Le Mans serie, PEJ Brno Bosonohy online

Igor Vlahovič


Milovníci placek, GTček a Formulí zbystřete svoje smysly. Dnes se jede poslední závod série Le Mans a také závod PEJ. A když se řekne Le Mans, všichni si vzpomenou na vytrvalostní závod, který se jezdí každý rok.

Zde se jede obdoba. Sice ne 24 hodin, ale čas jízdy je dlouhý a musíte jet až do konce. Počítá se všechno. U F1, které se jdou v rámci PEJ je to stejné.

Kvalifikace na 5 minut a počítá se BEST LAP. Finále jsou pak čtyři a sečítá se vše. Jede se na 10 minut.

Za časomírou by měl být junior Radek Voda !!! Sbírá zkušenosti i v této oblasti. Časomíru připravil Drahoslav Hejtmánek. Ředitelem závodu bude Roman Krejčí, který má vše na starosti.

Roman chtěl jet LMP1, ale nakonec by byl sám a tak se pojede poize kategorie LMP2 a GT. V GT pojedou i Yokomo GT a to dle předpisů Mibosport Cupu. Kdo pojede jinou konfiguraci, pojede mimo pořadí.

Po ránu jsme natočili s kolegy onboard záběry z mé Hondy HSV-010. Ve FULL HD kvalitě. Za mnou a přede mnou jezdily Nissan GT-R a Lexus IS 430.

""

Ranní rozprava

 

U rozpravy byl přítomen Drahoš Hejtmánek, Radek Voda (časomíra), Roman Krejčí Tonda Hráček (za PEJ). Slušně obsazená kategorie je LMP2, GT a F1. LMP1 se nejede.

A bez prodlevy můžeme začít závodit. Za časomírou Radek Voda.

 

Kvalifikace 1: jede se na nejrychlejší kolo, pak se dělá celkový sort

F1 – početná skupina monopostů na trati. 9 modelů v akci. Milan Cendelín zvítězil a zajel i nejrychlejší kolo. Miroslav meloun st. druhý. Krásný model Tomáše Rajduse dojel na třetím místě. Jarda Sattler s Ferrari čtvrtý. Jiří Groch pole uzavřel.

Le Mans skupina 1 – Roman Štalmach s Yokomo GT a motorem 10.5 zvítězil. Auto mu krásně létalo na rovince, zatáčky byly již slabší. Zajel kolo 23.666. Druhý za ním Lukáš Volek také s Yokomo GT a s klasickým nastavením. Kolo měl za 23.844. Jirka Kunz třetí. Je vidět, že přemotorované Yokomo není výhodou, pokud ho nemáte 100% pod kontrolou.

Le mans skupina 2 – zde zvítězil Miloš Pokorný. Se ztrátou pak Lukáš Vater se svým Fordem GT. Já jsem zajel čtvrtou pozici za třetím Tondou Pospíchalem. Ale zajel jsem BEST LAP 22.18 v klasice. Což je díky mé precizní stopě a plynulé jízdě. Tomáš Jedlička nyní uzavřel startovní pole.

""

Vitaphone Maserati vs Rothmans Porsche – no není to nádhera ?

 

Le mans skupina 3 – dalo se to čekat. Roman Krejčí první. Nejlepší čas na kolo stačil pod 20 sekund. Rajdus Filip ale nejel vůbec špatně. Tomáš Rajdus těsně za ním. Jarda Sattler s plackou Mulsanne LMP čtvrtý. Co kus na trati, to originál. Je zde Vitaphone team a jejich Maserati.

Radek Voda měří, komentuje. Já jsem se rozhodl, že mu pomůžu. A tak se ujímám komentáře.

Pokud uvidíte na foto a video šedou šmouhu, vězte, že je to závada na mém fotoaparátu. Něco s optikou. Nu, co se dá dělat.

 

Kvalifikace 1: jede se na nejrychlejší kolo, pak se dělá celkový sort

F1 – Milan Cendelín podruhé zvítězil. A to i nejrychlejším kolem. Tomáš Rajdus vynikající druhé místo. Jarda Sattler třetí. Miloš Pokorný tako velmi rychlý. Všichni jsou zdev A finále. To se pojede na 10 minut.

