Je 13.5.2017 a to je den prvního závodu Kopecký Cup onroad venku na asfaltové trati. Dnes na dráze Blansko.
Jede se klasický směr a již od rána zde probíhá volný trénink všech vyhlášených kategoriích. Průběžné výsledky můžete sledovat zde:
TC HOBBY | |
WORLD GT | |
LC – RACING | |
TC STOCK 17.5 | |
FORMULE 1 | |
TC TRUCK |
Novou kategorií tohoto seriálu je LC Racing, což jsem modely onroad a offroad v měřítku 1/14.
Já jsem si vyzkoušel svůj Xray T4 2016 a zdá se, že funguje dobře. Vše ukáže až kvalifikace, zda v kategorii TC Stock budu schopen zajet dobrý výsledek.
Trénink je společný pro všechny kategorie, ale na dráze je dost místa pro všechny.
Nejpočetnější kategorií je Formule 1. Naopak se nejede kategorie TC Modified, kde byl pouze jeden přihlášený.
V 9 hodin proběhne rozprava, focení modelů a posléze se začne závodit, a to kategorií Hobby.
Tribuna jezdců
Jdeme na rozpravu. Zde se ujal slova prvně Pavel Magda a poté i Jaroslav Kopecký.
Ranní rozprava
Matěj Šulc měl jet kategorii TC Modified. Ale byl jediný přihlášený. A tak po dohodě pojede mimo závod s kategorií World GT.
V kategorii Hobby se jede převodový poměr 1/8, aby modely byly pomalejší a kategorie je určena pro úplné začátečníky. 3 modely na trati v čele s Jiřím Musilem.
Já jsem musel dovažovat cca 50g do kategorie Stock, protože jsem byl pod limitem.
V kategorii GT se ujal vedení Milan Cendelín. Lukáš Vater jel se svou krásnou karoserií Jaguar.
V LC Racing se sešli jezdci s modely offroad i onroad. Na buggy však bylo nasazeno onroad pneu. Na trati nakonec kroužily 2 modely buggy a jeden onroad. Jeden model buggy neměl zapojený AMB čip a nepočítal.
Kategorie TC Stock bude hodně vyrovnaná. Stačí udělat jednu chybu a ta se již těžko dohání. Především na prvních pozicích se jezdci stále střídali. Nakonec dojel první David Měšťan.
Ve Formuli 1 jsou k vidění opravdu pěkně zpracované karoserie. A jede tam i raritka a tou je 6ti kolka Tyrell. Řídí ji Lukáš Nečas.
Start kategorie Formule 1
Michal Rapant si přišel upravit nastavení regulátoru Dualsky – potřeboval zvýšit výkon na modelu Formule 1.
I v kategorii TC Truck jsou k vidění pěkné karoserie.
Jiří Krutina jede jako jediný v kategorii LC Racing onroad podvozek. Ale i s buggy se dá zajet slušný výsledek. A někteří umí zatáčku za cílovou rovinkou projíždět po dvou kolech.
LC Racing na startu jízdy
Já jsem změnil pneumatiky za Sorex 30 a i když jsem s autem nic nedělal, začal jsem být v popředí. Byl jsem překvapen, že mě časomíra hlásí kolem třetí pozice. Kategorie je opravdu vyrovnaná a člověk nesmí udělat jedinou chybu, aby neztratil pozici.
Nyní nás překvapila krátká přeháňka, a tak se závod na chvíli pozastavil. Dráha je nyní navlhá, ale svítí slunce, a tak rychle oschne.
Navlhlá trať po dešti
Ovšem jízda GT s mechovými koly na vlhku… To je hodně náročná jízda.
Takto jsem musel dovažovat
Závod již nyní pokračuje. Piloti GTček nyní ukazují své řidičské umění.
TC Stock se jela již na skoro suché trati. A opět velmi vyrovnaná jízda.
A jaké bude postavení na finálové jízdy v jednotlivých kategoriích ?
