<div align=“center“><b>BOHEMIA WEST CUP 2007</b></div><br>
<p>13. ročníku známého seriálu ve formě celoroční halové soutěže jednotlivců a klubů, pořádaného RC Autoklubem Cheb. Pojede se pouze na kobercové dráze, a to opět v 6.ZŠ v Chebu v tělocvičně na plaveckým bazénem.</p>
<div align=“center“><b>SOUTĚŽNÍ PRAVIDLA</b></div><br>
<p>Seriál je určen všem zájemcům ( registrovaným i neregistrovaným ) o radiem řízené automodely poháněné elektromotory v měřítku E 1:10 ( cestovní a formulové vozy ) a v měřítku E 1: 18, kteří splní dále uvedená soutěžní <!– separe –> a stavební pravidla.</p>
<p><b>Termíny závodů:</b><br>( závody vždy v neděli v kategoriích E 1:10 (TC,F1), E 1:18 (TC)<br>
<br>
28. ledna<br>
25. února<br>
25. března<br>
29. dubna<br>
26. května (EEG)<br>
24. června<br>
29. července<br>
26. srpna<br>
30. září<br>
28. října<br>
25. listopadu<br>
16. prosince</p>
<p><b>Startovné:</b><br>
Jednotné pro všechny věkové kategorie.<br>
Za jednu kategorii — 150,-Kč<br>
Za dvě kategorie —– 200,-Kč<br>
Za tři kategorie —– 250,- Kč</p>
<p><b>Technická přejímka :</b><br>
Pro účast v závodě musí být každý závodník přijat do soutěže při povinné technické přejímce, na které j povinen předložit soutěžní modely, musí nahlásit jméno, klub a soutěžní kanály.</p>
<u>Systém závodu</u><br>
<p><b>Rozjížďky:</b> 2 jízdy na 5 minut v každé kategorii – pro postup 1 nejlepší výsledek</p>
<p><b>Finálové jízdy:</b> 4 jízdy na 5 minut v každé kategorii – pro konečné absolutně vyhodnocované pořadí v závodě je rozhodující součet 3 nejlepších výkonů</p>
<p><b>Hodnocené kategorie / bodování</b><br>
v závodě jsou vyhodnoceny všechny kategorie, (E 1:10 (TC,F1), E 1:18 (TC),ve kterých se soutěže zúčastnilo minimálně 3 a více závodníků samostatně jsou vyhodnoceni:<br>
– závodníci ve věku 40 a více let kategoriei E 1:10 TC OLDSTAR<br>
– závodníci, kterým nebylo v den prvního závodu více jak 12 let<br>
Z celkových 12 závodů za rok se pro konečné pořadí započítává 10 nejlepších výsledků</p>
<p><b>Bodování</b><br>
Bodování všech kategorií ( E 1:10 TouringCars, E 1:10 Formule 1, E 1:18 Touring Cars ):<br>
závodníci získávají body dle počtu zúčastněných soutěžících v dané kategorii. To znamená, že poslední závodník získává vždy 1 bod, následující předchozí 2 body atd. a 1.závodník vždy o dva body více než celkově 2.závodník</p>
<br>
<div align=“center“><b>STAVEBNÍ PRAVIDLA</b></div><br>
<p>
<b>Společná ustanovení :</b>
Konstrukce modelů všech kategorií musí být provedena tak, aby nedošlo vinou konstrukce modelu k možnému zranění nasazovačů , soutěžících nebo diváků. Modely nesmí poškozovat svojí konstrukcí dráhu ( např. kobercové plochy apod.).Modely musí umožňovat osazení měřícího čipu a zajistit jeho umístění tak, aby nemohlo dojít k jeho mechanickému poškození během jízdy.</p>
<br>
<u>Kategorie E 1:10 Touring Cars, Formule</u><br>
<p><b>Podvozek:</b><br>
Jsou povoleny všechny podvozky v měřítku 1:10 o maximální šířce 200 mm včetně karoserie.</p>
<p><b>Motor:</b><br>
Jsou povoleny libovolné, všechny komerčně dostupné elektromotory ( stejnosměrné i střídavé).</p>
<p><b>Baterie:</b><br>