Le Mans skupina 1 – Roman Štalmach opět první a zajel i rychlé kolo: 21.616. Lukáš Volek s Yokomo GT druhý. Jede klasickou specifikaci. Jirka Kunz třetí nejrychlejší v této skupině. Pavel Krejčí bohužel nepokořil hranici 30. sekund. Vanda Bětíková sbírá zkušenosti na této trati.

Le mans skupina 2 – Miloš Pokorný zajel kolo 20.003 a málem tuto hranici pokořil. Zlepšil se Lukáš Vater, Tonda Pospíchal i Martin Špráchal. Všichni mě nechali za sebou rychlejími koly. Nicméně v klasickém nastavení jsem v Yokomo GT první.

Le mans skupina 3 – Roman Krejčí má TQ do první finálové jízdy. Je dnes zatím nejrychlejší. I Jarda Sattler zajel kolo pod 20 sekund. Martin Krejčí třetí. I on bude v A finále. Jirka Groch testoval nyní klasické GTčko a neměl AMB čip v modelu. Bude se rozhodovat, co ve finále pojede.

Já již nahrál onboard video. Zde je krátá upoutávka, na co se večer můžete těšit:

 

Finále 1

Formule 1 – 10 minut jízdy je dlouhá doba. Musíte jet bez chyby a nebourat. Každá zastávka vás stojí nájezd. Mira Meloun st. nyní zabojoval. Jako jediný dokázal najet 28 kol. Milan Cendelín druhý. S pouhou sekundou za ním Tomáš Rajdus. Jarda Sattler již se ztrátou. Antonín Hráček najel pouze 20 kol. To je rozdíl mezi prvním a posledním.

Le Mans C – GTčka dnes jedou na 15 minut !!! A to je už docela HARD CORE. Volek, Kunz, Tyroň – takové bylo pořadí na prvních třech místech. Vítěz jede také Yokomo GT a karoserii Nissan GT-R.

""

Motul Autech GT-R

 

Le Mans B – já jsem nejen porazil Romana Štalmacha a jeho rychlejší Mutara RX-7 GT, ale podařilo se mi nechat za sebou rychlejší piloty. Martina Štráchala jsem stále pronásledoval. Ale drobné chyby a kontakty s ostatními modely = ztráta. Toník Pospíchal mě dojel, ale já udržel první místo.

Le Mans A – Roman Krejčí ihned po startu získal náskok a zvítězil. Miloš Pokorný musel bohužel na PIT STOP a prováděl dlouhou opravu. Jarda Sattler dojel druhý. Krásná a čistá jízda Filipa Rajduse mu zajistila třetí pozici do další jízdy. Tomáš Rajdus ukořistil čtvrté místo.

Já jsem si dal vynikající držťkovou polévku, aby mi to dobře mluvilo. Radek Voda si za PC vede skvěle. Počasí krásné azuro. Teplota velmi příjemná. Pohoda, dlouhá doba jízdy… tak to má být.

 

Finále 2

Formule 1 – Milan Cendelín zvítězil a zamýchal pořadím. Mira Meloun st. nyní druhý. Domácí Jirka Groch třetí. I Tomáš Frantal výborně. Trochu ztratil Tomáš Rajdus. Jarda Sattler nyní nedokončil jízdu a hodně ztratil.

Le Mans C – Lukáš Volek se svým Nissanem GT-R opět zvítězil. A to s dostatečným náskokem před druhým Jirkou Kunzem. Olin Bětík třetí. Tyroň Kamil si drží čtvrtou pozici.

Le Mans B – zde s LMP1 vozem zvítězil Jiří Groch. Ale minulou jízdu neměl čip a ztrátu již nedožene. Roman Štalmach nyní druhý se svým rychlým Yokomo GT. Třetí Hura Hrabec. Já až šestý po chybě, která mne potrestala. Toník dojel na čtvrtém místě. Měl rychlý model, ale v zatáčkách jel opatrněji než já. A tak nastal situace, kdy na konci rovinky mne dojížděl, ale nepředjel mne. A pokud se mu povedlo dostat se na začátku rovinky těsně za mnou, mohl mne bezpečně předjet vnější stopou. Dráha je zde široká. A tak když jsem mu sdělil, že má dostatek výkonu, ab mne předjel vnější stopou, rozhodnil se. Když o tom uvažuju, má i pravdu. Ve skutečném Le Mans vozy z pomalejší kategorie pouští rychlejší kubaturu. A tak by to mělo platit i zde. Takže se mu tímto omlouvám. Ovšem klidně mne na rovném úseku mohl předjet úplně v pohodě. Navíc mohla nastat situace, že na výjezdu by jel větší oblouk a i kdyby mu jezdec uhnul na vnější stopu, mohlo by dojít ke kolizi. Ale nakonec, nejedeme o 100 000, že.

