Po závodě v Rakousku se závod stěhuje do Slavkova u Brna.
Závod v Sollenau se vydařil a nyní to bude také velmi zajímavé. Jede se dráha v klasickém směru a nyní v 9 hodin se startují motory.
To již proběhla rozprava a vedl ji Dušan Bayer a Vladimír Šeliga. Ten bude mít na starosti časomíru, komentáře a celý průběh závodu.
Rozprava z „DRONA“
Po ránu opět ladění modelů, probírání se po večerní zábavě. To druhé zde platí skoro vždy. A dobrá nálada nechybí…
Mates, aneb dnes se zřejmě losuje Porsche 🙂
Nyní mají ti, co včera netrénovali, krátký trénink a pak se jde již na kvalifikace.
Online výsledky zde: http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId[1]=evt&dId[E]=16621
Tak nyní bude chviku klid a jdeme na první kolo kvalifikací.
Kvalifikace 1
Skupina 1 – Petr Rovný najel standard této trati, a to 21 kol. Zdeněk Čechura a další piloti již tento výsledek zatím nenajeli. Petr také zajel čas na kolo pod 29 sekund. Jan Komorous byl po ránu hodně klidný. Najel zatím 17 kol a sklonil se i před nováčkem Milanem Novákem. Milan se výsledkem přiblížil Leoši Bulvovi a Alexovi Tlustému (jun.).
Skupina 2 – ve druhé skupině to byl vynikající Filip Jílek, který také najel 21 kol. MAtěj Benda junior má co dohánět, zatím 19 kol. Tady piloti již najíždí 20 kol v průměru. Tedy i Marek Rabas či Jirka Těhnik. Adrian Uhrik (SK) otestoval svoje Porshe v nájezdu 11 okruhů.
Libor Lukášek – obhájí loňský titul ?
Skupina 3 – the best off Porsche. Tak by se dala nazvat skupina poslední, kde jsou ti nejlepší, tedy prozatím. Je otázkou času, kdy se na ně dotáhne zbytek pole. A tady kromě dvou borců, všichni nájezd 21 kol v čele s Jirkou Tlustým. Hodně dobrý čas na kolo zajel Dušan Bayer. Miroslav Jurenka nezůstává pozadu. Prostě pastva pro oči. Bohužel Ludvíkovi Kurečovi nepočítal AMB čip. Ale má ještě dvě možnosti. Takže může být v klidu.
A tady je souhrn po prvním kole kvalifiiací:
1 | 1 | TLUSTY Jiri | 21 | 10:02.167 | 1 | CZE |
2 | 2 | BAYER Dusan | 21 | 10:05.247 | 1 | CZE |
3 | 5 | JILEK Filip | 21 | 10:09.721 | 1 | CZE |
4 | 33 | JURENKA Miroslav | 21 | 10:20.136 | 1 | CZE |
5 | 61 | FRANA Frantisek | 21 | 10:22.909 | 1 | CZE |
6 | 44 | ROVNY Petr | 21 | 10:25.440 | 1 | CZE |
7 | 28 | RYBAK Jiri | 21 | 10:28.097 | 1 | CZE |
8 | 9 | MACEJIK Jan | 21 | 10:28.138 | 1 | SVK |
9 | 11 | KOCICH Milan | 20 | 10:04.342 | 1 | CZE |
10 | 72 | RABAS Marek | 20 | 10:04.867 | 1 | CZE |
11 | 58 | CECHURA Zdenek | 20 | 10:10.699 | 1 | CZE |
12 | 89 | TEHNIK Jiri | 20 | 10:11.887 | 1 | CZE |
13 | 88 | LUKASEK Libor | 20 | 10:16.776 | 1 | CZE |
14 | 20 | BENDA Matej | 19 | 10:12.841 | 1 | CZE |
15 | 21 | TLUSTY Alex | 19 | 10:13.853 | 1 | CZE |
16 | 13 | BULVA Leos | 19 | 10:14.479 | 1 | CZE |
17 | 85 | MANOUSEK Patrik | 19 | 10:15.685 | 1 | CZE |
18 | 8 | NOVAK Milan | 19 | 10:21.668 | 1 | CZE |
19 | 7 | KOMOROUS Jan | 17 | 9:30.582 | 1 | CZE |
20 | 42 | UHRIK Adrian | 11 | 5:39.333 | 1 | SVK |
Následuje krátká pauza. Jinak nádherné záběry aut v pohybu. Přelety ve 30m výšce nad tratí, záběry jako ze skutečné helokoptéry – přímý přenos – to je DJI Phantom 2 Vision+.
Kvalifikace 2
Skupina 1 – Petr Rovný hraje prim. Zdeněk Čechura ne a ne těch 21 kol dát. Jan Komorous má zřejmě najeto, a tak nyní vynechal jízdu. Leoš Bulva dnes jede bez omezovače, co se mi svěřil.
Skupina 2 – kluci ladí modely, radí si navzájem. A pak je to vyrovnané a o rukách. Tato kategorie je velmi zajímavá, hodně reálná, a to i na řízení. Ta kinetická energie 15 kg živé váhy, co se valí do zatáčky na konci cílové rovinky. Bude drift záběr nebo ne ? To řeší například Patrik Maňoušek. Dal tuningovou pružinu do spojky, poladil převodový poměr a auto mu doslova vystřeluje ze zatáček. Ale něco za něco. Jeho Porsche 911 GT3 RS je neposedné. Co s tím ? Ale pozor !!! Matěj Benda najel 21 kol a začíná dýchat na záda soupeřům. Otec naladil, synátor zajel výsledek. A to není závod u konce. Filio Jílek si ale vítězství nenechal vzít. Patrik Maňušek 20 kol. Stále driftuje, ale už zatáčí. Takže se nyní Patrik svezl dle svých představ.
Tribuna v akci. Maximální soustředění pilotů
Skupina 3 -Libor Lukášek za sebou nechal Dušana Bayera. František Fráňa jde také dopředu. Skupina je opravdu hodně vyrovnaná. Navíc už počítá i Ludvík Kurečka a zapojil se do hry o postup.
Miroslav Jurenka má dobrého mechanika – Michala Andrlíka
Na finálové jízdy a jejich starty bude vždy DJI ve vzduchu a bude hlídat čistotu startů. Takže rozhodčí uvidí ihned živě na mém mobilu, jak start proběhl. Pokud bude havárie, ihned bude kárat a trestat. I na toto se dá využít multicoptéra.
A zde je souhrn po druhém kole kvalifikací. Pořadí se mění:
1 | 1 | TLUSTY Jiri | 22 | 10:23.515 | 2 [1] | CZE | |||
2 | 88 | LUKASEK Libor | 21 | 10:00.073 | 2 [1] | CZE | |||
3 | 2 | BAYER Dusan | 21 | 10:05.247 | 1 [2] | CZE | |||
4 | 5 | JILEK Filip | 21 | 10:09.721 | 1 [2] | CZE | |||
5 | 28 | RYBAK Jiri | 21 | 10:13.594 | 2 [1] | CZE | |||
6 | 44 | ROVNY Petr | 21 | 10:19.146 | 2 [1] | CZE | |||
7 | 33 | JURENKA Miroslav | 21 | 10:20.136 | 1 [2] | CZE | |||
8 | 61 | FRANA Frantisek | 21 | 10:22.160 | 2 [1] | CZE | |||
9 | 20 | BENDA Matej | 21 | 10:24.161 | 2 [1] | CZE | |||
10 | 9 | MACEJIK Jan | 21 | 10:28.138 | 1 [2] | SVK | |||
11 | 46 | KURECKA Ludvik | 20 | 10:01.152 | 2 [1] | CZE | |||
12 | 72 | RABAS Marek | 20 | 10:02.147 | 2 [1] | CZE | |||
13 | 58 | CECHURA Zdenek | 20 | 10:03.476 | 2 [1] | CZE | |||
14 | 11 | KOCICH Milan | 20 | 10:04.342 | 1 [2] | CZE | |||
15 | 89 | TEHNIK Jiri | 20 | 10:11.887 | 1 [2] | CZE | |||
16 | 85 | MANOUSEK Patrik | 20 | 10:13.042 | 2 [1] | CZE | |||
17 | 42 | UHRIK Adrian | 20 | 10:14.751 | 2 [1] | SVK | |||
18 | 21 | TLUSTY Alex | 19 | 10:06.121 | 2 [1] | CZE | |||
19 | 13 | BULVA Leos | 19 | 10:09.580 | 2 [1] | CZE | |||
20 | 8 | NOVAK Milan | 19 | 10:21.668 | 1 [2] | CZE | |||
