Pro zatraktivnění letní sezóny, kde je více časového prostoru, přišel promotér Yokomo GT Series s několika změnami jak ve formátu kvalifikace tak i finálových jízd a na to navazujícího bodovacího systému.
–
Kvalifikace se pojedou celkem tři na pět minut. Z každé jednotlivé kvalifikace se každému jezdci sečtou tři nejrychlejší kola a po odjetí třetí kvalifikace se sestaví pořadí od nejrychlejšího, který získá pole-position do první finálové jízdy. A na základě tohoto pořadí se jezdci rozdělí do finálových skupin pro finále A a B.
–
Finálové jízdy se jedou již na 10 minut. Startovní rošt první finálové jízdy je dán výsledky kvalifikací. Pro druhou finálovou jízdu se obrací startovní rošt dle pořadí z první finálové jízdy a pro třetí se opět obrací pořadí z druhé finálové jízdy. Toto pravidlo by mělo zatraktivnit celý průběh závodu a přinést víc předjížděcích manévrů a soubojů na trati.
–
Pro letní seriál byla mírně pozměněna i technická pravidla, kdy lze použít jako pohonnou jednotku i stejnosměrný motor, který je součástí stavebního kitu. Pro zajištění ještě větší objektivity budou motory na letním seriálu při technické kontrole podrobeny kontrole na speciálním testeru motorů.
–
TECHNICKÁ PRAVIDLA:
•podvozek Yokomo GT s libovolnou originální karoserií
•originální karoserie Yokomo GT
•originální Yokomo pneumatiky, které jsou součástí stavebnice přední M (Medium) v zadní S (Soft)
•originální disky Yokomo ve všech různých barevných provedení a designech
•motor LRP Vector X12 Stock Spec 17.5T nebo nebo stejnosměrný motor ze stavebnice.
•na motoru jsou zakázány jakékoliv úpravy, používání jiných rotorů, hliníková čela apod.
•povoleno pouze základní časování motoru – nastavení motoru bude testováno přímo testerem motorů
•originální pastorek 17T, který je součástí stavebnice
•regulátor v režimu zero boost „blikající mód“ libovolného výrobce
•baterie max. 7,4V LiPo, LiFe, NiMh, NiCd v pevném netříštivém obalu
•na podvozku jsou zakázány jakékoliv úpravy a povoleny pouze originální díly Yokomo GT
•povolen pouze optický tuning, který neovlivňuje jízdní vlastnosti podvozku
•všechny omezení jsou pro naprostou vyrovnanost této kategorie
–
ORGANIZAČNÍ PRAVIDLA:
Přihlášky k závodům do jednotlivých kategorií bude možné odeslat do 17:00 hod den před závodem. Dodatečné přihlášení po tomto termínu bude možné, ale se sankci +100 Kč ke startovnému. Závodní den bude sestávat z ranních volných tréninků od 7:30 hod. V 9:30 budou zahájeny tři pětiminutové kvalifikační jízdy. V každé kvalifikační jízdě se sečtou nejrychlejší tři kola. Jezdec s nejlepším součtem tří kol z libovolné kvalifikace si zajistí TQ/Pole-position pro první finálovou jízdu. Do druhé finálové jízdy bude startovní rošt sestaven obráceným pořadím z dojezdu první finálové jízdy. Taktéž startovní rošt třetí finálové jízdy bude sestaven obráceným pořadím z dojezdu druhé finálové jízdy.
–
BODOVÁNÍ:
Z šesti závodů se započítává nejlepší čtyři do celkového bodování.
V jednotlivých závodech se dle umístění přidělují body:
– za kvalifikaci: dle počtu jezdců (např. 15 jezdců, TQ…15 bodů, 2.místo 14 bodů atd.)
– za každý finálový závod: 1.místo…25 bodů, 2.místo…18 bodů atd.
Vítězem závodu se stává ten kdo nasbírá nejvíce bodů z finálových jízd.
–
Ze jeden závodní den lze získat za tři vítězství 3x 25 bodu tedy 75 + za vítězství v kvalifikaci tolik bodu kolik do kvalifikace nastoupí jezdců.
–
Michal Bok, promotér YOKOMO GT Series a MIBOSPORT Cup: „Pro letní závody Yokomo GT Series jsme se snažili co nejvíce se přiblížit reálným automobilovým závodů vozů GT nebo Super GT a tomu jsme přizpůsobili i formát, který je opravdovou novinkou a který zavádí jistou míru závodu s handicampem ve finálových jízdách. Například v závodech GT i ve WTCC se požívá handicap ve formě dodatečné zátěže „balastem“, zde to bude start v obráceném pořadí z předchozí finálové jízdy. Samozřejmě aby bylo o co závodit jsou již nyní připraveny sady pohárů a mimo to každý z jezdců, který odjede minimálně 5 závodů bude ve slosování o libovolný podvozek Yokomo a motor LRP X20 17.5T a navíc i v losování o libovolnou karoserii Yokomo GT. Na každém závodě bude vyhlášen nejlepší jezdec se stejnosměrným motorem.“
–
Kalendář závodů Yokomo GT Series:
11.05.2013 – 1. závod – Brno (sobota)
01.06.2013 – 2. závod – Trnava SK (sobota)
22.06.2013 – 3. závod – Blansko (sobota)
27.07.2013 – 4. závod – Brno (sobota)
24.08.2013 – 5. závod – Slavkov u Brna (sobota)
21.09.2013 – 6. závod – Brno (sobota)
–
MIBOSPORT
Firma zahájila svou činnost v roce 2008 kdy se stala výhradním distributorem modelářské firmy Speed Passion do České republiky. V současné době je výhradními distributory značek: MR33 (Marc Rheinard Products), Shepherd, ABEC35, Sonic pro Českou Republiku a značky Yokomo pro střední, severní a východní Evropu. Firma Mibosport navázala úzkou spolupráci s bratry Rheinardovými a také rodinou Schäferových, která vyrábí podvozky Shepherd. Nejužší spolupráci ovšem navázala s firmou Yokomo, u které se mimo jiné podílí i na vývoji nových produktů. Od svého vzniku v roce 2008 firma Mibosport pořádá závody RC modelů. Jen v minulé zimní sezóně navštívilo závody 220 jezdců z 6ti zemí. Početným startovním polem tak i vysokou kvalitou jezdeckého složení se stal seriál závodů MIBOSPORT Cup největším nejen u nás, ale zařadil se i mezi několik málo prestižních evropských podniků.
–
YOKOMO
Tradiční japonský výrobce rádiem řízených modelů aut, který se specializuje pouze na elektrické modely. Značka Yokomo je největším výrobcem RC drift produktů na světě. V závodní sféře značka vyrábí jak podvozky pro kategorie onroad, tak i offroad a je několikrát mistrem světa. Největší osobností RC modelů aut je legenda Masami Hirosaka, který se neustále spolupodílí na vývoji podvozků Yokomo.
Důležité odkazy:
Mibosport: http://www.mibosport.com
Yokomo GT: http://www.teamyokomo.eu/yokomo-europe/eshop/11-1-GT-Series
RCmedia: http://www.rcmedia.cz