MČR Porsche Svitavy 24.8.2013 online

Igor Vlahovič


Dnešní den se dění MČR Porsche přesunulo na dráhu do Svitav. Na této dráze se zde již závod konal. Takže pro mnohé jezdce to nebude nic nového.

Klub Svitavy připravil dráhu a areál opět velmi pečlivě. Hned po příjezdu jsem zaregistroval nový plot na nebezpečných místech – v podstatě je kolem celé dráhy. Nechybí pneumatiky a nové značení.

Jede se celá délka trati.

Bufet již není a nahradila jej lepší „restaurace“. Já ji zažil již na MČR buggy E1/10. A osvědčila se.

Nyní po ránu většina včera příchozích ještě spí. A kromě toho se sjíždějí ti, co přijíždějí až dnes. A to  včetně mě a Petra Rovného.

Naše depo již stojí a to přímo u dráhy. Budu mít skvělý výhled na to, co se zde dnes bude dít.

Vladimír Šeliga ihned po ránu hlásí, že bufet je již připraven a všichni mohou na ranní snídani s kávou a čajem.

""

Ranní příprava dep

 

Za chvíli se otevře dráha pro volný trénink. Zatím je klid. Ale v 8:30 můžeme začít trénovat. A to až do 9:40. Tedy času dost pro všechny.

Postupně se zdravím se všemi účastníky. Jak s těmi přijíždějícími, tak s těmi, co se probouzí.

Ranní trénik začal. Na dráhu začínají chodit piloti, aby nastavili svoje stroje. Dnes se jede opět Porsche. Auta na dráze vypadají opět hodně reálně.

Já vyzkoušel svůj model na starších pneu GRP C a po zahřátí pneu se mi to zdálo ok. Zatáčky jsem vykružoval a snažil se držet stopu. Nastavil jsem si silnější brzdu, protože zde se musí více brzdit. Ale grip jsem měl dostatečný. Tak uvidíme v závodě.

Dnes se přihlásil menší počet jezdců. Za malou chvíli budou spuštěny online výsledky a dám vám je k dispozici.

""

Model Petra Rovného na trati

 

Martin Zvára, coby ředitel fy KL-Modely dnes také pojede závod.

Genrálním sponzorem je CERTINA.

Jinak nový plot kolem dráhy se již osvědčil. Někteří již zkusili výlet mimo trať. Takže úprava se klubu svitavy vyplatila. Navíc je to hlavně z bezpečnostního hlediska i kvůli divákům.

Dnes nepojede Mistr této kategorie 2012 Jiří Vyšín. Ale i tak bude zde konkurence velmi silná. Jede Libor Lukášek, který jezdí velmi dobře. Dušan Bayer, Jiří Rybák a další jezdí v popředí. Ale tato dráha vyžaduje specifický styl jízdy. Povrch není rovný a je potřeba se mu přizpůsobit.

Bude to napínavý závod si myslím. Kvalifikace ani ne, ale finálové jízdy zcela určitě.

""

Kouřové efekty v podobě Josefa Kolaříka

 

Mně už model jede a tak budu šetřit pneu na první kolo kvalifikace. Petr Rovný nebyl s adhezí modelu spokojen a tak C penu změnil za D. Musí ladit. Ale to činí i ostatní.

Tribuna a dráha začínají být plné.

Všichni musí projít technickou kontrolou, kde se před každým závodem značí spodní plato a motor. Pak jste teprve připuštěni do závodu. Toto se děje na každém závodě.

Jede opět mladý Štěpán Benda. Sbírá zkušenosti na každém závodě.

Když vidím, jak někteří vybírají zatáčky a jak se s tím občas perou – to bude dnes opravdu zajímavé. Já to tuším.

Toto prostě není Slavkov, kde je povrch rovný jak sklo a všichni to mají v podstatě naučené. Tady toto pravidlo neplatí… Tady se musí jet hlavou a s citem na plynu. Ano, ano.

O náhradní díly se tu stará Aleš Bayer.

Sledoval jsem jízdu Libora Lukáška a jede hodně agresivním způsobem. Na zadní pneu to bude mít asi hodně nápor.V každém případě je to horký favorit na bednu.

A zde máte link na online výsledky a straming: http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=13330&pId[E]=0

""

Ranní rozprava

 

V 10 hodin startuje první kolo kvalifikací. Dnes jede Jan Komorous ml. Martin Zvára ml. – noví jezdci. Což je pro tuto kategorii opět jen dobře. Vratislav Šafařík je také nováčkem v kategorii.

 

Kvalifikace 1

Skupina 1 – tři modely v jízdě. Zbytek zřejmě vyčkává na další jízdu. Zde bylo vidět, že nováčci se ještě učí dráhu a také porozumět modelu samotnému. Velké oblouky v zatáčkách a nepřesná stopa. Ale to vše se naučí. Vilém Augustýnek byl v této skupině nejlepší. Najel 22 okruhů.

