MČR LS Porsche online report

Igor Vlahovič


14 dnů uběhlo jako voda a před námi je další závod vělkým měřítek onroad. Tento závod se měl jet v Čelákovicích. Ale nakonec se jede zde ve Slavkově.

Po ránu je již opět plno. Depa obsazena. Slunce začíná hřát. A přípravy vrcholí. V 9 hodin se startují motory a začíná se.

Po volném tréninku bude rozprava. Pak série kvalifikací a potom finálové jízdy.

Novou karoserii má Vilém Augustýnek. Bílou barvu doplnil červenými pruhy. A nejen on má novou boudu.

Dnes se pojede o body do celkového pořadí. Mně o nic moc nejde a tak pojedu „pohodový styl“ :-). Navíc karoserie bude příští týden na prezentaci (tedy celý model) a není potřeba jej záměrně poškozovat.

Já jsem projel chvíli své Porsche a pocit z jízdy byl naprosto úžasný. Ani ne plný plyn do zatáček, ale jen vykružování stopy. A to té ideální. Auto sedělo jak přikované. Prostě po té delí době držet v rukou pětku je zase zážitek.

Naleštil jsem karoserii a tak jsem na dnešní závod připraven.

Prezetace je v plném proudu. A na dráze je plno. Ale jezdci si dávají pozor. Škoda poškodit model ještě před vlastním startem.

Mladý Libor Lukášek dnes opět na startu a i on má novou karoserii. Krásně ekologicky nastříkanou. A ty berušky v trávě. Jo tak to se povedlo.

Petr Rovný má zrepasovaný motor od Míry Jurenky. A testuje ho. Tady se pořád něco děje. A to hned po ránu.

""

Generálním sponzorem MČR Porsche je CERTINA. Dále pak KL Shop, ARC Slavkov, MK Svitavy a klub Čelákovice.

 

Po cílové rovince se prohání modely Porsche 911 GT3RS. A je to pěkná podívaná. Pár fotek máte již v galerii.

Online výsledky můžete po celý víkend sledovat ZDE. Já dnes jedu MČR Porsche a zítra report pokračuje MČR EKO a TC.

Hranice 30ti jezdců sice nebyla dnes překonána. Ale 29 je číslo hodně blízko tomuto údaji. A protože je taková účast, proběhne hodně, ale opravdu hodně jízd. A někteří budou pokračovat přímo, někteří pak přes jednotlivá finále.

Jednoduché to nebude. Ne v této konkurenci. Ale každý si zde najde svého soupeře a pojede maximum.

""

29 jezdců na startu tohoto závodu. Pěkná účast.

 

Ranní rozprava proběhla za účasti všech a řešil se závod, vyhlášení a dvouhodinovka. Za malou chvíli můžeme začít závodit na ostro.

Petr Rovný má šťastný den. Dnes jede se zánovním podvozkem. Zajede lépe jak dříve ? Uvidíme. Nyní kontroluje model a předělává si z původního některé věci. Jdeme na kvalifikace.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1 – Marian Sedlák nejlepší nájezd. a také jako jediný zajel kolo pod 30. sekund. Rostislav Zapletal nejel jízdu. Ani Michal Kocemba. Jinak pole bylo poměrně vyrovnané.

Skupina 2 – ve druhé skupině jel nadějný Libor Lukášek. Jinak poměrně vyrovnaná skupina jezdců. Josef Kolařík ve vedení. Tomáš mikulec nakonec vítězí s nájezdem 21 okruhů. Libor Lukášek mu byl důstojným soupeřem.

Skupina 3 – Petr Rovný ještě dolaďoval model a jízdu přerušil. Igor Vlahovič se zbytečnou kolizí do jezdce o kolo zpět první. 21 kol za 10.16. Společně s ním najel 21 okruhl ještě Miloslav Stehlík.

Skupina 4 – Jirka Vyšín opět výborný výsledek. 3 sekundy mu chyběli k nájezdu 22 okruhů. Miroslav Jurenka také velmi dobře a zatím celkově druhý. Třetí dojel Dušan Bayer, který je ale celkově až za Igorem.

Na MyRCM máte pořadí po první rundě. Závod bude ještě hodně zajímavý.

Já osobně budu muset uklidnit jízdu, nespěchat a jet svoje. Není potřeba jet ani naplno. Ale bez kolizí a zbytečného zdržování. To je úspěch v MČR Porsche.

