Přijal jsem pozvání na Mikulášský závod teamu Raybeck. Možností bylo více, ale vzhledem k testu nového typu online reportáže jsem se rozhodl pro komornější závod. S menším počtem lidí, ale o to možná pohodovějším. A když jsem se podíval na startovní listinu na MyRCM a viděl jsem jména jako Karel Novotný, Martin Bayer, Jiří Vyšín, Leoš Bulva, Groch Jiří, neváhal jsem ani minutu. O zajímavé osobnosti tedy nebude nouze a já se budu moci ptát na cokoliv.
Dnes nebude reportáž o tom jak kdo dojel. Ne. Tyto informace najdete online výsledcích zde:
1:10E 2WD Buggy | |
1:10E 4WD Buggy |
Jedou se, jak vidíte pouze dvě kategorie. Minulou sezónu jsem tu zažil ještě SCT 1/10. Dnes je to tedy v základní sestavě.
Za časomírou Vladimír Šeliga, který bude hlídat i čistotu jízdy. Ředitelem závodu by měl bý buď Milan Novák nebo Jiří Rybák. A nebo že by oba dva ? V každém případě spolu tito pánové spolupracují a vymýšlejí jak dráhu, tak i program pro všechny účastníky.
Dráha je postavena na docela malém prostoru, ale nepostrádá nic ze zajímavosti. Obsahuje všechny základní skoky a to včetně klopené zatáčky a lavice.
Nechybí světelná tabule, občerstvení a vše, co k pořádání závodu patří.
Leoš Bulva ještě před vlastním závodem udělal na svém modelu buggy škodu a to po nárazu do hrazení. Asi se zadíval při jízdě na vánoční stromeček, který se u tratě nachází.
Pohled na dnešní dráhu
Nechybí obchod s náhradními díly v podání bayer-racing. O to se zde stará Aleš Bayer.
Celkový pohled na dráhu
Já jdu nyní oslovit pořadatele a zeptat se jej na pár otázek. Snad se mi podaří ho pozdržet, protože má hodně práce s organizací.
Jiří Rybák – organizátor
Redakce: kdo přišel na upořádání tohoto závodu ?
Jiří: přišli jsme na to společně s Milanem Novákem (jeho prostory). Postavili jsme si tréninkovou dráhu pro Raybeck Team. Ale protože se nám to líbilo, tak se zdálo škoda nevyužít tuto dráhu pro uspořádání závodu.
Redakce: čím bude dnešní závod zajímavý ?
Jiří: jako vždy bude vyhlášená zvláštní soutěž, kde vylosovaní piloti pojedou s jedním autem, přičemž jeden bude ovládat plyn a druhý řízení. Zvláštní závod začnou exhibičně bratři Bayerové – Martin a Aleš.
Redakce: zvažujete trvalé pokračování tohoto Cupu v budoucnu ?
Jiří: my tento závod neděláme jako seriál, ale jako jednotlivé akce, kde je na prvním místě zábava a pohoda všech zúčastněných. Chodí sem i spousta diváků a pro ty je to také určeno.
Redakce: díky za rozhovor.
V této chvíli již závod probíhá za komentáře Vladimíra Šeligy. Výsledky na server MyRCM odchází a tak můžete sledovat podrobně své favority.
Dozvěděl jsem se také, že včerejší stavění tratě a celkově Mikuláš byla poměrně náročná záležitost. Někteří se z toho ještě dnes dopoledne vzpamatovávají.
Velice potěší účast právě Karla Novotného, Martina Bayera, Jiřího Vyšína. Mohli být na prestižním závodě ETS, který se jede v Hrotovicích. Ale dali přednost této závodní akci. Čehož si pořadatel samozřejmě váží.
Ráno jsem zaslechl rozhovor mezi Oldřichem Grochem a Romanem Hradeckým. Roman se ptal Oldřicha, zde jede obě kategorie. A když slyšel, že ano, uznal jeho nadšení pro závodění v jeho věku. Oldřich je i dnes zřejmě nejstarším účastníkem závodu.
Na dnešním závodě startují junioři, ale také slečny. A ty, jak jsem si všimnul, se u jízdy velmi baví.
Dalším účastníkem, kterého jsem se zeptal na pár otázek byl Miroslav Jurenka, kterého většina z vás zná z RC model klubu Svitavy. Stojí za organizací závodů na svitavské dráze a to jak offroad, tak i onroad. A když má čas, rád zavítá na závodní akci třeba i tohoto typu.
Miroslav Jurenka – účastník závodu
Redakce: proč jsi přijel na tento závod a nezavítal jsi třeba na jinou akci ?
Miroslav: zaprvé vzdálenost, zadruhý příjemná atmosféra a komorní akce, příjemný tady.
Radakce: jakou kategorii a s jakou technikou dnes závodíš ?
Miroslav: čtyřkolky bugyny, Yokomo, motor nevím :-), dodavatel Mibosport.
Redakce: jak se ti líbí dnešní dráha a celkově zázemí akce ?
Miroslav: dráha technická, řekl bych, že pro amatéry hodně náročná a zázemí jako vždy špičkové, už se těším na oběd :-).
Redakce: zvažuješ účast i na dalším závodě Raybeck Cupu ?
Miroslav: ano zvažuju, je to strašně jednoduchý, je tady příjmená atmosféra.
Redakce: hodně úspěchů a díky za čas
Tak s Mirou byl rozhovor opravdu krátký a rychlý. Já ho totiž oslovil minutu před startem jeho první kvalifikační jízdy. Ale vyhověl mi a já mu za to děkuji.
A aby byly informace kompletní, dovolím si nakonec prvního kola dát souhrnné výsledky kategorií. Ať nemusíte na MyRCM.
Buggy 2WD – tak rozhodně se optám vítěze prvního kola, jak se mu zde líbí a na další otázky.Ale celá trojka ve vedení je velmi zajímavá. A jedná se o top piloty. Ale podívejte se i na juniory slečny, jak si vedou. Honza Komorous si dokonce sám sešel z tribuny, nasadil svůj model a pokračoval v jízdě po návratu na tribunu. A divil se tomu i přihlížející Miroslav Jurenka.
1 | Karel NOVOTNY | 23 | 1:23, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
2 | Martin BAYER | 21 | 1:21, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
3 | Jiri VYSIN | 20 | 1:20, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
4 | Roman BILEK | 19 | 1:19, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
5 | Pavel RYSAVY | 18 | 1:18, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
6 | Vit SVANDA | 17 | 1:17, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
7 | Roman HRADECKY | 16 | 1:16, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
8 | Drahoslav HEJTMANEK | 15 | 1:15, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
9 | Martin ZAVADIL | 14 | 1:14, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
10 | Jaroslav BILEK | 13 | 1:13, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
11 | Michal ANDRLIK | 12 | 1:12, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
12 | Milan NOVAK | 11 | 1:11, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
13 | Matej BENDA | 10 | 1:10, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
14 | Jiri RYBAK | 9 | 1:9, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
15 | Jan KOMOROUS | 8 | 1:8, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
16 | Jaroslav ml. KOPECKY | 7 | 1:7, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
17 | Oldrich GROCH | 6 | 1:6, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
18 | Ales ml. BIDOVSKY | 5 | 1:5, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] |
Buggy 4WD – oěpt špičkoví jezdci v čele. Ale ani zde nechybí junioři, senioři a slečny.