Skupina 2 – velmi pěknou stopu zde jel Martin Zvára ml. Ale také Pavel Karel. Hned od začátku za to všichni šíleně tahají. Zdeněk Čechura najel 25 okruhů společně s Františkem Fráňou a Martinem Zvárou ml. Na pohled jel Martin čistou stopu a na prvmí místo to nestačilo. Zajímavé…

Skupina 3 – zde jel velmi čistě Petr Rovný. Právem jízdu vyhrál. Najel nakonec 26 okruhů jako jediný. Ale celkově se všichni snažili i držení stopy.

""

Souboje ihned v kvalifikaci…

 

Skupina 4 – Miroslav Jurenka najel jako jediný 27 kol. Zbytek pilotů pak kol 26. Kromě mě a Jiřího Rybáka. Já však stál a tak jsem 26 kol nedal. Nicméně celá tato skupina měla BEST LAP pod 23 sekund.

 

Kvalifikace 2

Skupina 1 – docela drsná jízda. Vilém Augustýnek přišel o zadní křídlo. Nejprve mu vlálo a pak upadlo zcela. Dodo Ťažký zvítězil s nájezdem 23 kol. Matěj Benda také. Jan Komorous poměrně často chyboval, ale snažil se udržet model na trati.

Skupina 2 – v této skupině se jelo občas taky tvrdě. Modely na asfaltu poskakují a musíte je krotit. Nové pneu samozřejmě pomůže k lepšímu nájezdu. Ale hlavně na zadní nápravě. Přece může být sjetý, aby byl odpouštivý. Všichni se snaží jet „stopu“. Ale… Martin Zvára ml. obul nové pneu, jel stopu a zajel 6 kol s neuvěřitelmým dojezdem. Hned se přiblížil nejlepší skupině. Josef Kolařík najel 25 kol, což je také dobrý výkon. Zbytek pole bylo na 24. kolech. Pavel Karel občas doslova honil své Porsche po trati.

Skupina 3 -jezdci kroužili a kroužili. Pak někdo kopl do smyčky a jízda se musela opakovat. Petr Rovný opět na pohled čistá jízda. Ale opět se přerušil kabel a tak byla vyhlášena přestávka 30 minut. Ivo Day poněkud netradičním způsobem ukončil svoji jízdu a dojel s modelem málem až do svého depa. I Petr Rovný zajel do depa dříve. 26 kol najel pouze Martin Karel.

""

Oprava smyčky proběhla rychle

 

Skupina 4 – Libor Lukášek nájezd 27 kol a náskok cca 7 sekund před Mirou Jurenkou (27 kol). Mně chyběla sekunda k nájezdu 27 kol. Ale i tak nyní dobrý výsledek na ojetých pneu typu C. Dušan Bayer i Filip Jílek jízdu nedokončili. Jiří Rybák i Michal Chamula najeli 26 kol. Což je standard. A určitě to stačí na semifinále.

Sedím přímo u dráhy a mám pěkný přehled, co se de děje. Díky novému ultrabooku Asus Zenbook UX32VD mám vše nyní mnohem rychleji hotovo. Core I7 s grafikou 1GB udělá svoje…

 

Kvalifikace 3

Skupina 1 – opět jsem slyšel nárazy do hrazení, občas do pneumatik. Mnozí své modely doslova lovili po dráze. Nejvíce jej lovil Jan Komorous. Hodně za to tahal Dodo Ťažký. Až to zaparkoval mezi pneumatiky. V jízdě byl nejlepší Matěj Benda. Dodo uhájil i přes výlet druhé místo.

""

Dodo Ťažký zaparkoval v pneumatikách

 

Skupina 2 – Martin Zvára ml. najel také 27 kol. Svitavský klub asi hodně trénoval. Zdeněk Čechura jen 25 kol nájezd. Josef Kolařík pak 25. Tito piloti se asi budou muset spokojit s finálem 1/4.

Skupina 3 – tato jízda bez Petra Rovného. Ten obul dozadu nové pneu a je připraven na finále. Jan Macejík a Karel Martin najeli 26 kol a polepšili si. Leoš Bulva se asi také podívá do 1/2 finále.

Skupina 4 – už i Filip Jílek najel 27 kol. Společně s Liborem Lukáškem (TQ) a Mirou Jurenkou. Jirka Rybák zatím není ve své kůži.

