<p>
Dovolte, abych vás seznámil s osobními postřehy z proběhlého závodu v Březí z minulého víkendu.
</p>
<p>
<b>Trať:</b> červený koberec – pro mě myslím trochu lepší viditelnost aut <!– separe –>na ploše. Koberec
měl celkem kratší „chlupy“ – takže to co ulpívalo po jízdě na autech se netáhlo a nezamotávalo
do kardanů – znečištění ložisek a vnitřku ale bylo o to větší, že se to uvolňovalo z koberce
rychleji, než při těch delších vláknech. Podstatný rozdíl byl , že to na tom skoro nezatáčí –
na „180“ jsem mazal přední „kratochvílovy“ media ze 2/3 a na openu jsem jel vepředu široké
zadní media (40deg oproti 45deg předního media) a namazané také více než ze 2/3 – v
Pozděchově bych byl na střeše v jednom kuse s tímhle mazáním.
</p>
<p>
Vytyčení tratě modrými plastovými pásy – jako v Polné – jen šroubované zápustnými šrouby
do špalíků -takže to netrhalo karoserii jako v případě plechových konzol na zasunutí pásů
na špalíkách – a ty držely na koberci a netrhaly se z něj – trochu nezvyk, ale jako vytyčení
tratě je to plynulejší – což se mi moc líbilo.
</p>
<p>
Tento mantinel neumožňuje skoro vypadnutí z tratě – takže se jede dost „natvrdo“ jako v
Určicích – což si myslím je trochu nevýhoda pro ty v pohodě jedoucí – vrací to do tratě
„divočáky“, kteří by jinak končili za mantinelem a takto způsobí kolizi s projíždějícími
v pohodové stopě – dohromady bylo kolizí podstatně více než jsme zvyklí.
</p>
<p>
<b>K systému:</b> jely se 3 rozjížďky a 3 finálovky – systém Xray Challenge – kategorie s
nepřekročitelným pořadím, vše na 8 minut.
</p>
<p>
Trať hodně technická, užší a pomalejší bez jediné skutečné rovinky – vše alespoň mírně
zakřivené – výsledek – podstatně více rozjezdů a brzdění – a zatížení motoru. Podle
dobíjení vychází průměrná spotřeba v Pozděchově z poslední tratě na 5,1A – a tady jsem
podle dobíjení jel na 5,25A trvalý průměrný odběr – bylo to znát motor i s ventilátorem
hřál , že jsem měl obavy zda vydrží. Měl jsem pocit, že Zdeňkovi Ošťádalovi to po výměně
motoru jelo víc, takže jsem ho asi i já „načal“ – uvidíme příště v Pozděchově.
</p>
<p>
<b>Konkurence:</b> zde mi přišlo, že 180ka je v Březí hlavní a prestižní kategorie – takže
obsazení Parák st., Láska – pak ještě jeden skoro podobně jedoucí kolega, jehož jméno si
nepamatuji, za nimi Fogt a pak postupně klesá výkonnost tam někde, kde se jede v Pozděchově.
Pro představu – Zdeněk Ošťádal jel na úrovni posledních dvou jízd v Pozděchově – tj. na
úrovni Pozděchovského 2-4 místa /mezi námi s Pavlem/ a byl konec A-finále !
Jedna „zvláštnost“, nad kterou přemýšlím dodnes, je varianta EZrun 5200KV – jako náhrada
motoru „180“ Životnost motorku bez komutátoru a stabilní výkonnost je neoddiskutovatelná.
Vyrovnanost takového startovního pole po motorické stránce je na úrovni značkových pohárů
jako např. Ford Fiesta Cup – jen jsem měl pocit, že s klasickou 180 jel jen Zdenda Ošťádal
a my Což bylo v A-finále celkem cítit a museli jsme bojovat o každý nájezd a centimetr,
který jsme pak ztráceli na rovnice. Těch 5200KV je sice „skoro stejné“, ale stejné to úplně
není Nevadí o to zajímavější to bylo!
</p>
<p>
Na co nejsme – bohudík, z Pozděchova zvyklí, je naprostá laxnost a občas i absence
nasazovačů. 2-3 nasazovači byli zde maximum (ztráta 2 kola nebyla vyjímkou). Nevyžadovala se
příliš jejich přítomnost na pevných místech před startem. Jako jeden z mála jsem jel 2 kategorie
a našel jsem si čas tam být alespoň polovinu rozjížďky. Odráží to sice pohled, že kdo umí tak
nebourá, ale přesto si myslím, že by to mohlo být trochu kolegiálnější. Ač musím přiznat i
naprostý opak, kde se mi dostalo pomoci i s klíčem na kola. (na duralovém unašeči musí být
matka dotažená opravdu „natvrdo“ aby se nepovolovala).
</p>
<p>
Jako další bych měl asi výhradu ke způsobu jízdy. Sice za něco mohou pružné mantinely, ale
přišlo mi, že se zde jede o hodně více „kontaktně“ a tvrdě. Osobní souboje na rovnějších
partiích tratě, kde několik metrů máte dveře kolegy na svých a oba bojujete o centimetry do
zatáček, nebyly vůbec vyjímečné. A na KO v zatáčce zezadu po upozornění, že v „třetím finále
se jede bez pardonu“ jsem zůstal chvilku koukat. Asi se na to dá zvyknout, ale tak tvrdě „u
nás“ jedou nováčci z nezkušenosti a ne ostřílení matadoři. Ti by měli a mohli mít více sportovní
etiky, (když čekám po kolizi na soupeře a jsem jediný) a ještě tě sestřelí další bojovník na
mantinel. Tak je to hodně intenzivní škola ostrých loktů. Mimochodem nejsem si jistý, kolik
soupeřů čekalo po kolizi. Tak, jak jsem to obdivoval po své prvním účasti na letním Xray
Challenge v Prostějově.
</p>
<p>
Ale aby to nevyznělo negativně. S Mikulášem jsme se svezli, až už jsem nemohli více. Poznali
jsme jinou konkurenci a to kde kategorie „180“ není jen „Začátečnickou kategorií“, ale
plnohodnotnou třídou. Od cesty domů řeším některé úpravy, vylepšení na autě a doufám, že
příště ukážeme některým ze soupeřů záda naopak my.
</p>