21 | 48 | SEDLAK Marian | 19 | 10:28.502 | 2 [1] | CZE | |||
22 | 7 | KOMOROUS Jan | 17 | 9:30.582 | 1 [2] | CZE |
Já jsem si našel místo pro start Phantom 2. Z tohoto místa natáčím, fotím. A ani nemusím vstávat. Pak si přiletím, chytnu ptáááka do ruky a zpracuji záznamy. Tak tomu říkám ALL INCLUSIVE při online reportu… Není to již rozmazlenost ? Ne ne, nikoliv, to je jen ulehčení práce redaktora :-).
Kvalifikace 3
Skupina 1 – Petr Rovný už má najeto, tak už nedojel do konce. A tak do cíle dojel první Zdeněk Čechura před Leošem Bulvou. Jan Komorous najel 13 kol a nemine ho 1/4 finále.
Skupina 2 – Marek Rabas výborně, Filip Kílek výborně, Patrik Maňoušek – pozor, menší pastorek a kolo navíc. Nájezd 21 kol ho řadí k té špičce. Na nováčka v kategorii hodně dobrý výsledek. Škoda, že se nedá radost ukázat na internetu, myslím tím jako ten pocit. Jinak Marek Rabas přijel na závod ve svém Subaru BRZ a už je to vidět i na dráze, ten závodní duch.
I takto budou foceny modely při jízdě. Oko dravce je všude
Skupina 3 – Libor Lukášek najel 22 kol. A má vystaráno. Ludvík Kurečka sice jen 21, ale výkone šel nahoru. I Ján Macejík má těch kýžených 21 kol. Finále budou hodně napínavá.
A zde je souhrn celkový po kvalifikacích:
1 | 88 | LUKASEK Libor | 22 | 10:21.963 | 3 [2, 1] | CZE |
2 | 1 | TLUSTY Jiri | 22 | 10:23.515 | 2 [1, 3] | CZE |
3 | 46 | KURECKA Ludvik | 21 | 10:03.157 | 3 [2, 1] | CZE |
4 | 2 | BAYER Dusan | 21 | 10:05.247 | 1 [2, 3] | CZE |
5 | 5 | JILEK Filip | 21 | 10:09.721 | 1 [2, 3] | CZE |
6 | 33 | JURENKA Miroslav | 21 | 10:11.597 | 3 [1, 2] | CZE |
7 | 28 | RYBAK Jiri | 21 | 10:13.594 | 2 [1, 3] | CZE |
8 | 9 | MACEJIK Jan | 21 | 10:17.107 | 3 [1, 2] | SVK |
9 | 72 | RABAS Marek | 21 | 10:18.315 | 3 [2, 1] | CZE |
10 | 44 | ROVNY Petr | 21 | 10:19.146 | 2 [1, 3] | CZE |
11 | 61 | FRANA Frantisek | 21 | 10:22.160 | 2 [1, 3] | CZE |
12 | 20 | BENDA Matej | 21 | 10:24.161 | 2 [1, 3] | CZE |
13 | 85 | MANOUSEK Patrik | 21 | 10:27.095 | 3 [2, 1] | CZE |
14 | 58 | CECHURA Zdenek | 20 | 10:03.476 | 2 [1, 3] | CZE |
15 | 11 | KOCICH Milan | 20 | 10:04.342 | 1 [3, 2] | CZE |
16 | 89 | TEHNIK Jiri | 20 | 10:07.323 | 3 [1, 2] | CZE |
17 | 42 | UHRIK Adrian | 20 | 10:08.171 | 3 [2, 1] | SVK |
18 | 13 | BULVA Leos | 20 | 10:23.672 | 3 [2, 1] | CZE |
19 | 21 | TLUSTY Alex | 19 | 10:06.121 | 2 [3, 1] | CZE |
20 | 8 | NOVAK Milan | 19 | 10:21.668 | 1 [3, 2] | CZE |
21 | 48 | SEDLAK Marian | 19 | 10:28.502 | 2 [3, 1] | CZE |
22 | 7 | KOMOROUS Jan | 17 | 9:30.582 | 1 [3, 2] | CZE |
Nyní je čas na relax, oběd a pohodu. Nyní musím vstát ze své redaktorské židle a odejít do 50m vzdálené vynikající restaurace. A potom zase zpět. ALL INCLUSIVE report pokračuje po pauze.