""

Filip Jílek v akci

 

A zde jsou přímí postupující do 1/2 finále:

1 88 LUKASEK Libor 27 10:11.158
2 33 JURENKA Miroslav 27 10:12.755
3 5 JILEK Filip 27 10:16.103
4 4 BAYER Dusan 27 10:17.765
5 23 ZVARA Martin ml. 27 10:20.902
6 8 VLAHOVIC Igor 26 10:01.722
7 22 CHAMULA Michal 26 10:08.353
8 28 RYBAK Jiri 26 10:15.780
9 9 MACEJIK Jan 26 10:18.813
10 95 KAREL Martin 26 10:21.231
11 44 ROVNY Petr 26 10:21.520
12 13 BULVA Leos 25 10:04.144
13 14 CECHURA Ondrej 25 10:04.154
14 11 KOCICH Milan 25 10:04.445

 

1/4 finále B – start poměrně čistý. Vítězem se stal Ivo Day před Františkem Fráňou a Rosťou Zapletalem. Nepostupje Dodo Ťažký a ostatní soupeři.

""

Start 1/4 finále B

 

1/4 finále A – tady to byl docela hard core. Pepa Kolařík přišel o kolo a to se utkal s Martnem Karlem. Dávali si co proto. Nakonec do cíle dojel jako první Zdeněk Čechura. Druhý dojel Martin Karel. Matěj Benda postoupil také přímo, ale ještě se musí hodně učit. Sbírá zkušenosti.

""

Matěj Benda sbírá zkušenosti. Jednou bude možná šampiónem. Ale musí se snažit

 

1/2 finále B – jasně zvítězil Mira Jurenka. Druhé místo si ohlídal Dušan Bayer. Na třetím místě dojel Jiří Rybák. Já jsem jezdil na čtvrtém místě, dokud neodešlo servo řízení. A tak přímo postoupil Milan Kocich. Já jsem nechtěně narazil po startu do Jirky Rybáka a čekal. Pak ještě dostal STOP and GO. A ztrátu jsem dohnal.

1/2 finále A – neskutečný souboj mezi Filipem Jílkem a Liborem Lukáškem. Až do konce jízdy. Postoupili ještě Martin Zvára ml. a Michal Chamula. A finále doplní Petr Rovný a Ján Macejík.

""

 

Finále C – zvítězil Josef Kolařík a postupuje do B finále.

 

Já moc děkuji Dušanovi Bayerovi za rychlé dodání serva a pak Petrovi Rovnému a Mirovi Jurenkovi za pomoc. Bez nich bych byl jako slepec bez hole. Auto je připraveno na B finále, kde zkusím zvítězit.

 

Finále B – neskutečný souboj po celou dobu. Prognóza byl masakr, ale opak byl pravdou. Leoš Bulva jel poměrně bez chyb a trápil soupeře. Nakonec potrápil mě a to opravdu hodně. Několikrát jsme si vyměnili pozice, ale vždy čistě. Já pak získal malý náskok, ale kousla se mi přední brzda na jednom kole a bylo vymalováno. Pak jsem ještě Leoše dojel a jel mu za pr… Ale on tu chybu prostě neudělal. Jo jo Ačko má zaslouženě.

""

Leoš Bulva je vítězem B finále. Porazil i mě. Klobouk dolů pane !!!

 

Finále A – start natočen a byl čistý. Pak docházelo k jednotlivým soubojům mezi piloty. Občas se i stala kolize. Z jízdy odstoupil Milan Kocich. Do čela se dostal Martin Zvára ml. Za ním Mira Jurenka. Pak na druhé místo poskočil Libor Lukášek. Dušan Bayer jezdil čtvrtý. Leoš Bulva havaroval. 30 minut je dlouhých, Hodně dlouhých. Když nejedete, můžete pozorovat vývoj. Společně s diváky. Martin Zvára ml. ale uhnal model a pak se propadl vzad. V čele Libor Lukášek před Mirou Jurenkou a třetím Filipem Jílkem. Dušan Bayer čtvrtý. Zde to bylo stále v jednom kole. Zbytek pole již ztrácel. Milan Kocich se pak vrátil do závodu, ale hodně ztratil. Nakonec pořadí vidíte níže:

1 88 LUKASEK Libor 80 30:13.587
2 33 JURENKA Miroslav 80 30:20.257
3 5 JILEK Filip 79 30:03.013
4 4 BAYER Dusan 79 30:05.773
5 23 ZVARA Martin ml. 79 30:14.159
6 28 RYBAK Jiri 77 30:06.518
7 9 MACEJIK Jan 76 30:07.351
8 44 ROVNY Petr 75 30:16.760
9 22 CHAMULA Michal 74 30:09.107
10 13 BULVA Leos 73 30:19.830
11 11 KOCICH Milan 43 30:20.574

 

""

Start finále A. Foto modelů máte v galerii

 

Nyní se budou vyhlašovat výsledky. Video je již hotové – 7 minut sestřih.

Závod se vydařil, ja jak jinak. Já si dnes B finále užil na 110% a mohu říci, že jsem se nahoře klepal jak ratlík. Nervy pracovaly na plné obrátky.

Jdeme na to vyhlášení. Foto bude zanedlouho.

Foto vítězů v galerii.

A zde je krátký záznam.: