Redakce Masters
Jak jsi se těšil na závod ASTRA NITRO CROSS 2012 a jaké byly přípravy ?
Karel Novotný
Na závod jsem se těšil. Je to můj třetí závod s modelem v měřítku 1/8 a tak jsme sem jeli hlavně získat nějaké zkušenosti. S autem jsem před týdnem dojel druhý na 1. závodě MČR a tak taťka auto pouze vyčistil a zkontroloval.
Redakce Masters
Jaké byly první pocity z dráhy? Jak se ti zalíbil profil a obtížnost ?
Karel Novotný
Jak jsem již řekl, s modely v měřítku 1/8 se teprve seznamuji, takže zdejší dráha má asi největší skoky, jaké jsem kdy jel. Každopádně trať má logiku a je na ní vidět, že ji stavěl „ pan“ jezdec, který tomu opravdu rozumí.
Redakce Masters
Byl jsi spokojený s výsledkem po kvalifikacích ? Jak byl model připraven na finálové jízdy ?
Karel Novotný
Přestože se hned od prvního závodu s osminou potýkám s velmi špatnou funkcí regulátoru, tak se mi podařilo kvalifikovat se na pátém místě. Co prodělám na funkci elektroniky, to doháním díky podvozku Durango. Příprava na finálové jízdy spočívala téměř výhradě v odstraňování enormního množství tekutého bláta, které se do modelu dostalo v poslední rozjížďce, protože se jela za velkého deště. Táta auto čistil dlouho do noci.
Redakce Masters
Vyvíjely se finálové jízdy dle tvých představ ? Všechny jízdy si dokončil do konce ?
Karel Novotný
Podvozek opět fungoval skvěle, ale potíže s regulátorem se zvětšovaly. Auto se díky „škubání“ velmi těžko ovládalo. V první finálové jízdě jsem udělal několik chyb, takže nic moc. Ve druhé to bylo o něco lepší. Na třetí jsme udělali trochu jiné nastavení podvozku, které fungovalo skvěle, ale regulátor se rozhodl, že definitivně ukončí svůj skomírající život a auto se ve druhém kole definitivně zastavilo. Je mi to divné, neboť regulátor je od stejného výrobce, jako regulátory, které používám v autech v měřítku 1/10 a nikdy jsem s nimi neměl žádné problémy, ale všechno je jednou poprvé. Dnes je přeci třináctého.
Redakce Masters
Jak se ti líbil tento závod celkově ? Pojedeš i příští rok ? A v jaké kategorii ?
Karel Novotný
Závod se mi líbil a chtěl bych poděkovat všem, kdo se podíleli na jeho přípravě. Dále bych chtěl poděkovat Jirkovi ( Márovi – pozn. Redakce) a jeho tatínkovi za pomoc a cenné rady. Jirka je skvělý jezdec , tak se nebojí poradit ostatním. A pak čestně bojuje na trati třeba i s tím, komu před jízdou poradí jaká kola použít a jak auto nastavit.
Příští rok určitě přijedeme a už teď se těšíme. Opět 1/8E.
Redakce Masters
Díky za rozhovor a tvůj čas.
Karel Novotný
Taky děkuji. Bylo mi potěšením.
P.S. Redakce Masters děkuje Karlovi za možnost umístit Mini DV 80 kamerku na jeho model před startem třetí finálové jízdy. Vznikl poměrně zajímavý záznam z jednoho kola na trati.