TC Hobby
1 | Jiří MUSIL | 2 | 2:1, 1:1 [3:1] | |
2 | Tomáš NAVARA | 4 | 1:2, 3:2 [2:3] | |
3 | Stanislav KOPECKÝ | 5 | 2:2, 1:3 [3:3] | |
4 | 11 | Pavel PERNICA | 8 | 1:4, 2:4 [3:4] |
GT
1 | Matěj ŠULC | 2 | 1:1, 2:1 [3:8] | |
2 | Milan CENDELÍN | 5 | 1:2, 2:3 [3:7] | |
3 | Jaromír SATTLER | 5 | 2:2, 1:3 [3:8] | |
4 | Michal ANDRLÍK | 6 | 3:1, 2:5 [1:6] | |
5 | Tomáš KEMBITZKÝ | 8 | 3:2, 2:6 [1:9] | |
6 | Vojtěch SEHNAL | 8 | 2:4, 1:4 [3:4] | |
7 | Michal RAPANT | 11 | 3:3, 1:8 [2:8] | |
8 | Lukáš VATER | 11 | 1:5, 3:6 [2:9] | |
9 | Miloš POKORNÝ | 12 | 3:5, 1:7 [2:7] |
Matěj jede mimo pořadí.
LC Racing
1 | Jiří KRUTINA | 2 | 2:1, 1:1 [3:1] | |
2 | Roman ŠTALMACH | 4 | 1:2, 3:2 [2:2] | |
3 | David KREJČÍŘ | 6 | 3:3, 1:3 [2:4] | |
4 | Stanislav KOPECKÝ | 7 | 2:3, 1:4 [3:4] | |
5 | Marek PROKOP | 9 | 3:4, 1:5 [2:5] |
TC Stock
1 | Jakub DALECKÝ | 3 | 3:1, 2:2 [1:5] | |
2 | Vlastimil ŠVEC | 4 | 2:1, 1:3 [3:6] | |
3 | David MĚŠŤAN | 5 | 1:1, 2:4 [3:4] | |
4 | Igor VLAHOVIC | 5 | 3:2, 2:3 [1:8] | |
5 | Steve FIELD | 7 | 1:2, 2:5 [3:5] | |
6 | Pavel MAGDA | 7 | 3:3, 1:4 [2:6] | |
7 | Bronislav VYKUTIL | 13 | 1:6, 2:7 [3:8] | |
8 | Jiří PAVLOVEC | 15 | 1:7, 2:8 [3:9] | |
9 | Šimon HORÁK | 16 | 3:7, 2:9 [1:9] | |
10 | Lukáš NEČAS | 20 | 1:10, 2:10 [3:10] |
F1
1 | Lukas HOCH | 2 | 2:1, 3:1 [1:3] | |
2 | Šimon HORÁK | 4 | 1:1, 3:3 [2:5] | |
3 | Aleš HORÁK | 4 | 1:2, 2:2 [3:2] | |
4 | Svetlin DOUHLEVSKI | 7 | 2:3, 1:4 [3:4] | |
5 | Martin HAVLÍČEK | 9 | 2:4, 1:5 [3:6] | |
6 | Jaromír SATTLER | 11 | 3:5, 1:6 [2:8] | |
7 | Martin MINYUK | 13 | 2:6, 3:7 [1:12] | |
8 | Radek RUSMICH | 15 | 2:7, 1:8 [3:10] | |
9 | Jirka ROČŇÁK | 17 | 1:7, 2:10 [3:13] | |
10 | Lukáš VATER | 17 | 3:8, 1:9 [2:13] | |
11 | Vojtěch SEHNAL | 19 | 2:9, 1:10 [3:11] | |
12 | Leoš BULVA | 20 | 3:9, 2:11 [1:11] | |
13 | Antonín HUDEC | 25 | 3:12, 1:13 [2:17] | |
14 | Michal RAPANT | 26 | 2:12, 1:14 [3:14] | |
15 | Vladimir ŠULC | 30 | 2:14, 3:16 [1:18] | |
16 | Míra MATĚJUS ST. | 30 | 1:15, 3:15 [2:16] | |
17 | Lukáš NEČAS | 32 | 2:15, 3:17 [1:20] | |
18 | Miloš POKORNÝ | 35 | 1:16, 3:19 [2:20] | |
19 | Jiří KRUTINA | 36 | 1:17, 2:19 [3:20] | |
20 | Zdeněk AJMUT | 37 | 2:18, 1:19 [3:21] | |
21 | 11 | Pavel PERNICA | 39 | 3:18, 1:21 [2:21] |
22 | Miroslav MELOUN | 42 | 1:21, 2:21 [3:22] |
Nyní opět spadlo pár kapek na dráhu. Hodně pilotů sleduje radar, zda se neblíží něco většího.