1 | Martin BAYER | 27 | 1:27, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
2 | Karel NOVOTNY | 25 | 1:25, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
3 | Ales ml. BIDOVSKY | 24 | 1:24, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
4 | Jiri VYSIN | 23 | 1:23, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
5 | Miroslav JURENKA | 22 | 1:22, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
6 | Matej BENDA | 21 | 1:21, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
7 | Milan NOVAK | 20 | 1:20, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
8 | Vit SVANDA | 19 | 1:19, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
9 | Petr STANEK | 18 | 1:18, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
10 | Jaroslav KOPECKY | 17 | 1:17, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
11 | Oldrich GROCH | 16 | 1:16, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
12 | Radim KUBENA | 15 | 1:15, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
13 | David BARTA | 14 | 1:14, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
14 | Roman BILEK | 13 | 1:13, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
15 | Radek SVANDA | 12 | 1:12, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
16 | Leos BULVA | 11 | 1:11, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
17 | Jan KOMOROUS | 10 | 1:10, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
18 | Petra OHNISTOVA | 9 | 1:9, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
19 | Jiri RYBAK | 8 | 1:8, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
20 | Andrea KRYSLOVA | 7 | 1:7, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
21 | Adam CEJKA | 6 | 1:6, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] | |
22 | Ivo VIKTORIN | 5 | 1:5, 2:–, 3:– [4:–, 5:–] |
Vladimír Šeliga upozorňuje jezdce na slabý signál AMB čipu. Mohlo by se pak stát, že jim nebude započteno kolo.
Všiml jsem si, že dráha je opravu hodně technická a slušně „zamotaná“. A málem na to doplatil Roman Hradecký, kterému před startem vyskočila jen spojovačka.
Nedalo mi a oslovil jsem Honzu Komorouse, který je v podstatě nováčkem na poli RC. Jeho jsem se krátce optal na tyto otázky:
Honza Komorous – účastník závodu
Redakce: od jakého roku oficiálně závodíš, který závod byl tvůj první ?
Honza: já bych řek, že od roku 2013, Porsche Cup ve Svitavách byl můj první závod.
Redakce: s jakou technikou závodíš ?
Honza: techniku mám Xray. Já těch aut mám 9. Většina je Xray, ale mám tři od Losi.
Redakce: jaké kategorie už jsi zkusil ?
Honza: buggy 4WD, dvoukolky, štoka, poršáky. A chystám se na osmičku onroad.
Redakce: kdo ti pomáhá u tohoto hobby, máš podporu ?
Honza: ano, mám úžasného strejdu Rabáka, Jirku Rybáka, Raybecka. On mě do toho zasvětil a i finančně podporuje.
Redakce: díky za čas a ať se daří
Honza byl prvně překvapen, ale nakonec vše zvládl na jedničku. Navíc pomáhá mladším kolegům před startem jejich jízdy. Učí se rychle !!! Pak jsem ho viděl bohužel stát při své kvalifikaci na tribuně. Pro technickou závadu (ramínko nevydrželo), pouze sledoval své kolegy.
Pořadatel se stará o stav dráhy pečlivě. Zalepuje případné trhlinky v koberci.
Drahoslav Hejtmánek dnes řeší několik věcí: jednak má opravený model a nesmí už nic zničit, neb náhradní díly tu nikdo nemá. (nakonec má Losi a tu zde zastupuje pan Bidovský). Dále pak jaký pastorek má použít, aby mu to dobře jelo. A pak by zde nejraději přijel na celý den trénovat.
A jak se změnilo pořadí po druhém kole ? Škatule, škatule, hejbejte se.
