Tamiya TT-01 je podvozek, se kterým se v sezóně 2012 jela vytrvalostní série a závěrečná 10ti hodinovka. Tyto závody mají zřejmě budoucnost.
Pak je tu i novinka od Yokoma. Podvozek Yokomo GT300/500 v měřítku 1/12 s hnanou zadní nápravou. I toto šasi přímo vybízí k účasti ve vytrvalostním závodě.
Já jsem tyto dva podvozky s reálně osazenou karoserií Japan Super GT série otestoval při společné jízdě. A v nastavení takovém, jaké se jezdí (bude jezdit) na závodech.
Tamiya TT-01
– 4WD, kardan
– motor Johnson 540-J
– regulátor Robitonic Speed2 Star 12T
– převod 5.1
– akumulátor 2S Lipo (Dualsky 6300 mAh)
– pneu Take Off CS22 ( v testu)
Yokomo GT300
– 2WD
– motor LRP X12 17.5T (časování -5°)
– regulátor SP Cirtix Club Stock Race
– převod 4.1
– akumulátor LiPo 2S (Yokomo 2800 mAh)
– obutí Yokomo
Celý test jsem dokumentoval a je možné jej shlédnout:
Zjistil jsem že:
– rychlost modelů je rozdílná o cca 10 km/h
– v tomto motorickém osazení by společně jet nemohly
– pokud by se do TT-01 použil motor HPI Saturn 20, pak by se rychlosti srovnaly
– v každém případě se jedná o realistické modely, které na trati vypadají nádherně
– za předpokladu, že bude zájem o vytrvalostní sérii Tamiya TT-01, nebude možné jet stejně oba podvozky dohromady už jen kvůli počtu modelů
– měřítkově k sobě modely poměrně pasují. Není v nich velký rozdíl
– Yokomo ale vždy bude rychlejší v akceleraci i při stejném TOP SPEED. Je lehčí a má mnohem menší valivý odpor jak Tamiya TT-01
– v případě zájmu o vytrvalostní závody pro oba podvozky se tato situace bude aktuálně řešit