TC Truck
1 | Pavel MAGDA | 2 | 2:1, 3:1 [1:2] | |
2 | Karel BEČIČKA | 3 | 1:1, 2:2 [3:2] | |
3 | Milan CENDELÍN | 6 | 1:3, 3:3 [2:5] | |
4 | Leoš BULVA | 7 | 2:3, 1:4 [3:4] | |
5 | Vilém AUGUSTÝNEK | 10 | 2:4, 1:6 [3:7] | |
6 | Zdeněk JANEČEK | 11 | 3:5, 2:6 [1:13] | |
7 | Jaroslav KOPECKÝ | 11 | 1:5, 3:6 [2:7] | |
8 | Míra MATĚJUS ST. | 16 | 1:7, 3:9 [2:10] | |
9 | David ŠAFAŘÍK | 16 | 2:8, 3:8 [1:8] | |
10 | Roman ŠTALMACH | 19 | 2:9, 3:10 [1:11] | |
11 | Mira SLOUKA | 20 | 1:9, 2:11 [3:12] | |
12 | Olin BĚTÍK | 22 | 1:10, 2:12 [3:13] | |
13 | Ondřej Linhard | 23 | 3:11, 1:12 [2:13] |
Finálové jízdy započnou ve 13:30.
V první finálové jízdě opět lehce sprchlo. Počasí si s námi hraje, jak to tak vypadá.
Detailní pohled…
Opět se přehnal déšť, a to před startem finále TC Stock.
Aktuální stav dráhy 14:08
Dráha se nyní vysušuje. Členové klubu RC Blansko včetně dobrovolníků se dali do práce.
Stav tratě po vysušení v 15:25
Za 15 minut se v závodě pokračuje.
Jela kategorie TC Stock a byl to závod o trpělivosti, citu na plynu. Jakub Dalecký měl tyto předpoklady nejlepší a zvítězil. Zajel i nejrychlejší kolo. David Měšťan potrápil ke konci jízdy i mě. Před poslední rovinkou jsme si vyměnili pozice a dojel jsem o sekundu před Davidem.
Pak následovala podívaná na C finále Formule 1. Na vlhké trati se divákům předváděly pirulety, smyky a lehké kolize. V B finále mohl zvítězit Vojta Sehnal. Ale poslední zatáčka – kolize ne jeho vinou a bylo z toho druhé místo.
Olin Bětík na tribuně – TC Truck finále B
Bez otálení se ihned pokračuje druhým kolem finálových jízd. Počasí je opravdu nevyzpytatelné. Před malou chvílí opět spadlo pár kapek.
Dráha je ještě místy vlhká. Takže kategorie GT to má zajímavé. Piloti musí pracovat s plynem opatrně a s citem.
Druhá jízda TC Stock opět hodně vyrovnaná. Jeden kontakt a ihned se propadnete o pozici, dvě a pak čekáte na chybu soupeře. Já měl kontakt s Vlastimilem Švecem, ale počkal jsem a po jízdě se omluvil. Jízdu vyhrál Jakub Dalecký, který využil kontaktu jezdce před ním. Vše je tudíž otevřeno.
Příprava monopostu na jízdu
Poslední kolo finálových jízd je před námi. Ještě dojíždí kategorie TC Truck.
A jak to tedy dopadlo v jednotlivých kategoriích? Zde je souhrn výsledků.
