Závod již proběhl a to v datu 27. – 29.4.2012 v Polné a pořadatelem byl RC klub Polná. Účast hojná, několik kategorií jak v sobotu, tak i v neděli. Sobota patřila měřítku 1/18, neděle pak Mini Z a dalším prckům.
Online report proběhl na tomto portálu v sobotu a vy se nyní můžete podívat na závod z jiných pohledů a to:
– článek a pohled na závod RC klubu ELišky Junkové Zlín od Karla Martince (s trochou statistiky)
– fotogalerie Jiřího Vaňka a to ze SOBOTY a NEDĚLE, který přijel až z Vysokého Mýta. Hlavně nedělní foto vás bude zajímat, protože zde již portál Masters.cz nebyl přítomen
– oficiální report najdete velmi brzy na stránkách pořadatele nebo na stránce závodu samotného
Jinak také proběhne regionální vysílání na TV Prima a zde jsou informace:
reportáž bude odvysílána zítra (čtvrtek) v cca 17.35 v regionálním vysílání R1 JIH na TV Prima Love (v regionu Vysočiny, Jižních Čech a Jižní Moravy). Dále pak také na satelitu na stanici Regionalnitelevize.cz, a to v pátek v cca 17.25 a poté pravidelně každé 4 hodiny a v neděli ve stejný čas.
Zde jsou případně parametry pro naladění stanice Regionalnitelevize.cz:
ASTRA 3B 23,5° východně
Frekvence: 12,168 GHz
Polarizace: vertikální
Symbol rate: 27500
FEC: 3/4
nekódováno
Reportáž z RC klubu Vizovice vám přináším přímo zde:
28.4.2012 volné mistrovství ČR micro (1:18) Polná u Jihlavy
Vyjíždíme jako pokaždé již v pátek. Celou cestu odřídil náš Fany. Cesta celkem v pohodě. Kolem sedmé večer jsme na místě. Ještě se netrénuje, dolaďují se poslední „zákruty“ na trati. V klidu vybalujeme depo. Sál místního zámku se pozvolna plní.
Přihlášených cca 45 závodníků je dobrý počet. Vloni s námi jely ještě čtyřiadvacetiny. Letos jedou až v neděli s MiniZ. Škoda jen, že nepřijeli kluci z Ostravy, Hájci od Prostějova a taky nepřijel skoro nikdo ze seriálu Brno-Březí. Škoda! Na zakončení zimní sezóny je už pozdě. Chtělo by to o měsíc dříve, neboť už začínají závody venku. To byla hlavní příčina toho, že nás bylo méně. Jeden paradox na dokreslení situace. Bylo hlášeno pěkné, letní počasí a to se taky splnilo. Všichni co se do Polné sjížděli, přijeli v kraťasech!!
Ale pojďme na trať. Ta je o půl osmé hotová a může se trénovat. Necháváme ty hladové ať se vyblbnou. Zatím se s manželkou díváme, jak je ta trať zakroucená. Manželka říká, že některé pasáže se jí zdají příliš úzké. Na to jí říkám, že se trať časem auty „obouchá“ – ona si „sedne“. Kolem osmé jde jezdit i ona. Nachystám jí či upravím výchylky na řízení a jdu ji nasazovat. Na strach, který z toho měla, jede dobře. Po 15 minutách jí říkám, ať si odpočine a půjdu jezdit já. Taky trochu ladím výchylky. Opatrně s plynem neb mi auto občas špatně točí. A točení je čím dál tím horší. Jdu do depa, abych vyměnil servo řízení. Dávám tam čerstvé, z opravy, ale je to zase stejné. Servo jde z auta ven a dávám tam úplně nové. Auto ještě před 23 hodinou jdu pro jistotu projet. Blbne to, neblbne? Nechávám to být. Ráno moudřejší večera. Než usnu, vrtá mi to hlavou. Ale co navymýšlím. Ráno vstávám a upaluji na plac, abych to znovu odzkoušel . Objedu s problémy dvě kola a každou pravou zatáčku auto jede rovně. Nedá se nic dělat. Jedu s tím první rozjížďku a odstupuji z ní. Jdu do depa za Šimurdama, zkouším to na jejich vysílačku a auto je bez problémů. Takže špatný potenciometr na volantě. Moje vysílačka má na to po pěti létech provozu nárok. Přemýšlím co teď, kde půjčím tu samou. Manželka říká, ať jezdím s její vysílačkou, máme s sebou motokáru a ta na její vysílačku jezdí (Carson Reflex Pro). Takže přijímač jde do mého auta1:18, mezi tím co se střídají skupiny, tak ladím výchylky. Končím právě včas. Uvědomuji si, že 4wd stocky jedou na tři skupiny. Manželka v poslední, já v prostřední a tak by to mělo zůstat. Holt musím ujezdit béčko a to hned napoprvé. Jiná možnost není. Pak bych musel někde splašit Spektrum a jet s ním. Uvidíme. Start druhé rozjížďky se mi povedl. Dvě kola sice trvá než se startovní pole trochu roztáhne, ani nevím, kolikátý jsem dojel, ale nebyl jsem poslední. Snad to dá na béčko! Jó, dalo! Zase jedna starost mne minula.
Pro finálovky startuji ze sedmého místa. Za mnou Matěj Malík, přede mnou Radek Šimurda a toho bych chtěl porazit. Pokud jsem se díval do přihlášek, tak jsem se dopočítal patnáctého místa, jak bych mohl celkově skončit.
