Když jsem složil podvozek Yokomo GT zhruba v půli léta roku 2011, od této doby jsem pouze nabíjel akumulátor. Na asfaltu nebyla starost ani o ložiska a pouze jednou se mi povolil šroubek, který drží kyvnou nápravu.
Nekontroloval jsem dotažení šroubků ostatních a ani nedoplňoval olej do tlumičů. Asi by se to mělo, ale když to fungovalo, tak proč se s tím zaobírat.
Na kobercových závodech jsem měl problém s odlepováním pneumatik z ráfků. To vyřešilo sekundové lepidlo MR33.
Dále jsem na koberci pouze kontroloval stav předních ložisek, která se občas zanášela chlupy z koberce. A samozřejmě nabíjel akumulátor.
Namazané pneumatiky jsem nečistil, jen jsem znova mazal před každou jízdou. Auto se chovalo stále stejně a nepřevracelo se mi. A to při použití jak klasické Yokomom LiPo 2800 mAh, tak i později v testu Hard Case 5200 mAh. Někdo s tím možná bojoval, já ne. Asi to bylo i stylem jízdy.
Avšak vytrvalostní závod ukázal drobné „nedostatky“, které jsme jako tým zřejmě podcenili. Proto jsem nyní provedl inspekci celého modelu a připravil jej na další klasický závod Mibosportu. A co jsem zjistil a udělal lépe do budoucna ?
1. jednak jsem vyčistil a promazal kuličková ložiska přední nápravy. Zde se tomu člověk nevyhne jednou za čas. A to hlavně při delší době jízdy
2. použil jsem přípravek proti povolení šroubků od Axialu (modrá barva) a tím jsem všechny spodní šroubky bez vyjímky zajistil. Stačilo kápnout na cca 3 závity šroubku a dotáhnout. Protože na závodě 4 hodiny Yokomo GT se nám povolily dva šroubky klece (šrouby do plastu), dále pak lehce i držák centrálního tlumiče. A dokonce i držák akumulátoru. Co nám vrazilo hřebík do rakve byly ty povolené šroubky klece motoru. To pak prostě nemůže fungovat. A když vám vypadne centrální tlumič, je to opět špatně
3. zkontroloval jsem a řádně zalepil zadní pneumatiky. Přední byly po závodě v pořádku. Na vině odlepení bylo použití těžších akumulátorů
Nyní mám tedy všechny šroubky zespodu šasi zajištěny, kola zalepena. Ostatní části modelu jsou naprosto v pořádku.
Planetový diferenciál jsem nerozebíral, protože jde stále krásně lehce a to od samotného začátku provozu modelu. Opotřebení hnacího kola a pastorku žádné.
Snad ještě zmíním, že karoserie zažila v závodě 4 hodiny pár kolizí, což si vyžádalo opravu několika prasklinek v oblasti předních blatníků.
Osobně jsem překvapen a to příjemně, jak dlouho jsem s modelem Yokomo GT jezdil, aniž bych se o něco staral. Až do doby vytrvalostního závodu, kde se teprve projevily tyto drobnosti. Ale je vše vyřešeno a já mohu podvozek opět plně využívat ke své spokojenosti.
V galerii jsou znázorněny části údržby.