TC Hobby
1 | A | Jiří MUSIL | 2 | 1:1, 2:1 [3:2] | |
2 | A | Tomáš NAVARA | 3 | 3:1, 1:2 [2:2] | |
3 | 11 | A | Pavel PERNICA | 6 | 1:3, 3:3 [2:3] |
4 | A | Stanislav KOPECKÝ | 8 | 1:4, 3:4 [2:4] |
World GT
1 | A | Jaromír SATTLER | 3 | 2:1, 1:2 [3:2] | |
2 | A | Milan CENDELÍN | 4 | 3:1, 2:3 [1:7] | |
3 | A | Vojtěch SEHNAL | 5 | 2:2, 1:3 [3:3] | |
4 | A | Matěj ŠULC | 8 | 1:1, 2:7 [3:9] | |
5 | A | Miloš POKORNÝ | 8 | 3:4, 2:4 [1:8] | |
6 | A | Lukáš VATER | 10 | 1:5, 3:5 [2:5] | |
7 | A | Tomáš KEMBITZKÝ | 12 | 1:4, 3:8 [2:9] | |
8 | A | Michal RAPANT | 12 | 2:6, 3:6 [1:9] | |
9 | A | Michal ANDRLÍK | 13 | 1:6, 3:7 [2:8] |
LC Racing
1 | A | Jiří KRUTINA | 2 | 3:1, 1:1 [2:1] | Dry | CZE | Details | ||||||
2 | A | Roman ŠTALMACH | 4 | 3:2, 2:2 [1:2] | Dry | CZE | Details | ||||||
3 | A | David KREJČÍŘ | 6 | 2:3, 3:3 [1:4] | Dry | CZE | Details | ||||||
4 | A | Stanislav KOPECKÝ | 7 | 1:3, 2:4 [3:4] | Dry | CZE | Details |
TC Stock
1 | A | Jakub DALECKÝ | 2 | 3:1, 1:1 [2:3] | |
2 | A | David MĚŠŤAN | 3 | 2:1, 3:2 [1:3] | |
3 | A | Igor VLAHOVIC | 5 | 1:2, 3:3 [2:5] | |
4 | A | Steve FIELD | 7 | 2:2, 1:5 [3:6] | |
5 | A | Vlastimil ŠVEC | 8 | 3:4, 2:4 [1:4] | |
6 | A | Pavel MAGDA | 11 | 3:5, 2:6 [1:7] | |
7 | A | Jiří PAVLOVEC | 14 | 1:6, 3:8 [2:8] | |
8 | A | Šimon HORÁK | 14 | 3:7, 2:7 [1:8] | |
9 | A | Bronislav VYKUTIL | 18 | 1:9, 2:9 [3:9] | |
10 | A | Lukáš NEČAS | 20 | 1:10, 2:10 [3:10] |
Formule 1
1 | A | Lukas HOCH | 3 | 1:1, 3:2 [2:2] | Dry | CZE | Sanwa MT-44 | Details | |||||
2 | A | Šimon HORÁK | 4 | 3:1, 2:3 [1:4] | Dry | CZE | Details | ||||||
3 | A | Svetlin DOUHLEVSKI | 4 | 2:1, 1:3 [3:8] | Dry | BGR | Details | ||||||
4 | A | Aleš HORÁK | 5 | 1:2, 3:3 [2:5] | Dry | CZE | Xray X1 2016 | 21.5 | Air | Ride | Sanwa Mt4 | Details | |
5 | A | Radek RUSMICH | 9 | 2:4, 1:5 [3:6] | Dry | CZE | Details | ||||||
6 | A | Martin HAVLÍČEK | 10 | 3:4, 1:6 [2:9] | Dry | CZE | Details | ||||||
7 | A | Jaromír SATTLER | 12 | 3:5, 2:7 [1:9] | Dry | CZE | Details | ||||||
8 | A | Martin MINYUK | 13 | 2:6, 1:7 [3:9] | Dry | CZE | Details | ||||||
9 | A | Jirka ROČŇÁK | 16 | 2:8, 1:8 [3:10] | Dry | CZE | XRAY X/17 | Hobbywing Justock 21,5 | Renault R.S. 16 | RIDE R1 | Sanwa MT4 | Details | |
10 | A | Lukáš VATER | 17 | 3:7, 2:10 [1:10] | Dry | CZE | XRAY X1 | LRP 17,5T | XRAY Formule | RIDE F1 Rubber Tire | Futaba 3PK | Details | |
