– myšlenka pomalu dostává hlubší rozměr a po kladných ohlasech jsem se rozhodl cup o šesti
– závodech na třech tratích uspořádat
– záměr byl jasný, spojit a udělat nějaký zajímavý letní šampionát a nejet pouze na jedné trati
po konzultaci s majiteli (nebo vedoucími klubů) jsem se rozhodl trochu elektriky na moravských tratích oživit
Tratě:
Blansko, Brno a Slavkov u Brna
Blansko je u jezdců i diváků velmi oblíbené. Menší, ale velmi příjemná trať je pro elektriky správným etalonem. V kombinaci s příjemným prostředím, splňuje vysoké nároky jezdců i diváků. Mnoho špičkových jezdců sem jezdí trénovat a plně využívají vstřícnost místního klubu.
Brno – Bosonohy Prostředí prošlo v loňském roce trochu omlazovací kúrou a jezdci začali přibývat. Trať je zajímavá svojí polohou a tvarem s výjezdem k depu. Rychlejší charakter umožňuje jet s velkou dávkou adrenalinu a užít si tu správnou závodní atmosféru.
Slavkov u Brna – město Napoleona – má nejen krásný zámek, ale i jednu z nejhezčích a největších tratí v republice. Trať, co se týče velkosti, nemá konkurenci. Rozsáhlý areál umožňuje všem prožít ten správný závodní den a závodní atmosféru na vlastní kůži. V letošním roce se zde pojede i závod MČR a jeden ze závodů MRcupu bude brán jako WarmUp.
Kategorie a pravidla vychází z EFRA, MČR a lokálních šampionátů:
Hobby – motor 21,5t a převodový poměr 6,0 a Saturn 20T převodový poměr 7,0, pneumatiky volné
Formule – motory EFRA 21,5t, ZeroBoost, max šířka 190mm, karoserie formulové s hlavou řidiče, kola gumová Ride GR (nebo jejich přebaly Hudy, Yokomo atd.)
GT 200 – motor s min 10,5t, šířka max 200mm, zakázané karoserie Lola, kola gumová a mechová
GT Modifajt (PRO 10) – kategorie omezena pouze šířkou 240mm
Stock – obě varianty jak LRP 17,5t zero s převodovým poměrem 4,0, bez uprav motoru s časováním 30° a Hobbywing s motorem 13,5 zero s převodovým poměrem 5,0, pneumatiky volné, karoserie dle EFRA pravidel
Modifajt – EFRA pravidla, pneumatiky volné
Startovné:
Dospělý: 250,- kč
Důchodci a junioři do 19let: 150,- kč
Druhý model všichni: 100,- kč
Trénink zpoplatněn dle požadavků pořádajícího klubu. Max 100,- kč
Závodní 1,5den:
Trénink – Trať bude otevřena vždy nejpozději do 17h v pátek (v Brně v sobotu) před závodem. Pokud podmínky dovolí, bude cukr již na tento trénink. Trénink bude ukončen v 21h (nebo dle možností pořadatele).
Závodní den bude začínat v sedm hodin otevřením areálu a spuštěním volných tréninků.
Rozprava 8:50 a začátek závodu v 9:00. Po kvalifikacích 15-20min na vytvoření skupin a oběd. Závod nebudeme zbytečně natahovat, ale vše má svůj čas. Předpokládaný konec i s vyhlášením do 16-17h (spíš dřív v závislosti na počtu jezdců).
Pojedeme na 3-4 kvalifikace dle přihlášených a počítat se bude jedna nejlepší. Finále se pojedou 3 ve všech kategoriích na 5min. Počítat budeme dva nejlepší výsledky a při rovnosti bodů bude rozhodovat postavení na roštu.
Vyhlášení:
Vyhlašovat se bude pět nejlepších a vítězové jednotlivých finále. Dále se budou vyhlašovat samostatně žáci a junioři v jednotlivých kategoriích a nejlepší senior v dané kategorii.
Ceny bych rád dělal na každý závod trošku speciální s tématikou dráhy a uvidíme, jak se ujmou.
Šampionát:
Do šampionátu se bude počítat 5 závodů a nejhorší se škrtne.
Termíny :
27.4.2019 – Blansko
26.5.2019 – Brno – Bosonohy (neděle)
8.6.2019 – Slavkov (WarmUp na MČR 20.7.2019)
7.7.2019 – Brno – Bosonohy (neděle)
24.8.2019 – Blansko
7.9.2018 – Slavkov
Bral jsem zřetel na závody ME, ETS a MČR.
Dalčí informace najdete ZDE
Rád Vás všechny uvidím.
Za realizační tým MRcupu Aleš Horák