Buggy 2WD
1 | Karel NOVOTNY | 48 | 1:24, 2:24, 3:– [4:–, 5:–] | |
2 | Martin BAYER | 44 | 2:22, 1:22, 3:– [4:–, 5:–] | |
3 | Vit SVANDA | 35 | 1:18, 2:17, 3:– [4:–, 5:–] | |
4 | Martin RYTIR | 32 | 2:16, 1:16, 3:– [4:–, 5:–] | |
5 | Matej BENDA | 31 | 2:20, 1:11, 3:– [4:–, 5:–] | |
6 | Milan NOVAK | 31 | 2:19, 1:12, 3:– [4:–, 5:–] | |
7 | Roman BILEK | 29 | 1:20, 2:9, 3:– [4:–, 5:–] | |
8 | Drahoslav HEJTMANEK | 29 | 1:15, 2:14, 3:– [4:–, 5:–] | |
9 | Jiri RYBAK | 28 | 2:18, 1:10, 3:– [4:–, 5:–] | |
10 | Pavel RYSAVY | 27 | 1:19, 2:8, 3:– [4:–, 5:–] | |
11 | Ales ml. BIDOVSKY | 26 | 2:21, 1:5, 3:– [4:–, 5:–] | |
12 | Jiri VYSIN | 26 | 1:21, 2:5, 3:– [4:–, 5:–] | |
13 | Jaroslav BILEK | 24 | 1:14, 2:10, 3:– [4:–, 5:–] | |
14 | Michal ANDRLIK | 24 | 1:13, 2:11, 3:– [4:–, 5:–] | |
15 | Roman HRADECKY | 23 | 1:17, 2:6, 3:– [4:–, 5:–] | |
16 | Jaroslav ml. KOPECKY | 23 | 2:15, 1:8, 3:– [4:–, 5:–] | |
17 | Jan KOMOROUS | 21 | 2:12, 1:9, 3:– [4:–, 5:–] | |
18 | Oldrich GROCH | 19 | 2:13, 1:6, 3:– [4:–, 5:–] | |
19 | Martin ZAVADIL | 14 | 2:7, 1:7, 3:– [4:–, 5:–] |
Buggy 4WD
1 | Ales ml. BIDOVSKY | 53 | 2:28, 1:25, 3:– [4:–, 5:–] | |
2 | Jiri VYSIN | 50 | 2:26, 1:24, 3:– [4:–, 5:–] | |
3 | Miroslav JURENKA | 48 | 2:25, 1:23, 3:– [4:–, 5:–] | |
4 | Matej BENDA | 46 | 2:24, 1:22, 3:– [4:–, 5:–] | |
5 | Martin BAYER | 44 | 1:28, 2:16, 3:– [4:–, 5:–] | |
6 | Petr STANEK | 41 | 2:22, 1:19, 3:– [4:–, 5:–] | |
7 | Karel NOVOTNY | 39 | 1:26, 2:13, 3:– [4:–, 5:–] | |
8 | Radim KUBENA | 36 | 2:20, 1:16, 3:– [4:–, 5:–] | |
9 | Oldrich GROCH | 36 | 2:19, 1:17, 3:– [4:–, 5:–] | |
10 | Jaroslav KOPECKY | 33 | 1:18, 2:15, 3:– [4:–, 5:–] | |
11 | Jiri RYBAK | 32 | 2:23, 1:9, 3:– [4:–, 5:–] | |
12 | Milan NOVAK | 31 | 1:21, 2:10, 3:– [4:–, 5:–] | |
13 | Radek SVANDA | 31 | 2:18, 1:13, 3:– [4:–, 5:–] | |
14 | Leos BULVA | 29 | 2:17, 1:12, 3:– [4:–, 5:–] | |
15 | Ivo VIKTORIN | 27 | 2:21, 1:6, 3:– [4:–, 5:–] | |
16 | David BARTA | 26 | 1:15, 2:11, 3:– [4:–, 5:–] | |
17 | Roman BILEK | 26 | 1:14, 2:12, 3:– [4:–, 5:–] | |
18 | Vit SVANDA | 25 | 1:20, 2:5, 3:– [4:–, 5:–] | |
19 | Petra OHNISTOVA | 19 | 1:10, 2:9, 3:– [4:–, 5:–] | |
20 | Jan KOMOROUS | 17 | 1:11, 2:6, 3:– [4:–, 5:–] | |
21 | Andrea KRYSLOVA | 16 | 1:8, 2:8, 3:– [4:–, 5:–] | |
22 | Martin RYTIR | 14 | 2:14, 1:0, 3:– [4:–, 5:–] | |
23 | Adam CEJKA | 14 | 2:7, 1:7, 3:– [4:–, 5:–] |
Kontrola nasazovačů zde také probíhá. Aleš Bidovský rychle pospíchal a své místo k velkému skoku, který zkušení jezdci dávají najednou. Fakt je ten, že se občas nepodaří doskok. To platí i pro mistra Martina Bayera. Ale ten se své nehodě vždy jen zasměje a pokračuje dále.
Musím pochválit pořadatele za bufet a hlavně za gril. Ano, před halou se venku griluje.
