Na začátku všeho stál bláznivý nápad udělat závody v hale, kde se dříve závody jezdily, ale několik posledních let neměli závodníci RC modelů možnost si užívat luxusních prostor moderní sportovní haly v centru Prahy Na Třebešíně. Cesta k prvnímu závodu byla dlouhá – začala již loni v zimě, kdy se myšlenka zrodila nezávisle v hlavách dvou členů Team Rebels, kteří to do haly mají kousek, a tak zde byla logická myšlenka – proč nedělat závody tam, kde to vždycky bylo super. Když se k tomu přidal i Jarda Rezek, který pomohl zajistit první kontakt se správou haly, byly obrysy nových závodů na světě. Další velkou otázkou byl koberec. Ten se podařilo zajistit díky spojení několika českých pořadatelů a největší zásluhu na zajištění měl Radek Šimurda, když zorganizoval dovoz parádního černého ETS koberce z Holandska. Vyznačení dráhy pomohl zajistit další fanda našich závodů, bylo připraveno celkem 300 metrů plastových mantinelů. 120 kusů poklic pak doplňuje novou dráhu Rebels Race v Praze. To ale určitě není vše – bylo třeba zajistit i skladovací prostory, byl pořízen nový měřící software a velké množství další elektroniky. Do prvního závodu se ani vše nestihlo připravit na 100%, a tak se již na druhém závodě můžete těšit na mnohá vylepšení! To vše by ale nebylo bez skalních členů Team Rebels, kteří se stali nejen věřiteli celého projektu, ale svojí prací přispěli k tomu, že pražský Třebešín opět ožil RC modely aut!
Hala byla otevřena přesně v sedm hodin ráno a bylo krásné sledovat, jak se závodníci těší do haly, až poprvé spatří novou dráhu a zaberou si svůj kousek depa. Ranní volný trénink byl organizovaný dle kategorií, a tak si všichni mohli bezpečně zatrénovat. Trénink byl ukončen před devátou hodinou a pak hned proběhla rozprava. Jak je na závodech Rebels Race dobrým zvykem, na programu byly čtyři kvalifikace a tři finále.
Formule a True Formule
Dvě kategorie, které se jely zároveň. Na mechových kolech byl v kvalifikaci nejrychlejší Martin Kučera před Honzou Kraftem. Oběma se snažil stíhat Michal Kneys s formulí na gumových kolech, kterého doplňoval nováček našich závodů Míra Horák. I ve finále si nejlépe vedl Martin Kučera, když především ve dvou posledních jízdách nadělil svým soupeřům dvě kola! Honza Kraft byl druhý, statečně bojoval na gumách třetí Michal Kneys.
Hobby
Tři závodníci jeli kategorii pro začínající a méně zkušené piloty. Závodní premiéru si v Praze odbyl člen našeho týmu Jarda Horák, když představil krásné maketové BMW. Druhým nejrychlejším byl po celý den Martin Černý, který si dokonce poradil i s některými závodníky z kategorie Stock. Jasně nejlepším byl junior Dominik Vlášek, který si užil jak kategorii Hobby, tak kategorii Stock.
Stock
Velmi slušná konkurence 32 modelů se sešla v kategorii s omezenými motory LRP/Nosram se 17,5 závity. V kvalifikaci se soutěžilo o pozice ve finále A až D. A nikdo rozhodně neměl nic jistého. Vždyť i takový profík, jako je Aleš Pelikán, hned v prvním kole kvalifikace rozbil svůj model a musel se spoléhat na další jízdy. Ty ovšem zvládl na výbornou a zaslouženě se postavil na první startovní pozici ve finále. Za ním startoval jeho tradiční soupeř Jirka Tlustý, třetí byl Michal Kneys. Čtvrté místo patřilo nováčkovi v kategorii Stock Víťovi Holovi, kterého jsme spíše zvyklí vídat v kategorii Open. Skvělý výkon z Trutnova potvrdil pátým místem Alex Tlustý, jež se tak definitivně zabydlel mezi Stockovou elitou!