11 | B | Vladimir ŠULC | 2 | 3:1, 2:1 [1:5] | Dry | CZE | Details | ||||||
12 | B | Vojtěch SEHNAL | 4 | 2:2, 1:2 [3:4] | Dry | CZE | Details | ||||||
13 | B | Leoš BULVA | 5 | 3:2, 1:3 [2:5] | Dry | CZE | Details | ||||||
14 | B | Antonín HUDEC | 5 | 1:1, 2:4 [3:6] | Dry | CZE | Exotek | 21.5 | Blitz | Ride | Spektrum | Details | |
15 | B | Michal RAPANT | 6 | 3:3, 2:3 [1:4] | Dry | CZE | Details | ||||||
16 | B | Míra MATĚJUS ST. | 11 | 3:5, 2:6 [1:6] | Dry | CZE | Xray X10 link | LRP X20 17,5T | MTX | Sanwa MT-4 | Details | ||
17 | 11 | C | Pavel PERNICA | 2 | 3:1, 2:1 [1:1] | Dry | CZE | 3racing | Details | ||||
18 | C | Lukáš NEČAS | 5 | 3:2, 1:3 [2:4] | Dry | CZE | Tamiya F104W | HPI | Honda 4/5 | Swep | Spectrum | Details | |
19 | C | Jiří KRUTINA | 5 | 2:2, 3:3 [1:5] | Dry | CZE | Details | ||||||
20 | C | Zdeněk AJMUT | 6 | 1:2, 3:4 [2:5] | Dry | CZE | Yokomo YR-10F | LRP – 21,5 | Trabant | Barum | Sanva M12S | Details | |
21 | C | Miloš POKORNÝ | 7 | 2:3, 1:4 [3:5] | Dry | CZE | Johnson | Details |
TC Truck
1 | A | Pavel MAGDA | 2 | 3:1, 2:1 [1:1] | Dry | CZE | Details | ||||||
2 | A | Leoš BULVA | 4 | 3:2, 1:2 [2:3] | Dry | CZE | Details | ||||||
3 | A | Karel BEČIČKA | 6 | 2:2, 1:4 [3:5] | Dry | CZE | Details | ||||||
4 | A | Milan CENDELÍN | 6 | 3:3, 1:3 [2:6] | Dry | CZE | Details | ||||||
5 | A | Zdeněk JANEČEK | 8 | 3:4, 2:4 [1:6] | Dry | CZE | Details | ||||||
6 | A | Vilém AUGUSTÝNEK | 10 | 2:5, 1:5 [3:7] | Dry | CZE | Xray | Škoda | Grp | Futaba | Details | ||
7 | A | Míra MATĚJUS ST. | 13 | 3:6, 2:7 [1:7] | Dry | CZE | Details | ||||||
8 | A | Jaroslav KOPECKÝ | 16 | 1:8, 2:8 [3:8] | Dry | CZE | Details | ||||||
9 | B | David ŠAFAŘÍK | 2 | 3:1, 2:1 [1:1] | Dry | CZE | Xray T3 | 17.5 | Truck | Sveep | DX3C | Details | |
10 | B | Roman ŠTALMACH | 4 | 3:2, 2:2 [1:3] | Dry | CZE | 4WD | 13,5T | Details | ||||
11 | B | Ondřej Linhard | 5 | 1:2, 2:3 [3:4] | Dry | CZE | Details | ||||||
12 | B | Mira SLOUKA | 7 | 3:3, 2:4 [1:5] | Dry | CZE | TeamC TR 10 | design by Karel Smallbarrel | Details | ||||
13 | B | Olin BĚTÍK | 9 | 1:4, 3:5 [2:5] | Dry | CZE | X10 2WD | X12 17,5 | MAN Castrol team | rubber DTM 26mm | Futaba | Details |
Jdeme vyhlašovat výsledky. Brzy foto ve fotogalerii.