 

Kvalifikace 2

Skupina 1 – tentokráte Pavel Karel zajel svoji jízdu. Sice nepokořil hranici 20. kol, ale i tak velmi dobré. Byl jsem svědkem hromadné nehody na cílové rovince. Vše dopadlo dobře. Pavla se ještě stačil držet Vilém Augustýnek jedoucí novou karoserii.

Skupina 2 – tentokráte se Liborovi Lukáškovi tak nevedlo a dojel až třetí. Tomáš Mikulec vítězí. Ovšem Josef Kolařík nezajel vůbec špatně. Druhé místo v jízdě.

Skupina 3 – Igor Vlahovič pomalejším stylem zajel zatím nejlepší výsledek závodu. Kolo sice nejrychlejší nemá, ale plynulost a každé kolo stejné = úspěch. Jezdci nyní pouštěli mnohem lépe a to umožnilo tento výsledek. Zlepšil se i Petr Rovný a to o více jk sekundu na kolo. Jan Vláčil ukázal salto na konci jízdy. Jiří Těhník i Miloslav Stehlík dojeli ve stejném kole.

Skupina 4 – Igor se radoval z prvenství jen chvíli. Jiří Vyšín a David Čermák najíždí 22 okruhů. A Míra Jurenka nadělil Igorovi sekundu. Dušan Bayer jízdu nedokončil. Ale Filip Jílek nejede vůběc špatně. Ten by se mohl do finále A podívat.

Ale máme před sebou poslední kolo kvalifikací. A pak dílčí finálové jízdy.

Jinak místní restaurace je naprosto bez chyb. Ta marinovaná krkovička co jsem si objednal…. Bez komentáře. Dal bych si repete 🙂

 

Kvalifikace 3

Skupina 1  -změna je život. Karel Pavel vítězí. A to Jan Sonntag chvíli byl ve vedení. Ovšem oba borci zajeli 20 kol a těsně u sebe.

Skupina 2 – Leoš Bulva jede pilu. Jeho omezovač vážně nefunguje… Libor Lukášek jede opravdu pěkně. Skvělý nájezd a na jeho jízdu se prostě dá koukat. Nestačil na něj ani Miroslav Hlavatý, který ztrácel okruh. Nicméně i on jel pohledně.

Skupina 3 – Igor Vlahovič nejel. Zbytečně plýtvat palivem a opotřebovávat pneu, když je zajeto a najeto z předešla. Petr Rovný zkusil na zadní nápravě stará kola a to se neujalo. Jízdu ukončil. Zbytek pilotů pokračoval. Do depa zajel i na opravu brzdy Jan Vláčil. Miloslav Stehlík zajíždí nejlepší výsledek ve skupině a přiblížil se špičce. 21 kol ještě okusil Jiří Těhník. Ale již s podstatně horším nájezdem.

Skupina 4 – Jirka Vyšín nejel. Dušan Bayer nedojel. Míra Jurenka jel na pohled krásnou stopu. David Čermák jel občas dveřma napřed. Tak stejně i Jirka Rybák. Mira Jurenka dokázal, že pohodová vykružovací jízda má něco do sebe. Jeho styl je hodně podobný Igorovi Vlahovičovi. Překvapil Filip Jílek, který se velmi zlepšil – vítězí jízdu.

Zde máte pořadí po kvalifikacích. Nyní začne tuhý boj o postup do hlavního finále.

1 36 VYSIN Jiri 22
2 53 CERMAK David 22
3 33 JURENKA Miroslav 21
4 3 VLAHOVIC Igor 21
5 9 JILEK Filip 21
6 16 STEHLIK Miloslav 21
7 28 RYBAK Jiri 21
8 88 LUKASEK Libor 21
9 35 MACEJIK Jan 21
10 4 MIKULEC Tomas 21
11 15 KOLARIK Josef 21
12 2 BAYER Dusan 21
13 31 TEHNIK Jiri 21
14 44 ROVNY Petr 20
15 11 HLAVATY Miroslav 20
16 10 DAY Ivo 20
17 5 HEBKY Ladislav 20
18 13 BULVA Leos 20
19 59 KAREL Pavel 20
20 84 SEDLAK Marian 20
21 37 SONNTAG Jan 20
22 65 TAZKY Dodo 19
23 12 KOCEMBA Michal 19
24 27 VLACIL Jan 19
25 95 KAREL Martin 19
26 25 AUGUSTYNEK Vilem 19
27 69 CERMAK Slavomil 19
28 7 DUSANEK Josef 18
29 6 ZAPLETAL Rostislav 16

 

""

Model Miroslava Jurenky

 

Finálové jízdy

1/4 finále B – start natočen. Celkem v pohodě. Josef Dušánek dělal vše proto, aby jel C finále. Z první pozice startoval Ivo Day. Ivo v souboji s Janem Vláčilem ke konci jízdy. Nakonec vítětí Jan Vláčil. Ale jinak poměrně vyrovnaná skupina jezdců. Všechna videa budou nahrána večer.

