Kategorie Hobby
Zde jsem si schválně pořídil velmi dobrou variantu střídavého motoru Speed Passion 3.0 Competition 21.5R verze MMM. Dokonce jsem motor i načasoval. Do modelu Serpent S411 Sport jsem nastavil přesně stanovený převod 6.1. Očekával jsem, že budu konkurence schopný. Opak byl pravdou.
Ještě v kvalifikacích to vypadalo nadějně. Varianta moje vs motor o počtu závitů 27 stejnoměrný byla hodně podobná. Zatímco střídavý systém měl navrch na rozjezdu, stejnosměrný byl o něco lepší na TOP SPEED. Ale již od rána v každém modelu byl jiný motor, v některých případech i motor o méně závitech jak 27 (platí pro stejnsoměrnou variantu). A tak rychlost těchto modelů byla při stejném převodovém poměru vyšší. A to o někdy dost.
Ve finále pak zrychlili i některé další modely. Jako jediný jsem jel střídavou variantu. A špičky jsem se nedržel vůbec, průměru stěží.
Takže jsem vlastně zjistil, že se střídavou variantou bych byl možná schopen konkurovat jen v případě těžšího převodového poměru. Ale to bych porušil pravidla. Ale chtěl jsem mít čisté svědomí a zjistit, jak to doopravy dopadne.
Pokud se do této kategorie předepíší plechovky různých typů, rozdíly zde vždy budou. A to i v případě stejného počtu závitů. Možná by se síly srovnaly předepsáním jednoho konkrétního motoru včetně převodu (tuším, že to takto bude na MČR ET 2013 ve Rtyni).
Každopádně by to asi měla být kategorie pro začátečníky a lehce pokročilé. Ladit a testovat motory na stolici s brzdou bylo sice zajímavé, ale pro tuto kategorii unikátní.
Zde mi zaslal pan Rážek ukázku dat z měření motorů. To je pro vaši orientaci a představu:
V každém případě jsem se povozil, motor nehřál a taky neměl žádnou spotřebu. Takže ty peníze, které jsem do něj investoval zužitkuji v létě při rekreačním ježdění. Budu jezdit opravdu dlouho.
Nemohu srovnávat tuto kategorii s Yokomo GT, kde je technika pro všechny naprosto shodná. Ale kdyby to bylo nějak takto i zde, pak by to bylo asi zajímavé.
P.S. s těmito názory nemusí všichni souhlasit
Kategorie buggy 2WD
Tak tady byla postavená velmi zajímavá dráha a to včetně nadjezdu. Líbila se mi, byla netradiční a skoky byly také zajímavé. Až na ten most, který jsem se dlouho učil skákat jsem neměl jinde problém. Jel jsem podvozek Durango DEX210 a opět se mi potvrdili moje úvahy o dobré kvalitě tohoto šasi i z RTR sady.
Za celý závod jsem nic nekontroloval, pouze nabíjel a jezdil.
Jedinou opravou bylo vypadené rameno a chybějící vložka a pak jsem zjistil, že mám prasklý kryt převodů. Všechno položky za pár korun a sehnal jsem je přímo na místě.
Jinak jsem byl hodněkrát na střeše, na boku a model hodně tvrdě dopadal. Nejvíce trpí, jak jsem zjistil, lexanové přítlačné křídlo. Ale to jsem pořádně vyztužil skelnou páskou a bude ještě dlouhou dobu sloužit.
Model celkově po závodě byl naprosto v pořádku. Dokonce se žádné šroubky nepovolily.
Jel jsem na obou nápravách pneu dboots pinové. Na koberci v Praze jsem měl hodně gripu (mnohem více jak na Mibosportu) a kdybych nebrzil, občas bych se převrátil.
Opět jsem jel snížený výkon motoru na 30%. Jedu motor SP Competition 6.5R. V tomto nastavení jsem měl model plně pod kontrolou.
Model je opravdu festovně udělán a poskytuje mi jen zábavu. Pokud něco odejde, je to moji chybou a ne vadou materiálu atp.
Celý závod jsem si užíval od začátku do konce a sváděl nemilosrdné souboje se soupeři, ale i sám se sebou. Pořád je se co učit.