Na dráhu jsem se dostavil jako jeden z prvních v 6:30, vzhledem k předpokládané vysoké účasti jezdců (celkem padesát jezdců, ve čtyřech kategoriích). Bylo tedy nutno zabrat místo v depu včas, bohužel někteří jezdci, kteří trénovali na dráze den předem si neoznačili obsazení svého místa v depu kouskem papíru se svým jménem a tak jim bylo místo zabráno jezdcem jiným. Není to sice pěkné, ale kdo dřív příjde … doufám, že toto nikoho příliš nenaštvalo víc jak ošklivé ranní počasí. Pršelo, obloha nezvěstovala nic dobrého, naštěstí radar ukazoval, že déšť bude brzy u konce a tak nic nebránilo přípravám k závodu. Zcela vyjmečně ještě před zahájením tréninků Drahoš Hejtmánek informoval jezdce o průběhu celého závodního dne. Cca v devět hodin začali volné tréninky, které tentokrát trvaly pouze třicet minut, někteří jezdci tedy svůj podvozek poprvé projeli až na startu první kvalifikace. V NCC kategorie GP Stock se přihlásilo třináct jezdců, GP Open se tentokrát nejelo, jelikož se jelo společně s MČR, kde se tato kategorie nazývá 1:10 IC, zde se přihlásilo jezdců dvacet. Dále zde byly dvě doplňkové kategorie 1:8, a to ostré – deset jezdců, a veterán tour – jedenáct jezdců. Vzhledem k tomu, že pořádám Nitro Czech Cup budu se nadále věnovat popisu tohoto závodu v kategorii GP Stock. Zde se tedy jelo ve dvou kvalifikačních skupinách, tři kola rozjížděk po sedmi minutách. V cca třičtvrtě na deset bylo odstartováno první kolo rozjížděk, kde jezdci bojovali o čtyři postupová místa do finále na čtyřicetpět minut, na zbylé jezdce čekalo jedno dvacetiminutové finále. Během rozjížděk se na prvním místě usadil Richard škola, který si sice jak, je již zvykem z minulých sezon stěžoval, že jeho podvozek příliš nesedí, přesto bez větších problémů všem naložil jedno k dobru, najel 29 (7:11.642) kol v poslední kvalifikaci. Druhé postupové místo jsem obsadil já s nájezdem 28 (7:11.106) kol. Třetí postupovku měl Roman Hradecký s nájezdem 27 (7:07.394). Čtvrtým byl Zbyněk Krasl s nájezdem 27 (7:13.229).
Ostatní tedy čekalo půl finále na dvacet minut, zde bylo k dispozici zbylých šest postupových míst. Největším favoritem na postup byl Jaroslav Neubauer, Michael Zagora, Leopold Kohoutek a Olda Groch. Tito všichni se do finále opravdu dostali, velkým překvapením byl Ondra Hubáček, který začíná a je vidět jeho neustále lepší jízdní styl, za což mu byl odměnou postup do finále. Velké potíže měl v půlfinále Zbyněk Kříž, který svou divokou jízdou v intervalu tři minuty do startu, ulomil svému podvozku zadní rameno a tak vůbec neodstartoval. Druhým smolařem byl Igor Minčev, který opustil závod po odjetí třinácti kol. No a dalším byl Jirka Žardecký, který po několika kolizích přišel o druhý převodový stupeň a tak po čtyřicetitřech kolech závod také opustil. Toto vše nahrálo Ladislavu Továrkovi, který se jako jediný účatní s podvozkem 2WD a tak nemá běžně téměř žádnou šanci na postup do finále, měl tentokrát cestu otevřenou, startoval z poslední postupové pozice.
Karty jsou rozdány a tak nic nebrání startu deseti nejrychlejších GP stock. Po startu klasicky v první zatáčce došlo ke střetu několika podvozků, kde jsem samozřejmě nemohl chybět a tak po několika ťukancích, jsem se ocitl z druhé pozice na předposlední. Nicméně jsem naštěstí podvozek nepoškodil a tak mohla začít stíhací jízda, podvozek seděl perfektně a tak jsem se během asi čtyř kol probojoval na první pozici, kde jsem se držel třicet minut a celou dobu získával náskok několika kol na druhého a třetího jezdce. Bohužel po třicáté minutě mi nevyšel předjížděcí manévr, při kterém jsem schytal ránu na výfuk, došlo k přeseknutí těsnění výfuku a motor začal chcípat, podvozek také obvzláš neposlouchal a tak se z náskoku stávala ztráta, nakonec jsem s obtížemi obhájil třetí místo. Mezi tím o druhou a třetí pozici bojovali Zbyněk Krasl s Romanem Hradeckým, Roman také s obtížemi, měl několik kol pausu, čímž ztratil na Zbyňka několik Kol a to se mu již nepodařilo dohnat. Po mém odstoupení z čelní pozice se oba posunuli na první a druhé místo. Na mou pozici začal útočit Michael Zagora, který vzhledem k mým potížím mohl celkem snadno stahovat můj původní náskok, to se naštěstí nestalo a tak dojel se ztrátou dvou kol na čtvrtém místě. S velkými obtížemi se potýkal původní favorit Richard Škola, který bojoval o další pozice s Oldou Grochem, Jiřím Hubáčkem a Jaroslavem Neubauerem( ten jel jako jediný s pomalým motorem OS.)Smůlu měl Laďislav továrek, Který finále opustil po sedmi kolech, kdy svůj model zapasoval pod dřevěné bednění v horní zatáčce. Druhý Opustil závod Leopold Kohoutek, který tuším ulomil páku řízení.
Třetí závod se pojede opět samostatně, tedy ve dvou kategoriích GP Stock a GP Open, hostit nás bude opět Dráha Brno Bosonohy. Těším se tedy na další závodní den a to 25.5.2013 v BB.
Konečné pořadí GP Stock:
- Zbyněk Krasl 175
- Roman Hradecký 166
- Alexandr Žvák 165
- Michael Zagora 163
- Oldřich Groch 157
- Škola Richard 151
- Jaroslav Neubauer 145
- Ondřej Hubáček 114
- Leopold Kohoutek 69
- Ladislav Továrek 7
Fotogalerie zde: http://alek-r1.rajce.idnes.cz/Druhy_zavod_NCC_18.5.2013_Brno_Bosonohy/