Tak a jdeme do finálovém podle skupin.
Formule: ty měly premiéru již vloni. Letos jich bylo přihlášeno 6. Ale nakonec Vít Parák si to rozmyslel a neprezentoval se. Navíc V.Vomlel jako pořadatel odjel jen jednu finálovku. Či-li jely formule jenom čtyři.
Vyhrál Lukáš Diblík, druhý Petr Nesládek, třetí Zdenek Janoš, čtvrtý Libor Prchal. Zde není komentář neb Lukáš umí a Petrovi zadokolky pasují. Škoda jen, že formulí nejelo více!
Kategorie 2wd (zadokolky) 7 závodníků
1.místo Petr Nesládek, 2. Pavel Martinec, 3. Mikuláš Nesládek – takže tři Elišky ze Zlína na bedně. 4. Milan Parák, ten slevil trochu ze své pověsti, 5. Luděk Aschenbrenner, 6. Mira Pazdera a 7. David Maňák.
Tuto kategorii jezdí pár jedinců, řekl bych nadšenců. Budiž, fandím jim, protože jsme s dvoukolkami (amatérsky zhotovenými) kdysi začínali.
Kategorie Open – celkem 9 závodníků
- Víťa Parák – celý rok nezávodí, přijede do Polné a zvítězí. A to navíc jel s dvoukolkou!
Velice dobře mu na druhém místě sekundovali Marek Schiller a na třetím Jakub Šimurda. 4. místo ujezdil Lukáš Diblík s dvoukolkou a toho se snažil pojezdit na pátém místě náš Fany. Ale Lukáš najel celkově o 1 kolo více. Na šestém místě se umístil Lad. Beran se ztrátou několika vteřinek, sedmý L.Aschenbrenner, osmý Filip Pykal a devátý L.Prchal s odjetou jen jednou finálovku. Musím zde napsat, že kdyby přijali kluci Kratochvílovi, Libor Holub a letošní mistr ZVKáčka Tom Brodský, bylo by závodění tím zajímavější!
Kategorie 4wd s předepsanými motory!
Prezentovaných 23 závodníků bylo rozdělení o tří skupin. Nejmladší závodník snad jetě nechodil do školy a nejstaršímu bylo již 81 let.
Pořadí:
- Marek Schiller 87 kol
- Pavel Martinec 82 kol
- Ondra Hrbáček 80 kol
- Martin Myšička 79 kol
- Mikuláš Nesládek 77 kol – pět závodníků 12-17 let, Ondra méně než 12 let
Je vidět, že čtyřkolky jsou odrazovým můstkem do „světa RC aut“. Je jen škola, že nepřijel Martin Kratochvíl a Jirka Hrabec. Pořadí by bylo zajímavější, protože ti dva „umí“!!
Na závěr zde musím říci, že jako největší talent tohoto mistrovství byl vybrán Martin Myšička z Polné. Tuto poctu mu udělil Zdenek Beneš – předseda sekce elektor On road 1:10. Martin tímto získal zdarma účast na letním mistrovství ČR v Náchodě včetně licence a bude mu poskytnut zdarma model včetně mechanika.Myslím si, že tato cena je ve správných rukou! Pokud bych i já mohl hlasovat o této poctě, dal bych mu taktéž svůj hlas!
Zmíním se o nás starších (40+) – jeli jsme celkem tři: 14.místo Fanán Stodola 56 kol, 20.místo Jan Hrnčíř 49 kol a 23.místo Hana Stodolová 42 kol – ta jela první závod v modrých mantinelech. Moji největší soupeři já 14.místo 56 kol čas 24:51, 15.místo Radek Šimurda 56 kol čas 25:05, 16.místo Matěj Malík 54 kol, 20.místo pan Hrnčíř 49 kol, přede mnou na 13.místě skončil Martin Saturka s nájezdem 66 kol- ten uzavíral tu první, rychlou skupinu. Všimněte si těch jmen mladých. Příští rok už určitě budou v Polné přede mnou. A pokud nepřibudou noví mladí, budu bývat se všemi 40+ až na chvostě. No holt, takový je život!
Snad i mně přísluší zhodnocení tohoto mistrovství našeho měřítka pořádného již počtvrté v Polné. Mohu říci jedním slovem „paráda“!!! Za časomírou profík Pavel Magda – celá sobota více než na 100 %, závodníci – na nikoho se nečekalo, všichni byli dochvilní – dalších 100%. Myslím si, že dokonce nebyly žádné protesty. Takže korektnost jízdy závodníků dalších 100%. Musím podotknout, že udělovat tresty „stop and go“ příslušelo pouze panu Magdovi. Ten by i toto uhlídal jako všude jinde na závodech, protože má na obrazovce přehled. Tonda Hráčků si měl hlídat pouze nasazovače, což mu jaksi sem tam unikalo. Tady jediný palec dolů. Pro příští V.ročník bych doporučil i na tuto velkou plochu pět nasazovačů a jeden s hokejkou na klopence. Na klopence musí být nasazovač starší 17 let. Tímto nechci určitě snižovat kvalitu tohoto mistrovství, to v žádném případě. Bufet pracoval na 100%, počasí taktéž 100%. Končili jsme v rozumnou dobu, takže i do Vizovice jsme přijeli skoro ještě za světla.
Nezbývá než poděkovat celému RC klubu Polné za vzorně připravené závody. Díky hoši, příště určitě přijedeme zase!