Mnoho diváků kolem tratě. Včetně početné skupiny dětí. Porsche prostě budí dojem.
Finále
1/4 finále A -poněkud drsný start s hromadnou kolizí. Časomíra si vyžádala záznam startu. A bylo trestáno. V každém případě krásný záběr se povedl. Pak již jízda poměrně v klidu. Občas nějaký ten nasazvací manévr. Adrian Uhrik vs Jiří Těhník. Nakonec vítěz Adrian (SK). Leoš Bulva byl potrestán za zákrok a oko dravce mu to potvrdilo. Prý vyjímečně uznává chybu. A hříšníků po startu bylo více. Však uvidíte. Alex Tlustý třetí místo = velmi pěkný výkon.
Start 1/4 finále A
1/2 finále B – i zde start pod dohledem. Jezdci si přejí delší, cca 10ti sekundové záběry. Mají je tedy mít v dnešním video souhrnu. A bude se na co dívat pravděpodobně. Opět za druhou zatáčkou kolize, ale nyní bez postihu. Někdy na dráze těsné souboje a průjezdy. A na záznamu si můžete všímat, jak každý závodník projíždí zatáčky, jak drží stopu. Protože z kolmého pohledu dolů je to velmi zřetelně vidět. Jiří Tlustý najel 43 kol, což je hodně dobrý výsledek. Dále přímo postupují do A finále: Dušan Bayer, Miroslav Jurenka a Jan Macejík.
Start 1/2 finále B
Leoš Bulva a bazar náhradních dílů Porsche. Pouze originální podotýkáme
1/2 finále A – a opět žduchanice. Ale ani zde se tresty nerozdávaly. Každopádně pole se pak roztáhlo a probíhaly tzv. lokální souboje. Ale i z mého depa jsou slyšet lexanové, nebo spíše automobilové bouře. A že to tu pětku musí bolet, kdy vlétne do mantinelu. Auuu… Ale jede se dále. A jak to dopadlo ? Postupují: Jiří Rybák, Filip Jílek, František Fráňa a Adrian Uhrik. Nedařlio se Liboru Lukáškovi a také Patrikovi Maňouškovi. Pokažený začátek.
Start 1/2 finále A
Některé nemine finále C, některé finále B.
Finále C – pouze dva vozy na trati. Jeden postupuje do B finále. V cíli první Milan Kocich. Ale zadarmo to neměl. Oba nakonec jeli těsně za sebou a čekalo se na chybu !!! I ve dvou se dá závodit „na krev“.
Leoš Bulva mi prozradil princip „supovi teorie“. Jde o to, že čekáte na „mršiny“ (tedy modely, které nedojedou do cíle a vy pak máte postup jistý). Drsná taktika, Leoši.