Při dobrém obědě sleduji dění na dráze a Milan Novák opět jízdu nedojel.
Jiří Rybák uděluje rady začátečníkům a nováčkům juniorům. Aby pouštěli jezdce o kolo.
Jak jsem psal, závodu s účastní i týmový jezdec Duranga, Karel Novotný. Jede samozřejmě obě kategorie. Jak je na tom ? Jak se mu zde líbí ? Stále bude jezdit za team Durango ?
Karel Novotný – teamový jezdec Duranga
Redakce: pamatuješ si na své začátky závodění s RC modely aut ?
Karel: jo jo, to si pamatuju doteď. Bylo to zhruba před deseti, jedenácti lety a jel jsem s Tamiya RTRkem, měla kastli Subaru. To jsme jli u Martina Kořínka na Xray Challenge.
Redakce: kdo jdou tví sponzoři, kteří tě podporují ?
Karel: šasí mám od Duranga, elektroniku Orion a serva Sawox. V osminách používám kola a spojky Tourex, nářadí mám od Revolution Design, Trivox mě také podporuje různýma věcma a také Hiroseiko.
Redakce: od začátku své kariéry jezdíš za team Durango, nebo jsi jezdil i pro jinou značku ?
Karel: rok před tím, než jsem podepsal smlouvu s Durangem, jsem jezdil Schumacherem od pana Padeveta, který byl tady jejich distributorem, ten mi domluvil sponzorství. A pak po roce, kdy pan Padevet ukončil svoji činnost v RC autíčkách, jsem přešel k Durangu.
Redakce: jaký na tebe dělá dojem dnešní závod ?
Karel: úplně super, skvělá atmosféra, jsou tu výborní lidi. Všechno úžasný.
Redakce: díky za rozhovor.
Karel ochotně zapózoval pro foto. Je vidět, že se umí na poli profesionálních závodů pohybovat. Nezbývá, než mu popřát hodně úspěchů do dalšího období. Navíc jsem viděl skvělou jízdu oproti Martinovi Bayerovi ve 4WD. Neskutečný souboj, kde Martin nakonec ke konci chyboval.
Opět přináším sort po třetím kole kvalifikací:
Buggy 2WD
1 | Karel NOVOTNY | 72 | 3:24, 1:24, 2:24 [4:–, 5:–] | |
2 | Martin BAYER | 66 | 3:22, 2:22, 1:22 [4:–, 5:–] | |
3 | Vit SVANDA | 51 | 1:18, 2:17, 3:16 [4:–, 5:–] | |
4 | Roman BILEK | 48 | 1:20, 3:19, 2:9 [4:–, 5:–] | |
5 | Matej BENDA | 48 | 2:20, 3:17, 1:11 [4:–, 5:–] | |
6 | Ales ml. BIDOVSKY | 47 | 3:21, 2:21, 1:5 [4:–, 5:–] | |
7 | Martin RYTIR | 46 | 2:16, 1:16, 3:14 [4:–, 5:–] | |
8 | Jiri VYSIN | 44 | 1:21, 3:18, 2:5 [4:–, 5:–] | |
9 | Jaroslav ml. KOPECKY | 43 | 3:20, 2:15, 1:8 [4:–, 5:–] | |
10 | Pavel RYSAVY | 42 | 1:19, 3:15, 2:8 [4:–, 5:–] | |
11 | Jiri RYBAK | 40 | 2:18, 3:12, 1:10 [4:–, 5:–] | |
12 | Milan NOVAK | 38 | 2:19, 1:12, 3:7 [4:–, 5:–] | |
13 | Jaroslav BILEK | 34 | 1:14, 3:10, 2:10 [4:–, 5:–] | |