Le Mans A – tady Roman Krejčí neudržel vedoucí pozici. Baterie mu zeslábla. Pojel ho Jarda Sattler. Filip Rajdus opět nAa třetím místě. Tomáš Rajdus za ním.Miloš Pokorný opět nedojel. Povolený pastorek. Lukáš Vatek a jeho Ford GT na šesté pozici.

Před námi jsou ještě dvě finálové jízdy.

 

Finále 3

Formule 1 – Jarda Sattler trefil rantlík a důsledek vidíte níže. Dle jeho slov již dnes pokračovat nebude. Ztrátu již také nedožene. Milan Cendelín vítězí. Mira Meloun bude mít hodně práce, aby stáhl náskok. Jirka Groch krouží na třetí pozici. Zatím si jistí bednu. Tomáš Frantal čtvrtý. Tomáš Rajdus se drží uprostřed startovního pole. Tonda Hráček uzavírá stabilně startovní pole.

""

Zlomená karbonová osa Jardy Sattlera

 

Le Mans C – Lukáš Volek s Yokomo GT stále kraluje v Cčku. Jiří Kunz drží na jistotu druhou pozici. Kamil Tyroň svoji třetí. Vanda Bětíková nyní dojela na krásném čtrvrtém místě a nechala za sebou Olina Bětíka, Pavla Krejčího (poprvé na závodě).

Le Mans B – Jirka Groch se svým LMP2 kraluje v této skupině. Co tam má AMB čip. Toník Pospíchal opět na tribuně vyjadřoval pocity při kolizi a předjíždění. Já ho pouštěl v pohodě. Ale Tonda může být spokojený – druhé místo není vůbec špatné na tuto OLD STAR. Jura Hrabec třetí. Já si užil přetahovanou s Martinem Špráchalem. Jede MC Laren MP1. Moje Weider Honda HSV-010 se ale nenechala zahanbit a porazila Romana Štalmacha. Do team rádia mně bylo oznámeno, že poslední runda musí být opět bezchybná. Moje nájezdy za 15 minut jízdy jsou doposud hodně vyrovnané. Za mnou dojel Milan Cendelín, který měl neustále někde drobné výlety mimo trať.

Le Mans A – Roman Krejčí nyní bezpečně první a poslední jízda bude hodně adrenalinová. Filip Rajdus na druhém místě nyní nestačil držet vražedné tempo. A to ani Tomáš Rajdus se svým Courage GT. Jarda Sattler nyní až čtvrtý. Celou jízdu jsem komentoval a pozitivní je, že Moiloš Pokorný konečně dojel do cíle. Byť měl zastávku za rourami. A to mi uniklo !!!

""

Ford GT Lukáše Vatera

 

Radek Voda vede závod zkušeně, komentuje a já mu vypomáhám. Příští týden nás čeká prezentace na okruhu v neděli. Ale i zde jsme již sehraná dvojka. V sobotu pojedu MČR Porsche (bude online report) a bude zde zajímavý souboj o pořadí v senior plus 40. A v neděli pak na prestižní závod ETCC série, kde dostaneme VIP vstup.

 

Finále 4 – výsledky ve foto provedení

Formule 1 – celkové

""

Le Mans C

""

Le Mans B

""

Le Mans A

""

 

Já jsem vůbec nezajel v GT kategorii. V Yokomo GT jsem za sebou ponechal i rychlého Romana Štalmacha. Roman Krejčí se stane celkovým vítězem. A ovládne kategorii GT.

V galerii najdete celkové výsledky. A samozřejmě foto vítězů.

Dnešní závod byl pohodový. S dlouhou jízdou a v mnoha okamžicích velmi vyrovnanou. Bylo to s komentáři, takže zase trochu změna.

Večer bude nahrán cca 5ti minutový záznam. Jako video vzorek z dnešního dne.