Jsou povoleny libovolné baterie do napětí 7,4V ( NiCd, NiMH,LiPol ).</p>
<p><b>Pneumatiky:</b><br>
Bez omezení typu (mechovky i bezdušové). Nesmí poškozovat dráhu a jsou zakázány jakékoliv návleky nebo povlaky na bázi silikonu.</p>
<p><b>Mazání:</b><br>Povolené pouze mazání na pneumatiky bez zápachu.</p>
<br>
<u>Kategorie E 1:18 Touring Cars ( MICRO )</u><br>
<br>
<p><b>Podvozek:</b><br>Povolené všechny podvozky v měřítku 1:18 s elektrickým pohonem.</p>
<p><b>Baterie:</b><br>Všechny baterie (do) o maximálním nominálním/udávaném napětí 7,4V.</p>
<p><b>Motor:</b><br>Povoleny všechny motory dostupné pro tuto kategorii (stejnosměrné i střídavé).</p>
<p><b>Pneumatiky:</b><br>Povolené všechny typy pneumatik.</p>
<br>
<u>Závěrečná ustanovení:</u><br>
<br>
<p><b>Přihlášení na jednotlivé soutěže je možno:</b><br>
1/ elektronickou formou na oficiálním webu RC Autoklubu Cheb www.rcextreme.wz.cz<br>
2/ na e-mailové adrese : novakmrccheb@seznam.cz<br>
3/ telefonicky na tel. : 602 427 115, 606 748 530</p>
<p><b>Pořadatel celého seriálu :</b><br>RC Autoklub Cheb, předseda klubu Ing.Novák Miroslav,Valdštejnova 50, 350 02 Cheb</p>
<p><b>Ceny:</b><br>Diplomy budou vítězům v jednotlivých kategoriích předávány v každém ze závodů.</p>
<p><b>Ceny za celý seriál:</b><br>
E 1:10 TC: — Vítěz obdrží diplom,putovní pohár,pohár a věcnou cenu. Druhý až třetí obdrží diplom,pohár a věcnou cenu. Čtvrtý až desátý obdrží diplom, případně věcnou cenu.<br>
E 1:10 TC<br>OLDSTAR<br>TC junior: — První až třetí obdrží diplom,pohár a věcnou cenu. Čtvrtý až šestý obdrží diplom.<br>
E 1:10 F1: — První až třetí obdrží diplom,pohár a věcnou cenu. Čtvrtý až šestý obdrží diplom.<br>
E 1:18: — První až třetí obdrží diplom,pohár a věcnou cenu. Čtvrtý až šestý obdrží diplom.<br>
Soutěž týmů: — První až šestý tým obdrží diplom</p>
<p>( Věcné ceny budou předávány v případě dostatečného zajištění fin.zdrojů v průběhu roku 2007 !)<br>Na Vaši účast se těší a mnoho sportovních úspěchů přeje pořadatel.</p>
<br>
Příloha:
<br>
<p><b>Závazný časový rozvrh soutěže:</b><br>
Pořadatel je povinen přizpůsobit organizaci soutěže následujícímu časovému harmonogramu :</p>
<ul>
<li>8.00 – 9.00 hod — Volný trénink, prezentace, přejímka modelů.</li>
<li>9.00 hod — ukončení přejímky</li>
<li>9.00 – 9.30 hod — zpracování startovních listin, rozprava hl.rozhodčího</li>
<li>9:30 hod — Závod – zahájení</li>
<li>Kvalifikace: TC 1:18, F1 1:10 F1, TC 1:10 rozj. 1×5 min, 2 soutěžní kola.<br> Mezi 1. a 2. kolem musí být dodržena přestávka min 20 min.</li>
<li>13:30 hod — Finále – zahájení</li>
<li>Finále : TC 1:18, F1 1:10 F1, TC 1:10 jízda 1×5 min, 4 soutěžní kola<br>
Přitom do odstartování dalšího soutěžního kola musí být dodržena podmínka, že doba jízdy odjetého kola se započítanou navazující přestávkou nesmí být menší než 40 min. Mezi jednotlivými kategoriemi v jednom kole, které na sebe bezprostředně navazují toto pravidlo neplatí.</li>
</ul>
<p>Pokud by toto pravidlo neúměrně prodlužovalo dobu trvání celé soutěže, je hlavní rozhodčí oprávněn tuto dobu po dohodě s hlavním pořadatelem zkrátit, ale musí na tuto skutečnost upozornit všechny startující v rámci povinné rozpravy.