14 | Michal ANDRLIK | 33 | 1:13, 2:11, 3:9 [4:–, 5:–] | |
15 | Oldrich GROCH | 32 | 3:13, 2:13, 1:6 [4:–, 5:–] | |
16 | Jan KOMOROUS | 32 | 2:12, 3:11, 1:9 [4:–, 5:–] | |
17 | Roman HRADECKY | 29 | 1:17, 2:6, 3:6 [4:–, 5:–] | |
18 | Drahoslav HEJTMANEK | 29 | 1:15, 2:14, 3:0 [4:–, 5:–] | |
19 | Martin ZAVADIL | 22 | 3:8, 2:7, 1:7 [4:–, 5:–] |
Buggy 4WD
1 | Ales ml. BIDOVSKY | 78 | 2:28, 3:25, 1:25 [4:–, 5:–] | |
2 | Miroslav JURENKA | 71 | 2:25, 3:23, 1:23 [4:–, 5:–] | |
3 | Martin BAYER | 70 | 1:28, 3:26, 2:16 [4:–, 5:–] | |
4 | Karel NOVOTNY | 67 | 3:28, 1:26, 2:13 [4:–, 5:–] | |
5 | Matej BENDA | 67 | 2:24, 1:22, 3:21 [4:–, 5:–] | |
6 | Jiri VYSIN | 66 | 2:26, 1:24, 3:16 [4:–, 5:–] | |
7 | Jiri RYBAK | 56 | 3:24, 2:23, 1:9 [4:–, 5:–] | |
8 | Radim KUBENA | 55 | 2:20, 3:19, 1:16 [4:–, 5:–] | |
9 | Petr STANEK | 49 | 2:22, 1:19, 3:8 [4:–, 5:–] | |
10 | Roman BILEK | 48 | 3:22, 1:14, 2:12 [4:–, 5:–] | |
11 | Oldrich GROCH | 48 | 2:19, 1:17, 3:12 [4:–, 5:–] | |
12 | Ivo VIKTORIN | 47 | 2:21, 3:20, 1:6 [4:–, 5:–] | |
13 | Radek SVANDA | 46 | 2:18, 3:15, 1:13 [4:–, 5:–] | |
14 | Leos BULVA | 46 | 2:17, 3:17, 1:12 [4:–, 5:–] | |
15 | Milan NOVAK | 44 | 1:21, 3:13, 2:10 [4:–, 5:–] | |
16 | David BARTA | 44 | 3:18, 1:15, 2:11 [4:–, 5:–] | |
17 | Jaroslav KOPECKY | 42 | 1:18, 2:15, 3:9 [4:–, 5:–] | |
18 | Jan KOMOROUS | 31 | 3:14, 1:11, 2:6 [4:–, 5:–] | |
19 | Andrea KRYSLOVA | 26 | 3:10, 1:8, 2:8 [4:–, 5:–] | |
20 | Vit SVANDA | 25 | 1:20, 2:5, 3:0 [4:–, 5:–] | |
21 | Adam CEJKA | 25 | 3:11, 2:7, 1:7 [4:–, 5:–] | |
22 | Petra OHNISTOVA | 25 | 1:10, 2:9, 3:6 [4:–, 5:–] | |
23 | Martin RYTIR | 21 | 2:14, 3:7, 1:0 [4:–, 5:–] |
Hudba hraje na pozadí jízd. Zatím vše bez problémů, v klidu.
Leoš Bulva je seniorský pilot. Znám ho již dlouho ze závodů, zažil jsem s ním výtečný souboj v MČR Porsche. Je to zajímavý jezdec, který má rád vylepšení na modelech, ale zejména na vysílači. Jeho omezovač vášní, ABS a další vychytávky mnozí znají. I on se stal terčem mých dotazů.
Leoš Bulva – účastník závodu
Redakce: Leoši, stále vymýšlíš zdokonalení na svých modelech a především vysílači ?
Leoš: tyhlety hluboký myšlenky mě stále neopustily a stále na tom pracuji
Redakce: jakou kategorii a s jakou značkou podvozku dnes závodíš ?
Leoš: no dneska tu mám náhradní Asso a aktuální jendničkou je Proken ve čtyřkolkách. Jedu jedu kategorii.
Redakce: jak se ti líbí dnešní akce ?
Leoš: no perfekt, nádherný, v poklidu, užívám si Mikuláše.
