Pro letní část hlavní změnou i díky časovéme prostoru je tyto dvě reálné kategorie přiblížit právě opravdovým závodům jak po stránce systému závodu, tak i bodování. Kvalifikace se pojedou celkem tři na pět minut. Z každé jednotlivé kvalifikace se každému jezdci sečtou tři nejrychlejší kola a po odjetí třetí kvalifikace se sestaví pořadí od nejrychlejšího, který získá pole-position do první finálové jízdy. A na základě tohoto pořadí se popřípadně jezdci rozdělí do finálových skupin pro finále A a B. Již kvalifikace budou bodované a to dle počtu jezdců. Např. 15 jezdců, TQ…15 bodů, 2.místo 14 bodů atd. Finálové jízdy se jedou již na 10 minut. Startovní rošt první finálové jízdy je dán výsledky kvalifikací. Pro druhou finálovou jízdu se obrací startovní rošt dle pořadí z první finálové jízdy a pro třetí se opět obrací pořadí z druhé finálové jízdy. Toto pravidlo by mělo zatraktivnit celý průběh závodu a přinést víc předjížděcích manévrů a soubojů na trati. Každá finálová jízda bude bodována jako jeden závod systémem bodování dle Formule 1, tj. první místo 25 bodů, druhé 18 bodů atd., boduje 10 jezdců. Ze jeden závodní den lze získat za tři vítězství 3x 25 bodu tedy 75 + za vítězství v kvalifikaci tolik bodu kolik do kvalifikace nastoupí jezdců. Žádná finálová jízda se neškrtá jako u reálných závodů, bude rozhodovat připravenost modelů a vyvarovat se chyb.