Je doporučeno, aby především u modelů TC 1:10 a F1, měli soutěžící pro každou kategorii 2 samostatné pohonné sady baterií</p>
<p><b>Kvalifikace:</b><br>
V každé kategorii se jedou dvě série kvalifikačních jízd.Závodníci jsou do kvalifikačních skupin 1.kola rozděleni dle celkového pořadí kategorie z minulého roku. Noví závodníci jsou nasazeni v pořadí dle přihlášení u přejímky. Startuje se systémem postupného startu každého závodníka a jede se na předepsaný počet minut. Pro rozdělení do další části soutěže – do 1. série finálových skupin se počítá jeden nejlepší výkon. Všechny jízdy kvalifikace jsou pro maximální počet osmi modelů. Při celkovém menším počtu účastníků na soutěži se tito rovnoměrně rozdělí do jednotlivých skupin. Např. 10-15 účastníků se rozdělí na dvě skupiny ( 5+5, 6+5, 6+6 atd.)</p>
<p><b>Finále:</b><br>
Finálové skupiny jsou pro maximální počet osmi modelů ( platí především na asfalt ).Závodníci,kteří skončí v kvalifikaci na jsou rozděleni do finálových skupin – finále A,B,C,D,…..atd. , dle pořadí dosaženého v kvalifikaci.Všechny finálové jízdy se startují z roštu. Jede se na předepsaný počet minut.
Způsob rozdělení (počet závodníků ve skupinách ) musí sdělit hl.rozhodčí po vyhodnocení počtu účastníků na daném konkrétním závodě v rámci rozpravy ( je doporučeno rovnoměrné rozdělení ) obdobně jako v kvalifikaci.
</p>
<p>Závodníci v každé kategorii absolvují dvě samostatné finálové série.<br>
první série : kolo 1 a kolo 2,<br>
druhá série : kolo 3 a kolo 4.<br>
Po odjetí 1.série se určí průběžné pořadí této série.<br>
Pro 2.sérii se závodníci následně klíčem uvedeným dále rozdělí do jednotlivých finálových skupin pro 3. a 4. kolo druhé série.
</p>
<p>POZNÁMKA : pokud se soutěže zúčastní malý počet soutěžících ( cca 10-12) je možno po uzavření přejímky a po rozpravě hl.rozhodčího se všemi zúčastněnými soutěžícími zrušit dvě kola rozjížděk a jet pouze jedno kolo pro rozdělení závodníků do finále nebo případně i kvalifikační jízdy zrušit a jet rovnou finálové série. Závodníci jsou v tomto případě do finálových skupin 1.kola první série rozděleni dle celkového pořadí kategorie z minulého roku. Noví závodníci jsou nasazeni v pořadí dle přihlášení u přejímky.</p>
<p>Seriál je soutěží jednotlivců. Pro stanovení konečného pořadí jednotlivců i klubů v seriálu v roce 2007 se u všech kategorií započítávají všechny výsledky.
</p>
<p><b>Soutěž týmů</b><br>
Tým tvoří neomezený počet jezdců,kteří za jednotlivé týmy startují do konce sezony.Pro výsledek týmu v daném závodu se započítávají výsledky třech nejlepších zástupců týmu pouze v kategorii E 1:10 Touring Cars.Pro stanovení konečného pořadí v roce se započítávají všechny dosažené výsledky. Pro stanovení konečného dosaženého pořadí v dané kategorii v každé části seriálu se započítávají všechny vypsané soutěže.</p>
<p>Při případné rovnosti bodů bude rozhodovat:<br>
a) lepší výsledek ze všech závodů dané části<br>
b) počet lepších výsledků ze všech závodů dané části</p>
<p><i>(Propozice po konzultaci a schválení s výborem klubu vypracoval Ing. Miroslav Novák)</i></p>