Redakce: máš nějaký vzkaz pro své fanoušky ?
Leoš: no aby to se mnou vydrželi, když do nich na trati strkám, páč to není úmysl, ale starý ruce 🙂
Redakce: moc díky za čas
Leoš bral rozhovor zcela vážně. A dal i souhlas ke zveřejnění foto. Dnes má opět karoserií se svoji zelenou barvou, kterou má rád. A aby jste věřili přepisu, zde je i na přání živý záznam:
Mezi tím skončilo poslední kolo kvalifikací. Nyní se připravuje soutěž a sorty na finále. Podívejte se na to, kdo získal TQ.
Buggy 2WD
1 | Karel NOVOTNY | 48 | 3:24, 1:24 [2:24, 4:22] | |
2 | Martin BAYER | 46 | 4:24, 3:22 [2:22, 1:22] | |
3 | Jiri VYSIN | 42 | 4:21, 1:21 [3:18, 2:5] | |
4 | Ales ml. BIDOVSKY | 42 | 3:21, 2:21 [4:19, 1:5] | |
5 | Jaroslav ml. KOPECKY | 40 | 3:20, 4:20 [2:15, 1:8] | |
6 | Roman BILEK | 39 | 1:20, 3:19 [4:17, 2:9] | |
7 | Matej BENDA | 37 | 2:20, 3:17 [1:11, 4:0] | |
8 | Jiri RYBAK | 36 | 4:18, 2:18 [3:12, 1:10] | |
9 | Milan NOVAK | 35 | 2:19, 4:16 [1:12, 3:7] | |
10 | Vit SVANDA | 35 | 1:18, 2:17 [3:16, 4:13] | |
11 | Pavel RYSAVY | 34 | 1:19, 4:15 [3:15, 2:8] | |
12 | Martin RYTIR | 32 | 2:16, 1:16 [3:14, 4:11] | |
13 | Drahoslav HEJTMANEK | 29 | 1:15, 4:14 [2:14, 3:0] | |
14 | Roman HRADECKY | 27 | 1:17, 4:10 [2:6, 3:6] | |
15 | Oldrich GROCH | 26 | 3:13, 2:13 [1:6, 4:6] | |
16 | Jaroslav BILEK | 24 | 1:14, 3:10 [2:10, 4:9] | |
17 | Michal ANDRLIK | 24 | 1:13, 2:11 [3:9, 4:8] | |
18 | Jan KOMOROUS | 24 | 4:12, 2:12 [3:11, 1:9] | |
19 | Martin ZAVADIL | 15 | 3:8, 2:7 [4:7, 1:7] |
Buggy 4WD
1 | Martin BAYER | 56 | 1:28, 4:28 [3:26, 2:16] | |
2 | Karel NOVOTNY | 54 | 3:28, 4:26 [1:26, 2:13] | |
3 | Ales ml. BIDOVSKY | 53 | 2:28, 4:25 [3:25, 1:25] | |
4 | Jiri VYSIN | 50 | 2:26, 1:24 [3:16, 4:7] | |
5 | Miroslav JURENKA | 49 | 2:25, 4:24 [3:23, 1:23] | |
6 | Jiri RYBAK | 47 | 3:24, 2:23 [4:22, 1:9] | |
7 | Matej BENDA | 46 | 2:24, 1:22 [3:21, 4:18] | |
8 | Roman BILEK | 45 | 4:23, 3:22 [1:14, 2:12] | |
9 | Milan NOVAK | 42 | 4:21, 1:21 [3:13, 2:10] | |
10 | Petr STANEK | 41 | 2:22, 1:19 [4:11, 3:8] | |
11 | Ivo VIKTORIN | 41 | 2:21, 3:20 [4:20, 1:6] | |
12 | Radim KUBENA | 39 | 2:20, 3:19 [1:16, 4:15] | |
13 | Oldrich GROCH | 38 | 2:19, 4:19 [1:17, 3:12] | |
14 | David BARTA | 34 | 3:18, 4:16 [1:15, 2:11] | |
15 | Leos BULVA | 34 | 2:17, 3:17 [4:12, 1:12] | |
16 | Radek SVANDA | 33 | 2:18, 3:15 [4:14, 1:13] | |
17 | Jaroslav KOPECKY | 33 | 1:18, 2:15 [4:13, 3:9] | |
18 | Jan KOMOROUS | 31 | 4:17, 3:14 [1:11, 2:6] | |
19 | Vit SVANDA | 25 | 1:20, 2:5 [3:0, 4:0] | |
20 | Martin RYTIR | 21 | 2:14, 3:7 [1:0, 4:0] | |
21 | Adam CEJKA | 20 | 3:11, 4:9 [2:7, 1:7] | |
22 | Petra OHNISTOVA | 20 | 4:10, 1:10 [2:9, 3:6] | |
23 | Andrea KRYSLOVA | 18 | 3:10, 1:8 [2:8, 4:8] |
Nyní probíhá soutěž v tomto formátu: z každé skupiny dvě dvojice. Jedou se dvě kola a po pvním kole se mění funkce. Jeden vždy řídí, druhý reguluje plyn.
