari 599 GTB Fiorano nemá homologaci pro silniční provoz a tak se s ním můžete vozit jen na okruzích. Pokud tedy v blízkém okolí závodní plácek nemáte, nemá cenu zvažovat koupi. Dalším faktem je, že cena atakuje hranici 30 mil. korun.

Než se dostanu k popisu tvorby a usazení na šasi Xray T2R, dáme si trochu reálných parametrů:

General specifications
Country of origin Italy
Chassis number 166864
Numbers built N/A
Produced from 2009 – 2011
Introduced at 2009 Geneva Motor Show
Predecessor
Successor
Body design Pininfarina

 

Engine
Configuration 65º V12
Location Front, longitudinally mounted
Construction alloy block and head
Displacement 5.998 liter / 366 cu in
Bore / Stroke 92.0 mm (3.6 in) / 75.2 mm (3 in)
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Fuel Injection
Aspiration Naturally Aspirated
Power 720 bhp / 537 KW @ 9000 rpm
Torque 686 Nm / 506 ft lbs
BHP/Liter 120 bhp / liter

 

Dimensions
Weight 1345 kilo / 2965.2 lbs
Length / Width / Height 4787 mm (188.5 in) / 1972 mm (77.6 in) / 1283 mm (50.5 in)
Wheelbase / Track (fr/r) 2750 mm (108.3 in) / N/A / N/A

""

Skutečná předloha pro model

 

Zajímavou, ale i vtipnou recenzi jsem si přečetl na serveru Autohit. Zde je v hledáčku model 599 GTO, ale z něj právě 599XX vychází.

Já si však tento supersport mohu dopřát za krásných 1075 Kč a to včetně lexanového spreje. Ten nyní Tamiya také dodává a je to přesný odstín pro Ferrari. Název odstínu je Bright Mica Red.

Dlouho jsem zvažoval, na který podvozek karoserii umístím. Ale protože na Tamiya TT-01 mám ORC Amemiya SGC-7, pak volba padla na Xray T2R. Na tomto již byla karoserie Lamborghini Gallardo. Nyní je tedy na řadě další supersport. A co více. Celý podvozek je osazen tak, aby mohl startovat v kategoriích Stock. Tedy srdcem modelu je motor Tekin Redline 17.5T. No nebude se model na startu vyjímat ? Určitě nebude k přehlédnutí.

 

Tak a nyní k vlastní tvorbě, přičemž postup je mnohým již dobře znám:

– vyříznutí karoserie z formy dle naznačení. Blatníky jsem ponechal nevystřižené

– naznačení polohy sloupků, vyvrtání otvorů pro sloupky

– pevné usazení na šasi, přichycení sponkami a přesné vystřižení blatníků

– zakrytí oken, parabol

– zakrytí ploch, kde bude červená, protože prvně se lakovala tmavá barva

– odmaštění a lakování střechy a zadního difuzoru

– lakování červenou barvou (po předchozím odmaštění)

– aplikace obtisků (součást kitu)

– aplikace zadního křídélka a zrcátek (součást kitu)

– focení hotové karoserie (včetně černých ráfků)

 

V pokračování se pak kromě modelu v galerii budete moci podívat na promo video, kde bude zachycena i vlastní jízda a to hned z několika pohledů !!!