""

Jan Vláčil vítězí ve 1/4 finále B


1/4 finále A – první pozice patřila na startu Miroslavu Hlavatému. Pavel Karel končí pro ulomené kolo. Michal Kocemba si to na konci pokazil. Vítězí START – CÍL Miroslav Hlavatý.

 

1/2 finále B – start odložen na žádost Jana Vláčila. První pozice na startu – David Čermák. Po startu se do čela dostal David následovaný Igorem. Pak došlo ke změně pořadí. Chyboval David a Igor se dostal na první pozici. Ale i on hrubě chybuje a propadá se vzad. V čele mladý Libor Lukášek a za ním Dušan Bayer. Dušana dojíždí David a jede vpředu trojice – Lukášek, Bayer, Čermák. Igor se pomalu dostal zpět na čtvrté místo. Pak kontakt Bayer / Čermák a podruhé David druhý. David pak dojel Libora a ten jeho tlaku neodolal. Ale i tak – druhé místo mladého jezdce je super úspěch. Igor nakonec třetí. Postupuje Dušan Bayer. Dobře zajel Petr Rovný. První čtyři piloti velmi těsné rozestupy.

1/2 finále A – první pozice Jiří Vyšín. Ten metodou START – CÍL opět vítězí. Trochu se to na začátku mlelo (viz záznam startu). Ale v konečné fázi postupují Mira Jurenka, Filip Jílek, Jiří Těhník, Jiří Rybák.

 

Finále C – trochu chaos po startu. Leoš Bulva ve vedení, ale ne nadlouho. Pak jeho mechanik dlouho opravoval model na trati a neslyšel pokyny z padocku. Ještě před startem jel Michal Kocemba pomalu na cílové rovince a trefil jej Josef Dušánek. Ulomené přední kolo znamenalo STOP ve finále. Vítězí Pavel Karel a postupuje do B finále.

""

Pavel Karel je vítězem C finále

 

Finále B – Ján Macejík na prvním místě na startu. Tuto pozici však nevyužil a brzy se propadl vzad. Josef Kolařík  půlce finále ve vedení. Tomáš Mikulec si vysloužil STOP and GO. I tak udržel druhou pozici. Josef Kolařík musel na opravu výfuku do depa a ztratil vedoucí pozici. Tu zaujal Tomáš Mikulec. Tomáš postupuje do A finále a bude startovat z 11. pozice. Ivo Day jízdu nedokončil.

""

Tomáš Mikulec je postupujícím do finále A a bude na 11. pozici

 

Finále A – neuvěřitelná podívaná od začátku do konce. Minimální rozdíly mezi druhým a osmým. Přejdížděcí manévry všech. Záměna pořadí, odstoupení vedoucího Jiřího Vyšína. Přiklad: jedu na třetí pozici, ale dostanu STOP and GO za otočení Davida Čermáka. Oprávněně. Pak se propracuji na 4. místo. Jezdím za pomalejším jezdcem a čekám na chybu. Nepříchází. Dojede mne další jezdec a je mela. Ťuknou do vás a jste poslední.  A opět se snažíte dostat dopředu. A to děláte celých 30 minut. Tak to je MČR Porsche… Výsledky jsou jasným důkazem této super finálové vyrovnané jízdy.

 

1 33 JURENKA Miroslav 62 30:24.614 28.368
2 88 LUKASEK Libor 61 30:06.929 28.643
3 53 CERMAK David 61 30:07.755 28.505
4 4 MIKULEC Tomas 61 30:11.140 28.672
5 9 JILEK Filip 61 30:13.937 27.955
6 31 TEHNIK Jiri 61 30:16.582 28.441
7 3 VLAHOVIC Igor 61 30:18.304 28.156
8 28 RYBAK Jiri 61 30:31.369 28.028
9 44 ROVNY Petr 60 30:09.447 28.799
10 36 VYSIN Jiri 45 21:19.629 27.853
11 2 BAYER Dusan 29 15:00.827 28.526

 

Vyhlášení vítězů za účasti všech. Vyhlašovali se junioři, OLD STAR a pak TOP 11. Foto napoví více.

Video se bude nahrávat během večera. Ale redakce jde na třídní sraz a tak neručí za včasný UPLOAD.

Zítra pokračujeme reportem z MČR EKO a TC.