Aleš a Martin Bayerovi na soutěži
4WD buggy: Vyšín / Bílek (vítězové) a Bidovský / Novák
2WD buggy: Novotný / Rytíř (vítězové) a Hejtmánek / Kopecký
Zahajovací jízdu jeli bratři Bayerové. O zábavu bylo postaráno.
Finále startují za malou chvíli. Výsledky sledujte na MyRCM.
Oldřich Groch je nejstarším účastníkem dnešního závodu. Jezdí na závody pravidelně a to napříč 1/10 kategoriemi onroad, offroad. Po prvním kole finálových jízd, kde startoval v C finále kategorie 2WD buggy jsem se ho optal na první dojmy z jízdy, závodu:
Oldřich Groch – nejstarší pilot závodu
Redakce: jak se ti jelo ve druhé finálové jízdě, jací byli soupeři ?
Oldřich: ve druhé finálové jízdě ve čtyřkolkách jako, se mně jelo moc dobře, protože jsem se dostal na první místo. Ale trošku jsem to podcenil, jel jsem na jistotu a poslední dvě kola mě dojel Honza Komorous a dojel jsem druhej. Ale v podstatě su spokojen.
Redakce: jaké jedeš modely v této kategoriích ?
Oldřich: já zásadně jezdím Prokena, jsem s tím spokojenej, je to levné auto a dostupné díly. Jsem spokojen.
Redakce: jaké máš cíle na dnešním závodě ?
Oldřich: na dnešním závodě zkrátka mám cíl, že jsem se dostal tuším do toho céčka. Tak cíl teďka je samozřejmě vyhrát, že jo, proto jsou to závody. Vždycky chcu vyhrát v rámci mých možností v tolikati letech.
Redakce: líbí se ti průběh dnešní akce ?
Oldřich: tak já si myslím, že celkem velká spokojenost. Jsem zvyklem jsem už jezdit, na takový menší závody. Ale jaképak menší závody, když už je tady Bayer, Vyšín, Kája Novotný a takoví. To už malé závod není, to už je velkej závod, ale pěknej.
Redakce: díky za čas a rozhovor
Rozhovor proběhl poté, co Olda odnasazoval další skupinu.
Milan Novák v B finále číslo 1 seskočil z tribuny a opravoval spojovačku. Navíc těsný souboj Jirky Rybáka a Pavla Ryšavého ve stejném finále. Jinak krásné finále A buggy 2WD mezi Karlem Novotným a Martinem Bayerem. Martin doslova v jendu chvíli přeskočil Karla. Karel také zkusil velký skok, ale nevyšlo mu to. Proto Martin zvítězil. Potlesk pro všechny piloty po jízdě.
Ve 4WD v C finále jel opatrně, ale na jistotu Oldřich Groch. A znamenalo to pro něj nakonec druhé místo za Janem Komorousem. Vítězem v obou kategoriích je Martin Bayer a má nakročeno k celkovému vítězství.