Finále B – povedený start. Velkým favoritem před startem byl Libor Lukášek. Také jeho mechanik neponechal nic náhodě a připravil mu Porsche dokonale. A jel i Libor tak dokonale ? Ano, jel. Ale potrápil ho nadějný Ludvík Kurečka. Matěj Benda dojel sice na krásném třetím místě, ale na postup to nestačilo. Leoš Bulva měl zase nějaké problémy, chce si přelakovat karoserii ze zelené na jinou. Pořád řeší styl jízdy a jak on jede fair play. A Vladiímír Šeliga má hodně, ale hodně práce. Ale vždy jde o legraci a všichni se baví. To je MČR LS Porsche.
Start finále B
A máme před sebou zlatý hřeb večera…. pardón, dne.
Před startem A finále (nedostal se tam) prohlásil Leoš Bulva: “ někdo si ze závodu odveze i dva poháry, já dvě STOP nad GO. A taky jsem spokojen“.
Finále A – na 30 minut. Start odložen na žádost Dušana Bayera. Technické problémy. 10 minut pauza. A tak bude startovat z PIT LANE. A Libor Lukášek zase z 11. pozice. Tak to bude finále snů. I přes hluk motorů jsem slyšel nespokojenost na tribuně. Vše zaznamenala kamera na Phantomovi a jedná se o záběry, které opět ukazují, kdo jak chyboval. Po startu se dopředu drali Dušan Bayer a Libor Lukášek. Oba na koneci pole po startu. Ale měli přes sebou všechny soupeře. A jelo se tvrdě. STOP and GO pro Dušana Bayera. Několik kolizí s Mirou Jurenkou, do toho Petr Rovný. Něco vzala kamera shora, něco fotoaparát na zemi. Jako povím vám, bylo na co se dívat. Když je to tak vyrovnané. Jede se opravdu na tělo. Dušan Bayer pak skončil. Miroslav Jurenka před ním. A další a další souboje na trati. Diváci šílí. Vidí co chtějí, adrenalinovou akci hned od začátku. V klidu jel Jirka Tlustý, který neměl takový stres. A Libor Lukášek se dokázal dostat za něj na druhé místo. Zdá se vám 30 minut krátká doba ? Tak pilotům a mechanikům rozhodně ne. Pořadí po skončení finále máte pod ilustračním fotem.
Nyní jdou auta na technickou kontrolu a čeká se na případný protest. Pokud nepřijde, pak se vyhlásí výsledky.
Start hlavního finále. S diváky kolem dráhy
1 | 1 | 1 | TLUSTY Jiri | 63 | 30:00.127 | 27.964 | 28.620 | |
2 | 11 | 88 | LUKASEK Libor | 63 | 30:18.411 | 27.695 | 28.805 | |
3 | 4 | 28 | RYBAK Jiri | 62 | 30:14.038 | 28.039 | 29.293 | |
4 | 6 | 44 | ROVNY Petr | 61 | 30:14.778 | 28.606 | 29.713 | |
5 | 9 | 42 | UHRIK Adrian | 61 | 30:23.482 | 28.953 | 29.787 | |
6 | 7 | 5 | JILEK Filip | 60 | 30:02.366 | 28.006 | 29.941 | |
7 | 5 | 9 | MACEJIK Jan | 60 | 30:07.229 | 28.414 | 30.062 | |
8 | 10 | 72 | RABAS Marek | 59 | 30:28.109 | 28.838 | 30.881 | |
9 | 8 | 61 | FRANA Frantisek | 57 | 30:17.210 | 28.130 | 31.875 | |
10 | 2 | 2 | BAYER Dusan | 46 | 23:01.439 | 28.425 | 29.965 | |
11 | 3 | 33 | JURENKA Miroslav | 38 | 18:49.121 | 27.924 | 29.797 |
Jelo se tvrdě
Protest nepodán, vyhlášení za námi. Závod skončil.
Zítra se jede MČR LS TC a EKO.
Další závod se jede ve Svitavách. Tam redakce bude taktéž přítomna, a to po osobním pozvání Miroslava Jurenky.
Naviděnou u video souhrnu dnešního dne.