Srovnání a test Tamiya TT-01 vs Yokomo GT

Igor Vlahovič


Tamiya TT-01 je podvozek, se kterým se v sezóně 2012 jela vytrvalostní série a závěrečná 10ti hodinovka. Tyto závody mají zřejmě budoucnost.

Pak je tu i novinka od Yokoma. Podvozek Yokomo GT300/500 v měřítku 1/12 s hnanou zadní nápravou. I toto šasi přímo vybízí k účasti ve vytrvalostním závodě.

Já jsem tyto dva podvozky s reálně osazenou karoserií Japan Super GT série otestoval při společné jízdě. A v nastavení takovém, jaké se jezdí (bude jezdit) na závodech.

 

Tamiya TT-01

– 4WD, kardan

– motor Johnson 540-J

– regulátor Robitonic Speed2 Star 12T

– převod 5.1

– akumulátor 2S Lipo (Dualsky 6300 mAh)

– pneu Take Off CS22 ( v testu)

 

Yokomo GT300

– 2WD

– motor LRP X12 17.5T (časování -5°)

– regulátor SP Cirtix Club Stock Race

– převod 4.1

– akumulátor LiPo 2S (Yokomo 2800 mAh)

– obutí Yokomo

 

Celý test jsem dokumentoval a je možné jej shlédnout:

 

Zjistil jsem že:

– rychlost modelů je rozdílná o cca 10 km/h

– v tomto motorickém osazení by společně jet nemohly

– pokud by se do TT-01 použil motor HPI Saturn 20, pak by se rychlosti srovnaly

– v každém případě se jedná o realistické modely, které na trati vypadají nádherně

– za předpokladu, že bude zájem o vytrvalostní sérii Tamiya TT-01, nebude možné jet stejně oba podvozky dohromady už jen kvůli počtu modelů

– měřítkově k sobě modely poměrně pasují. Není v nich velký rozdíl

– Yokomo ale vždy bude rychlejší v akceleraci i při stejném TOP SPEED. Je lehčí a má mnohem menší valivý odpor jak Tamiya TT-01

– v případě zájmu o vytrvalostní závody pro oba podvozky se tato situace bude aktuálně řešit