Ve finále nebyla situace až do konce poslední jízdy tak jednoznačná jako v kvalifikaci. Aleš vyhrál první jízdu, ale v té druhé byl po chybě a kolizi s Jirkou až třetí, když zvítězil Víťa Hola. V poslední jízdě ale dokázal velmi těsně zvítězit, a tak si zajistil premiérové třebešínské vítězství. Jirka díky dvěma druhým místům skončil druhý i celkově, stupně vítězů doplnil Víťa. Alex Tlustý po úžasném druhém místě čekal na další příležitost, a i když v poslední jízdě byl rychlejší než Víťa, nakonec se musel spokojit s pomyslnou bramborovou medailí. Páté místo patřilo Radovi Ďuranovi, když se ve finále vyvaroval větších chyb a našel potřebnou rychlost. Naopak komu finále nevyšlo, tím byl Michal Kneys. Po startu ze třetí pozice nemohl být s celkově šestým místem spokojen. Sedmé místo obsadil Martin Šponar, když porazil všechny své největší rivaly, jako byl osmý Pavel Švec, devátý Jirka Svoboda a desátý Roman Kracík, kterého postihly velké technické problémy.
Finále B vyhrál Zbyněk Fišer, který určitě měl jet finále A, ale technické problémy v kvalifikaci byly proti. Finále C vyhrál Láďa Rážek, jež si také svoji premiéru na Třebešíně představoval jinak. Nejlepším juniorem byl Marek Frič, když těsně porazil Kubu Doležala. Třetím nejlepším juniorem byl Dominik Vlášek. Všichni tři si odnesli nová přítlačná křídla na své modely.
Open
Nejrychlejší kategorii s neomezeným výkonem motoru jelo 16 modelů, takže i zde se v kvalifikaci tvrdě soutěžilo o první finálovou desítku. Na čele to bylo poměrně vyrovnané, přesto svoji rychlost prokázal Michal Blahovský, když těsně vyhrál druhou jízdu a pak dominoval v jízdě třetí. Další dvě vítězství si mezi sebe rozdělili Víťa Hola a Petr Grof, lepším nájezdem si druhé místo zajistil Víťa. Boj o první trojku s lehkým odstupem sledoval Kája Doležal, na svoji šanci strategicky ale číhal až pro finálové jízdy. První pětici po kvalifikaci uzavíral DJW.
Ve finále si první vítězství zajistil Petr Grof, když Michal Blahovský pro technické problémy jízdu nedokončil. Druhé místo si připsal Kája Doležal, což byl dobrý základ pro celkové pořadí. Druhé a třetí finále už ale bylo jasnou záležitostí Michala, když nadělil svým soupeřům vždy jedno kolo a stal se tak zaslouženě vítězem našeho prvního pražského závodu. Petr byl v každé jízdě mezi první trojkou, což mu bezpečně zajistilo druhé místo. Třetí místo patřilo Kájovi, když si v první jízdě vyjel lepší výsledek než nakonec čtvrtý Víťa Hola. DJW si udržel svoji pátou pozici z kvalifikací, za ním se ale už děly věci. Míra Loupý po krátké závodní pauze a přechodu na nový podvozek zajel neskutečné finále, v první jízdě byl dokonce čtvrtý a celkové šesté místo je parádním začátkem zimní sezóny Rebels Race! Marcel Dostál trochu bojoval se svým autem i dráhou, takže sedmé místo bylo v neděli maximum, přesto skalp třeba osmého Míry Červa určitě potěší. Honza Havlíček ve finále trochu polevil, deváté místo bylo maximum. Finále A jel i desátý Lukáš Nesét, jež možná čekal od finále o něco více, tak třeba příště.
Finále B se stalo kořistí Jirky Kolmana, když porazil svého velkého kamaráda a soupeře Standu Mrázka.
Závěrem
Krátce po skončení závodních jízd proběhlo vyhlášení závodu s předáním drobných cen a losování tomboly o RC ceny.
První závody jsou vždy loterie, která zdá se, i dle vašich ohlasů, vyšla. My jsme za to moc rádi a už se těšíme, až vás přivítáme příště s dalšími vylepšeními našich pražských rebelských závodů. Ty pojedeme v sobotu 21. listopadu. Do té doby si užijte další závody a podzimní dny. A děkujeme, že jste nás hned napoprvé v takovém počtu podpořili!
Celkové pořadí je zde.
Fotky Martin Sládek
Fotky Markétka
Fotogalerie také u článku zde: http://teamrebels.cz/zavody-rebels-race/reporty/165-prvni-rebels-race-v-praze